Ema78
Meillä on mieheni kanssa yhteinen taloustili, josta maksetaan vuokra, ruoka, sähkö, vakuutukset, lehdet, ravintolaruokailut, auton kulut ym. yhteiset kulut. Laitamme sinne joka kuukausi 700 euroa kumpikin eli 1400 euroa yhteensä. Se riittää, jos ei ole matkoja ja laskuja (esim. Hesari tai vakuustumaksut) samalla kuukaudella, muuten joudutaan laittamaan satku per nuppi lisää yleensä. Asumme Helsingissä 75 neliön vuokrakolmiossa. Miten teillä muilla kuluu rahaa? Me ei eletä kovin leveästi mutta mukavasti kuitenkin, muutama reissu kotimaahan vuodessa ja pari Tallinnaan, noin kerran viikossa syömme ulkona ja vähintään kerran kuussa leffa tai teatteri tai konserrti joka maksetaan taloustililtä. Lapsia ei ole. Paljonko muilla kuluu rahaa ns. peruselämiseen? En yhtään tiedä onko tuo 1400 euroa paljon vai vähän, mutta jos lisäkuluja tuon 700 euron lisäksi ei tule, miehelläni jää säästöön noin 800 euroa kuussa ja minulla noin 1300 euroa. Jos menemme syömään tai viihteelle minun aloitteesta, yleensä maksan omalta tililtäni, mikä on minulle yleensä noin 50 euroa lisää/kk.