Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Tänäänkin lämmintä ja aurinkoista. Leskenlehti ja sinivuokko bongattu viikonlopulla, tänään sitruunaperhonen. Lepikot kukkivat parhaillaan. Ja joutsenet ja kurjet juoruilee toisilleen (vai toisistaanko?) sikäli jatkuvasti ja kovaäänisesti, että tekis mieli mennä ja sanoa niille, että nokka kii, ny sukelletaan.
Mut juu, ehtoon mittaan tuli sitten se ensimmäinen kevätsadekin. Se pisti vielä hiukan lisäpotkua jo muuteenkin vähille lumille ja jäille.
 
vierailija
Kyllä miehen pitää pystyä hakkaamaan halkoja 9 kuutiometriä työpäivässä kirveellä ja pelkällä kirnupiimän voimalla päivän aikana.
Päivän päätteeksi sitten käristys ja huomenna sama uudestaan.
 


No täytyy ehkä tehdä poikkeus ja yrittää. Tosin huomenna ja ylihuomenna hommat jatkuu...
Niinhän sitä sanottiin tv uutisissa suomalaisten suorituskyvyn laskeneen jo vuosikymmeniä.
No jos on oikein pahansisuinen, ei se suorituskykyä pahastikaan laske, mut tuottaa epämukavia tuntemuksia ja huonosti nukuttuja öitä. Noi sahahommat on sikäli staattista harjoitusta, että kyllä niissä paikat jumiintuu.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Kyllä miehen pitää pystyä hakkaamaan halkoja 9 kuutiometriä työpäivässä kirveellä ja pelkällä kirnupiimän voimalla päivän aikana.
Päivän päätteeksi sitten käristys ja huomenna sama uudestaan.
Halkojen hakkaminen onkin ihan toista. Siinä saavat lähes kaikki lihasryhmät liikettä, toisin kuin melko vähäeleisessä sahaushommassa.
 
vierailija
Halkojen hakkaminen onkin ihan toista. Siinä saavat lähes kaikki lihasryhmät liikettä, toisin kuin melko vähäeleisessä sahaushommassa.
Juu kyllä saha hommat jälkensä jättää. Tyvenessä pakkasilmassa väistämättä joutuu hengittämään jopa sahan pakokaasuja vaikka ne on suunnattu menemään poispäin sahaajasta.
Moottorisaha hommiin tarvitaan "teräsmiehen" terveys ja suorituskyky, ei siihen huono kuntoisista ole.
 
vierailija
Lisäksi sahaan todennäköisesti aivan vääränlaisessa asennossa, koska kokemusta ei pahemmin ole
Niinpä sahan paino pitäis pitää puunrungon päällä eikä kannatella sitä käsillä. Sitä vain pyöritellään rungon päällä kahtapuolta karsittaessa. Onnistuu kun puu kaadetaan niin, että puunrunko jäis mahdollisimman pitkältä osalta puolen metrin korkeuteen.
 
Mä en pysty käyttämään moottorisahaa. Se tärinä puuduttaa mun kädet ja sit tuntuu ku ois tirangelit sormien paikalla. -Sama juttu muuten täryttimen kanssa, sitäkään en käytä kuin hetkittäin jos pakko.


Mutta huomenta! Tänään taitaa olla odottelupäivä. Mitähän keksisi...
 
Mä en pysty käyttämään moottorisahaa. Se tärinä puuduttaa mun kädet ja sit tuntuu ku ois tirangelit sormien paikalla. -Sama juttu muuten täryttimen kanssa, sitäkään en käytä kuin hetkittäin jos pakko.


Mutta huomenta! Tänään taitaa olla odottelupäivä. Mitähän keksisi...
Mulla hiomakone tekee jännän tunteen käsiin, jos paljon hio
 
Moikka murut.
Kiva ilma muuten,mutta tuulee kovasti,niin kuin eilenkin. Kävelin eilen uimahallille vesijumppaan,niin meinas kylmä tulla.
Jonkin verran on verensokeri laskenut nyt kun lisäsin insuliinia 2 yk.

Ärsyttävää miten pitkään joutuu odottamaan kelan sairaspäivärahapäätöstä.
31.3 oli kelalla hakemus ja lääkärintodistus. Saattaa mennä viellä 20-21 pv arvion mukaan.
Onneksi nyt kuitenkin maanantaina tulee sairaspäivärahat.
Sekin stressaa että hyväksyykö kela sen vai ei ja mitä sitten jos ei hyväksy.
Päänsärkyä taas,mutta eiköhän sekin lievenny.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka murut.
Kiva ilma muuten,mutta tuulee kovasti,niin kuin eilenkin. Kävelin eilen uimahallille vesijumppaan,niin meinas kylmä tulla.
Jonkin verran on verensokeri laskenut nyt kun lisäsin insuliinia 2 yk.

Ärsyttävää miten pitkään joutuu odottamaan kelan sairaspäivärahapäätöstä.
31.3 oli kelalla hakemus ja lääkärintodistus. Saattaa mennä viellä 20-21 pv arvion mukaan.
Onneksi nyt kuitenkin maanantaina tulee sairaspäivärahat.
Sekin stressaa että hyväksyykö kela sen vai ei ja mitä sitten jos ei hyväksy.
Päänsärkyä taas,mutta eiköhän sekin lievenny.
Muistathan, että päänsärkyyn on olemassa lääkkeetön hoitokeino. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja Kais
Tänään käynti kontrollissa. Kuvien mukaan kaikki ruuvit ja levyt olivat asettuneet hyvin paikoilleen. Että turha tulla tästälähin mulle vinkuun, että olis muka joku ruuvi löysällä.
Mut joo, kuukauden päästä pääsee sitten taas vapaasti treenaman. Se onkin tarpeen tän vuoden verran jatkuneen laiskottelun päälle.
Eilinen aamu alkoi sananmukaisesti A:lla kun Hunsvotti-Laina poiki päivän alkamisen kunniaksi suuren lehmävasikan. Ja tänä vuonnahan kaikkien meillä syntyneitten vasikoitten nimet alkaa just tolla kirjaimella. Ja siitähän tuli sitten Alaina. Emänsä sai tuon lisänimen emo-ominaisuuksiensa mukaan.
 
Tänään käynti kontrollissa. Kuvien mukaan kaikki ruuvit ja levyt olivat asettuneet hyvin paikoilleen. Että turha tulla tästälähin mulle vinkuun, että olis muka joku ruuvi löysällä.
Mut joo, kuukauden päästä pääsee sitten taas vapaasti treenaman. Se onkin tarpeen tän vuoden verran jatkuneen laiskottelun päälle.
Eilinen aamu alkoi sananmukaisesti A:lla kun Hunsvotti-Laina poiki päivän alkamisen kunniaksi suuren lehmävasikan. Ja tänä vuonnahan kaikkien meillä syntyneitten vasikoitten nimet alkaa just tolla kirjaimella. Ja siitähän tuli sitten Alaina. Emänsä sai tuon lisänimen emo-ominaisuuksiensa mukaan.
Voimmeko siis odotella Alepa-Anna-vasikan putkahtavan maailmaan tänä vuonna?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä