N
nora
Vieras
Olen 28-vuotias nainen. Erosin reilu vuosi sitten miehestä, jonka kanssa olin yhdessä 5 vuotta. Ongelmia oli jos jonkinlaista vaikka ulospäin näytimme ihanneparilta. Minä kävin töissä ja mies oli opiskelija. Tämä aiheutti sen, että minä elin säännöllistä elämää klo 8-16 ja mies opiskelijaelämää miten tykkäsi. Loppujen lopuksi kaikki meni siihen, että yhteistä aikaa ei ollut, koska minä heräsin aamulla töihin ja mies nukkui päivän ja heräsi iltapäivällä nettiin pelaamaan tai kävi luennolla, jos kiinnosti. Viikonloppuisin odotin jotain kivaa, mutta kuten mies sanoi, hänelle viikonloput oli päivä muiden joukossa. Miehellä ei myöskään ollut juuri koskaan rahaa ja näin ollen emme voineet tehdä mitään mikä olisi tarvinnut rahaa ellen minä maksanut kaikkea. Kun mies valmistui, olin pitänyt itsestään selvänä, että hän menee töihin ja pääsemme suhteessamme eteenpäin (olimme jo ehtineet suunnitella talon rakentamista ja perheenlisäystä miehen kanssa). Mutta yksi kaunis päivä hän vain ilmoitti jatkavansa opiskelua, kun se hänelle oli niin sopiva elämänmuoto! Olin järkyttynyt, että mies ei edes halunnut töihin vaan halusi jatkaa rentoa elämäänsä. En voinut edes kuvitella yhteisen asunnon ostoa saatikka muuta isompaa ikuisen opiskelijan kanssa. Niinpä halusin eron ja se tuli järkytyksenä miehelle. Ainoa mikä suhteeessamme toimi moitteettomasti oli seksi. Se oli todella hyvää ja sitä olenkin jäänyt kaipaamaan todella. Loppujen lopuksi suhde kaatui myös täydelliseen välinpitämättömyyteen ja toisen huomioimattomuuteen.
Nyt olen seurustellut vuoden miehen kanssa, joka on kaikinpuolin ihana. Saan häneltä sen mitä kaipasin edellisessä suhteessa. Kumpikin herää aamulla yhtä aikaa töihin, huomioimme toisemme, suukottelemme ja halimme, matkustelemme, haluamme talon ja perhettä ja vain nautimme elämästä. On esimerkiksi ihanaa, kun voi tulevaa kesälomareissua suunnitella yhdessä. Mutta makuuhuoneen puolella on suuria ongelmia. Miehen erektio ei kestä ja on muutenkin heikko. Mies kävi läääkärissäkin asiasta ja sai lääkkeen, mutta se ei ole auttanut ns. henkiseen puoleemme. En pidä miestä seksikkäänä ja haluttavana enää. Hän ei esim. harrasta urheilua yhtään ja se näkyy kropassa ja mahan kasvuna. Tunnne itseni pinnalliseksi tämän asian takia.
Tuntuu älyttömältä, että tähänkö tämä suhde kaatuu. Kaikki olisi muuten hyvin suhteessa, olemme toistemme parhaat ystävät ja viihdymme yhdessä, mutta seksi ei toimi. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Olisi jo mukava asettua aloilleen ja suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja tehdä lapsia. Mutta tuntuu kamalalta, että en ehkä voi enää saada niin ihanaa seksielämää mitä aikasemmin oli tai joka olisi edes tyydyttävää. Pettämään en rupea. Kun puhumme asiasta, mies sanoo että ei siitä kannata enää edes puhua, koska en pidä häntä haluttavana. Kumpikaan ei kuitenkaan halua pois suhteesta. Mitähän pitäis tehdä, ei jaksa enää kauaa jahkatakaan vaan pitäis päättää pysyäkkö suhteessa 110%:sti vai lähteä taas etsimään.
Nyt olen seurustellut vuoden miehen kanssa, joka on kaikinpuolin ihana. Saan häneltä sen mitä kaipasin edellisessä suhteessa. Kumpikin herää aamulla yhtä aikaa töihin, huomioimme toisemme, suukottelemme ja halimme, matkustelemme, haluamme talon ja perhettä ja vain nautimme elämästä. On esimerkiksi ihanaa, kun voi tulevaa kesälomareissua suunnitella yhdessä. Mutta makuuhuoneen puolella on suuria ongelmia. Miehen erektio ei kestä ja on muutenkin heikko. Mies kävi läääkärissäkin asiasta ja sai lääkkeen, mutta se ei ole auttanut ns. henkiseen puoleemme. En pidä miestä seksikkäänä ja haluttavana enää. Hän ei esim. harrasta urheilua yhtään ja se näkyy kropassa ja mahan kasvuna. Tunnne itseni pinnalliseksi tämän asian takia.
Tuntuu älyttömältä, että tähänkö tämä suhde kaatuu. Kaikki olisi muuten hyvin suhteessa, olemme toistemme parhaat ystävät ja viihdymme yhdessä, mutta seksi ei toimi. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Olisi jo mukava asettua aloilleen ja suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja tehdä lapsia. Mutta tuntuu kamalalta, että en ehkä voi enää saada niin ihanaa seksielämää mitä aikasemmin oli tai joka olisi edes tyydyttävää. Pettämään en rupea. Kun puhumme asiasta, mies sanoo että ei siitä kannata enää edes puhua, koska en pidä häntä haluttavana. Kumpikaan ei kuitenkaan halua pois suhteesta. Mitähän pitäis tehdä, ei jaksa enää kauaa jahkatakaan vaan pitäis päättää pysyäkkö suhteessa 110%:sti vai lähteä taas etsimään.