Yksi tuttu kävi kylässä eikä sen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no eihän ne ulkoiset puitteet mitään todista. se vierailu on voinut nostattaa jotain tunteita, eikä tämä ihminen välttämättä huomaa edes sinua välttelevänsä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en vain usko tuohon alemmuuskompleksiinkaan? meillä molemmilla on osallistuvat isät ja parisuhde ihan kunnossa, molemmilla terveet ihanat lapset jne.. aika samanlaisia ollaan ainakin ns. ulkoisilta puitteilta. en ymmärrä! siksi kai sitä täältä kyselenkin

mutta olette kuiten olleet nyt yhteyksissä,mutta vähempi kuin ennen? miten susta tuntuu että siitä jokin "lämpö" pois? kertooko kuiten arjestaan jne vai eikö laita enään edes sähköpostia tai tekstaria mitä kuuluu jne tavallista?

Mäkään en ihan tätä kuviota nyt tajua. Sis ootta ennen todella tiiviisti olleet yhteydessä ja nyt ette ole vai?Mietin että jos sinä olet nähnyt tässä jutusa jotain syvempää kuin hän ehkä vain ns.hyvän päivän tutun? (ei pahalla)

Jos teillä on ennen ollut todella tiivistä yhteydenpitoa ja olette olleet todella läheisiä, niin kai sinäkin nyt olisit huomannut jos livenä ei samallaista yhteyttä olisi ollutkaan? Huomasitko silloin vierailun aikana jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en vain usko tuohon alemmuuskompleksiinkaan? meillä molemmilla on osallistuvat isät ja parisuhde ihan kunnossa, molemmilla terveet ihanat lapset jne.. aika samanlaisia ollaan ainakin ns. ulkoisilta puitteilta. en ymmärrä! siksi kai sitä täältä kyselenkin

mutta olette kuiten olleet nyt yhteyksissä,mutta vähempi kuin ennen? miten susta tuntuu että siitä jokin "lämpö" pois? kertooko kuiten arjestaan jne vai eikö laita enään edes sähköpostia tai tekstaria mitä kuuluu jne tavallista?

Siis lämpö sillä tavalla, ettei enää kysele mitä lapsille kuuluu tai muutakaan elämästä. vastaa siis vain minun kuulumis-kyselyihin ja siinä se. ennen tavallaan puhui kuin hyvälle ystävälle ja nyt kuin jollekin etäiselle työtoverille

Ja HUOM., emme siis ole olleet mitään sydänystäviä että kaikki syvimmät asiat tilitetty, mutta tiiviisti ollaan oltu yhteyksissä kun samanlaiset elämäntilanteet on.

Lisään vielä että aiemmin ollaan puhuttu paljon lasten kuulumisista, raskauksista jne. "äitijutuista" ja tuo nainen on tosi lapsirakas ja lapsikeskeinen, en ymmärrä siis mikä hänelle nyt on tullut. aina itse on kysellyt paljon mun lasten kuulumisista jne. ja nyt ei sitten mitään.

Yksi vaihtoehto olisi, että tuo tuttusi olisi loukkaantunut jostain. Olisiko tapahtunut jotain esim. lasten kesken tai olisiko loukkaantunut jostain sinun tai miehesti sanomasta asiasta (jota te itse ette ole ollenkaan loukkaukseksi tarkoittaneet tai tajunneet)?

Meitä on niin moneen junaan...

Alkuperäinen kirjoittaja arvailua vaan:
Yksi vaihtoehto olisi, että tuo tuttusi olisi loukkaantunut jostain. Olisiko tapahtunut jotain esim. lasten kesken tai olisiko loukkaantunut jostain sinun tai miehesti sanomasta asiasta (jota te itse ette ole ollenkaan loukkaukseksi tarkoittaneet tai tajunneet)?

No en tiedä, ei kyllä miehen kanssa olla mitään "törkyturpia"... mutta onhan tämä mahdollista.. voiko joku tosiaan loukkaantua sellaisesta mitä ei ole itse edes tajunnut? emme ole sellaisia että lauotaan mitä sattuu.. en sitten tiedä miten herkkä tuo kaveri on? Toki puhuttiin lapsista paljon ja muusta elämästä, ei olla kyllä heitä koskaan arvosteltu tai sanottu mitään ilkeää. Voi harmi, jos tosiaan on jostain ottanut itseensä (en kyllä keksi mitä) .

toisaalta kun tuo tuttu tuli niin heti ekana päivänä hän arvosteli jotain kaveriaan ja tuon kaverin käytöstä, jotenkin puhui "ettei pitänyt sen kaverin käytöksestä yhtään", johon tuon kaverin mies sanoi, ettei hän ainakaan huomannut siinä käytöksessä mitään, ihan normaalisti käyttytyi. siinä vaan tuli mieleen että josko tuo kaverini on jotenkin "tarkka"?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja arvailua vaan:

No en tiedä, ei kyllä miehen kanssa olla mitään "törkyturpia"... mutta onhan tämä mahdollista.. voiko joku tosiaan loukkaantua sellaisesta mitä ei ole itse edes tajunnut? emme ole sellaisia että lauotaan mitä sattuu.. en sitten tiedä miten herkkä tuo kaveri on? Toki puhuttiin lapsista paljon ja muusta elämästä, ei olla kyllä heitä koskaan arvosteltu tai sanottu mitään ilkeää. Voi harmi, jos tosiaan on jostain ottanut itseensä (en kyllä keksi mitä) .

toisaalta kun tuo tuttu tuli niin heti ekana päivänä hän arvosteli jotain kaveriaan ja tuon kaverin käytöstä, jotenkin puhui "ettei pitänyt sen kaverin käytöksestä yhtään", johon tuon kaverin mies sanoi, ettei hän ainakaan huomannut siinä käytöksessä mitään, ihan normaalisti käyttytyi. siinä vaan tuli mieleen että josko tuo kaverini on jotenkin "tarkka"?

On ihan mahdollista, että joku loukkaantuu sellaisesta, mitä itse ei tosiaankaan loukkaukseksi ole tarkoittanut. Toiset ovat todella herkkähipiäisiä ja toisaalta väärinkäsityksiäkin voi tulla, kun ei kuitenkaan olla niin hyviä tuttuja.

Ikävää joka tapauksessa, jos sinä olisit halunnut jatkaa vanhaan malliin, mutta älä tästä liiaksi mieltäsi pahoita vaan keskity sellaisiin ystäviin ja tuttuihin, joiden kanssa ei tarvitse arvuutella, missä mennään. :)

emäntänä ja tuttavana kysyä, että olenko tehnyt jotain väärin, kun tuntuu, että välttelet minua? Siis ei sillä, että tarvitsisi nöyristellä, mutta minusta tuollaisessa asiassa pitää olla avoin koska huomaan, että se sinua vaivaa (minuakin vaivaisi).
Ja netissä on kuitenkin helppo sanoa jos ei halua enää jatkaa tuttavuutta, eikö?
Nyt kissa pöydälle vaan!

Todennäköisesti teidän käytöksessä tai mielipiteissä oli jotain mikä heitä häiritsi valtavasti. Voi olla jotain sellaista mitä ei tule edes ajatelleeksikaan...
Mutta mitä jos ihan soittaisit ja kysyisit suoraan? Netissä on helppo pakoilla vastausta...

Tai jos on niin,että naista ei enää "lapsiasiat" niin kiinnosta ja kokee, ettei teillä sen jälkeen ole niin paljon yhteistä? Itse huomasin, että kun palasin töihin jäivät mammaringin naiset ihan totaalisesti: ei mitään pahaa sanaa heistä, mutt työasiat ja työkaverit veivät mennessään...

