Yksi annos korviketta voi sitten "pilata" kaiken :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän lapsella on diabetes, sai korviketta, koska ei suostunut olemaan rinnalla, pitämään sitä helkutin tissiä suussaan vaan huusi - aina.

Mä olen pitkät pätkät jutellut lääkäreiden kanssa, erinäisistä tutkimuksista olemme keskustelleet. Arvatkaa vaan kuinka olen käynyt läpi kaikki itsesyytökset, vaihtoehdot ja miksi miksi-kysymykset. Mutta nyt on rauha maassa ollut jo pitkään.

Tuore äiti, jos asia vaivaa sua noin paljon, että tuore äitiyden onni meinaa järkkyä, mun neuvo on, että et lue enää sitä imetystukipalstaa, etkä ehkä tätäkään, vaan nautit vaan ja elät lapsentahtisesti. Siitä, meneekö lapsen suoli yhdestä korvikekerrasta niin pahaan kuntoon, että riskit olisivat todella suuret sairastua vrt. rintamaitolapseen, en osaa sanoa kun sen, että näistä asioista tuntuu olevan vallalla yhtä monta mielipidettä kun on lääkäreitäkin. Älä usko yhtä lähdettä, älä edes kahta...

Hei JOS on oikeasti totta, että korvike vahingoittaa suolistoa, niin kai se sitten vahingoittaisi sitä enemmän, mitä enemmän antaa? Että ei se ole sama, kun on antanut kerran niin jatkaisi sitä. Ja mikä ihmeen syy se on siirtyä korvikkeeseen? Onko joku sanonut, että suolisto on muuttunut niin, että äidinmaidon hyödyt eivät enää ollenkaan vaikuta?

No voi elämä..tuohon linkitettyyn ktl tutkimukseen sanoisin sen verran että siinähän sanottiin että korvikeruoknta VOI vaikutta diabetesriskiin, mutta tulokset ovat RISTIRIITAISIA ja missään ei puhuttu mistään yhdestä altistuskerrasta vaan siitä että yleensä täysimetys loppuu varhain.. Ja ihan varmasti se suolinukka ei missään niin pilalla ole, sillä silloin sieltä ei mikään imeytyis (esim vaikea keliakia)..
Pikkasen järkeä kehiin, imetystukilista on ihan hyvä kun sitä osaa lukea hieman (paljon)suodattaen niin ihan järkeviäkin neuvoja saa, mutta fanaattista porukkaa kyllä on.
Ja kyllä-imetystä kannatan ja omat kolme on ihan omasta mielestä täysimettäny (tosin ei tän palstan kriteereillä)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No voi elämä..tuohon linkitettyyn ktl tutkimukseen sanoisin sen verran että siinähän sanottiin että korvikeruoknta VOI vaikutta diabetesriskiin, mutta tulokset ovat RISTIRIITAISIA ja missään ei puhuttu mistään yhdestä altistuskerrasta vaan siitä että yleensä täysimetys loppuu varhain..

Puhumme nyt täysin eri jutuista, ilmeisesti luit sivulta 8 alkavan tekstin kun kyse oli sivulta 10 alkavasta joka on otsikoitu aiheella "Suoliston puolustusjärjestelmän
pettäminen monen sairauden syynä".

Yhteistyössä