Yksi asia mikä mua ärsyttää koirissa (tai oikeastaan omistajissa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Sitten tuo kuva kleinista, niin kleinin turkkihan on helppoakin helpompi, mä en ymmärrä miksi se tuollaiseksi pitää kyniä, jos ei harja sen vertaa pysy kädessä niin jo on kumma.

Missä se kleinin kuva on? On se nyt kumma kun pitää alkaa naamaa aukomaan vaikkei edes rotua tunnista, vaikka se jopa lukee siinä kuvan ohessa :whistle:

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä mikä siinä on ärsyttävää jos mä en jaksa harjailla mun koiraa (enkä jaksa imuroidakaan ylimääräistä sen irtoavan turkin vuoksi) vaan vedän niiltä sitten turkit pois...en voi muuta sanoa kun että kyllä on elämässä helvetin helpolla päässyt jos yksi elämän suurimpia asioita joihin pitää puuttua, on jonkun tuntemattoman ihmisen koirien turkit :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Maailman kaunein mitteli?

Mä en tykkää turkin hoidosta, joten mä ajelen mun koirilta turkit pois. Miksikö sitten olen turkkirodun ottanut? No siksi että sen koiran entinen omistaja kohteli sitä koiraa niin huonosti että se on varmasti onnellisempi meillä ilman turkkia, kuin turkin kanssa vanhassa kodissaan.

Öö meillä on kleini ja ei sen turkinhoitaminen kyllä paljoa vaadi. Oli ihan kriteerinä kun koiraa haettiin. Kunhan harjaa näyttää joskus. Mutta joo jos se nyt liikaa on, niin hyvä sitten ajella pois.

Mahtaa olla sullakin sitten nätti koira. Tai no en kleinistä mitään tiedä, mutta mittelillä pitää kyllä siistiä tassut ja korvatkin ihan säännöllisesti. Ja jos ei halua että pohjavilla rönsyilee, niin sitäkin pitää karvanlähtöaikaan poistaa harjaamalla ihan päivittäin.

Mun mitteli oli juuri viikko sitten trimmattavana, mutta kunhan säät lämpenee, niin turkki ottaa ja katoaa taas pois ihan kokonaan. Tai no kokonaan ja kokonaan...ajattelin tällä kertaa taas kokeilla jotain uutta leikkausta :laugh:

On nätti koira ja saanut aina paljon kehuja kun turkki hyvässä kunnossa. Enkä tee sille muuta kun harjaan kerran viikossa, ja karvanlähtöaikaan useammin. Ja melkein samoja koiriahan nuo on. Jos kleini kasvaa liian isoksi, luokitellaan mitteliksi. Ja ei mua haittaa mitä kukakin koiralleen tekee. Tuo vaan kuulosti aika hassulta että ei jaksa hoitaa turkkia ja siks ajelee pois. Mutta kukin tavallaan.

Yhteistyössä