Mutta kysy toki, jos asia vaivaa, suoraan asiasta. Majoititte/syötitte/juotitte perhettä kuitenkin 3päivää. Ja joskus voi olla, että ei sitten oikeessa elämässäs synkkaakaan vaikka netissä siltä tuntuu....

miksi ihmeessä täällä tuota pitää vatvoa - ei kukaan voi sinulle vastata miksi joku ihminen toimi miten toimii!! Siis pääset arvailuista ku kysyt suoraan asianomaiselta! Rohkeutta peliin vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Varmaan nainen ei kokenut reissun olevan yhtä mukava kuin sinä koit.

niin no, mutta en keksi mitään mitä olisimme tehneet "väärin" tai että mikä mättää. tuo nainen vielä itse halusi tulla kylään ja siis ehdotti tuollaista kyläreissua.

Millainen ihminen kutsuu itsensä ja koko perheensä kylään kolmeksi päiväksi vieraaseen perheeseen? Kuullostaa uskomattomalta...

Ikävä juttu ap, ettei yhteyden pito ole enää samalla tasolla kuin ennen. Tiedän itse kokemuksesta, eräs ihminen (jota olin pitänyt suht läheisenä) vain tylysti jättäytyi elämästäni kun erosivat miehensä kanssa. En käsitä vieläkään, mitä minä tein, ettei hän halunnut olla kanssani enää, mutta eipä sille mitään voi.

Yksi asia mikä tuli mieleeni, voihan olla myös että tämä ystävä on vaikka äkillisesti masentunut eikä jaksa enää pitää yhteyttä kehenkään. Itse olen ollut viime aikoina masentunut ja huomaan kyllä etten jaksa edes läheisimpien ystävien seuraa tällä hetkellä. Masennuskin on siinä mielessä salakavala, että se saattaa yllättää ilman ennakko varoituksia.

Minusta sinun kannattaisi nyt antaa tilaa sille ystävälle. Eiköhän hän ota sitten yhteyttä, kun siltä tuntuu. Ja jos ei ota, niin sitten et voi asialle mitään, et vaikka kuinka roikkuisit hänessä. :hug:

Ehkä kemiat eivät vaan pelanneet oikeassa elämässä, vaikka netissä tulitte hyvin toimeen.

Sellaista sattuu, väittäisin että aika useinkin. Turha jäädä liian pitkäksi aikaa miettimään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mammutti:
Ne on halunnu ilmasen loma/kyläpaikan ja kun reissu on ohi niin bye bye :/

peesaan

tai sitten nainen on luonteeltaan kokeilunhaluinen ihminen joka haluu tutustua uusiin ihmisiin. Ja nyt kun ole jo tuut ja kaikki on nähty sinussa ja perheessäsi niin kiinnostus lopahti.

Tai sitten hän ajattelee tyyliin; olet ihan kiva mutta et ehkä sielunsisko jota lopulta etsin.

Tai sitten hänellä on monia netin kautta tai muuten tapahtuneita kaveri virityksiä ja nyt hänellä on niin kiire ettei ehdikään pitää sinuun yhteyttä kun on jo nähnyt sinut ja saanut uteliaisuuden janon sammutettua. Uudemmat ihmiset kiinnostaa enemmän ja siksi hän on niiden kanssa enenmmän yhteyksissä.

Ja näistä useakin voi olla mahdollisia. Sillä täytyy häpeillen tunnustaa että minä olen hiukan tämän tyylinen: utelias, uusiin ihmisiin tutustumista kaipaava.

Juu, "nainen kokeilun haluinen, haluaa tutustua uusiin ihmisiin ja kiinnostus lopahtaa pian." Täähän on kuin plussapalstan eräs äiti joka haluaa jatkuvasti uusia 'ystäviä', haalii niitä kuin pelinappuloita mutta kiinnostus ei jatku paria kirjettä pidempään. Onhan näitä.

Pelkää että menette heille kyläilemään ja kaikki ei olekkaan yhtä hyvin kuin teillä tms. Omassa tilanteessaan on jokin muuttunut mistä ei tohdi puhua.

Tällaisia syitä mäkin veikkailisin. Tuli jokin alemmuuskompleksi visiitistä, tai sitten on jotain surua/huolta omassa elämässä.

peesi

Minäkin veikkaan tätä alemmuuskompleksia. Minulla hävettää kutsua meille vieraita niin vähäpätöisen asian takia ettei meillä ole kahvitarjoiluastioita.

Mitä jos keskittyisit muihin ystäviisi/tuttaviisi, jos mahdollista...sillä voi olla, että vaikka suoraankin asiaa kysyisit se ei ehkä sinulle koskaan selviäisi. Ehkä tämä tuttavasi ei edes tiedosta mitään ongelmaa siinä, ettei ole ottanut yhteyttä?

Ihmisistä kun ei koskaan todella tiedä.

Entä jos nainen halusikin enemmän... esim. ryhmäseksiä? Kuvitteli, että jotain tapahtuu kun he tulevat teille. Itse nimittäim tutustuin netissä erääseen kolmen lapsen äitiin ja ei mennyt aikaakaan kun hän kysyi milloin voisi miehensä kanssa tulla meille... ja siis seksijuttuja...

Musta on oikeesti outoa, että joku kutsuu itsensä ja perheensä nettitutun luokse KOLMEKSI PÄIVÄKSI!Oikeesti: sehän on tosi raskasta vaikka olis ihan tosi läheisetkin ihmiset kyseessä. Ekaks mun mielestä käydään parin tunnin kahvikekkereillä ja siitä voi edetä, jos huvittaa.

Ja sit ei edes olla yhteyksissä. Jotain outoa musta tossa on. Rahat lopussa ja luuhataaan nettituttujen nurkissa useita päiviä ja säästetään ruokakuluissa? Just joku ryhmäseksitoive? ....

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
emäntänä ja tuttavana kysyä, että olenko tehnyt jotain väärin, kun tuntuu, että välttelet minua? Siis ei sillä, että tarvitsisi nöyristellä, mutta minusta tuollaisessa asiassa pitää olla avoin koska huomaan, että se sinua vaivaa (minuakin vaivaisi).
Ja netissä on kuitenkin helppo sanoa jos ei halua enää jatkaa tuttavuutta, eikö?
Nyt kissa pöydälle vaan!

Peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
että kaikki esim. korut on tallella.. outoa tuollainen tosiaan 3päivää nettituttavan luona, harva sukulainenkaan kehtaa itseään majoituttaa noin pitkään.

Joo, meilläkään ei ole kukaan koskaan ollut edes kahta yötä peräkkäin... en kyllä ikinä ottaisi ventovierasta noin pitkäksi aikaa. Tai ennemminkin, en lähtisi itse ventovieraan luokse. Jos haluaisin tavata, menisin paikkakunnalle hotelliin ja kyläilisin tämän nettitutun luona päiväsilleen. Noh, tämähän ei kuitenkaan ollut ap:n ongelma :)

oisikohan tällä naisella vähän samaa kuin mulla.. Mulla on netissä useita tuttuja, hyviäkin sellaisa, joiden kanssa kirjoitellaan paljon ja kerrotaan ihan yksityisasioitakin toisillemme.. Kuitenkaan en halua kaikkia tavata irl, koska olen pohjimmiltani vähän erakkoluonne (vaikka kaikki luulee ihan muuta) ja haluan pitää oman elämäni omanani, enkä päästää sinne kuin harvoja ja valittuja.. Muutaman kerran olen ollut niin innoissani "uudesta" ystävyydestä, että olemme sopineet tapaamisen, kaikki on mennyt tapaamisessa hyvin, mutta jotain on kuitenkin sen jälkeen minun puoleltani "kadonnut".. Enää ei huvittanut pitää niin paljon yhteyttä, kertoa omista asioistaan jne.. En osaa sanoa, mistä tämä johtuu.. Nykyisin olenkin pitänyt nettiystävät nettiystävinä, koska pelkään itsekin, että se jokin katoaa taas, jos tavataan.. Mulla on toki ns oikeita ystäviä, joita tapaan, mutta he ovat olleet elämässäni niin kauan, että heidän kanssaan se jokin ei katoa, vaikka tapaillaankin =).. Ystävälläsi ei siis välttämättä ole mitään sinua tai perhettäsi vastaan, mutta voipa olla, että on samaa sorttia kuin minä..

Yhteistyössä