Yhteenmuuttaminen ja kummankin 13-v teinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelmata tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelmata tämäkin

Vieras
Olemme ajatelleet muuttaa yhteen.Kihloissa ollaan ja tunnettu jo kolmisen vuotta.
Nyt ongelmana teini-tyttömme 13-vuotiaat.
Ovat aivan erillaisa .Miehen kotonaviihtyvä,haluaa olla isän kainalossa,jopa nukkua tämän vieressä.Ei oikein muuta kuin yksi ystävä ja sekin koulussa.
Omani taas rämäpää,paljon kavereita,poikaystävä(Lue kaveri:)),aika oikukas murrosikäinen.
Nyt tämä minun teinini on sitten livauttanut jollekkin ystävälleen ,että tämä miehen teini lapsellinen.Juoruhan siitä lähti liikkeelle ja toinen pahoitti mielensä .
Mies suuttui minulle etten kasvata kunnolla omaani ja jokin järjestys olla pitää.
Ja kun yritän kasvattaa ja olen aika väsynyt tähän "teinikipuiluun" joka meillä tuon tytön kanssa on.Aiemmin ihan ,hymyilevä tyttöni on muuttunut oikeaksi uhmakasaksi.Hyviäkin päiviä tosin on ja koulussa kaikki sujuu hyvin.
Vanhempi tytöistäni,jo lukiolainen on aivan toisenlainen ollut teininä.Itse rauhallisuus.
Miehen tyttö isällään joka toinen vl. ja viikolla päivän plus kaikki lomat.
Silloin roikkuu isänsä käsipuolessa eikä halua menettää yhtään minuuttia jos joku kaveri vaikka soittaa ja pyytää seuraa.
Mitä mieltä olette?Itse ajattelin että antaa aikaa kulua ja katsotaan muuttoa myöhemmin.Mies taas alkaa olla väsynyt kun en muuta ja sanoi jopa että vieraannutaan toisistamme (Jonka koin kiristyksena)

Sinuna muuttaisin vaan, kyllä ne teinit varmaan tottuvat toisiinsa kun saavat tutustua. Sen eteen kannattaa toki tehdä vähän töitä, esim. teineille mieluista koko perheen yhteistä puuhaa (vaikka pleikkarilla pelaamista jos muuta ei keksi).

Kuulostaa aika hankalalta, erityisesti jos tytön ja isän suhde on niin läheinen, että jopa nukkuvat vierekkäin. Toisaalta saattaisi olla tuolle tytölle ihan hyväksi, jos muuttaisitte yhteen.

Jos teidän suhde on hyvä ja juttelette pelisäännöt selviksi, musta ei ole mitään syytä olla muuttamatta. Lapsilla olisi kyllä hyvä olla omat huoneet, muuten siitä ei kyllä tule mitään.

Kuulostaa aika hankalalta, erityisesti jos tytön ja isän suhde on niin läheinen, että jopa nukkuvat vierekkäin. Toisaalta saattaisi olla tuolle tytölle ihan hyväksi, jos muuttaisitte yhteen.

Jos teidän suhde on hyvä ja juttelette pelisäännöt selviksi, musta ei ole mitään syytä olla muuttamatta. Lapsilla olisi kyllä hyvä olla omat huoneet, muuten siitä ei kyllä tule mitään.

Tyttö tosiaan haluaa olla isän kanssa mielellään vain kahdestaan ja on minullekkin mustasukkainen.Olenkin näinä "isä-viikonloppuina" pois heidän kotoaan jotta saavat olla kahden.Tyttö oli 5-vuotias kun erosivat äidin kanssa ja ennen minua miehellä ei ole ollut yhtään suhdetta.
Tyttö vahtii isäänsä ja silittelee tätä ym.Vasta nyt on alkanut pikkuhiljaa siirtymään omaan sänkyyn.

Minkä verran teette yhteisiä juttuja jotta tytöt tutustuisivat paremmin? Vaikka ovatkin erilaisia niin löytyisis varmaan yhteisiä mieluisi juttuja myös.. Yhteenmuuttokin sujuisi paremmin. Ovatko tytöt siis samassa koulussa?

Kokemuksesta sanon että pidä nyt hyvä nainen oma asuntos.
Varsinkin kun asiat on siinä mallissa ettet vietä yhteisiä viikonloppuja miehen kanssa kun teini on isällään.
Mä olin äijän kans viis vuotta ennen kun muutettiin teiniemme kans samaan huusholliin ja puolitoista vuotta olin ja hommasin uudestaan oman asunnon.
Äijän teinit vedättää isäänsä kuus nolla ja äijä tekee kaiken mitä ne käskee ja siinä huushollissa teinit määrää mitä aikuiset tekee.
Ja meillä oli sentään teinien kans tosi hyvät välit ennen ku samaan huusholliin muutettiin.

Vähän kuulostaa siltä, että aloittajalla se isoin ongelma on. Aloituksesta lainattua: "Ei oikein muuta kuin yksi ystävä ja sekin koulussa." "eikä halua menettää yhtään minuuttia jos joku kaveri vaikka soittaa ja pyytää seuraa."

Ok.

[QUOTE="mona";27978438]Minkä verran teette yhteisiä juttuja jotta tytöt tutustuisivat paremmin? Vaikka ovatkin erilaisia niin löytyisis varmaan yhteisiä mieluisi juttuja myös.. Yhteenmuuttokin sujuisi paremmin. Ovatko tytöt siis samassa koulussa?[/QUOTE]

Eivät ole samassa koulussa.
Nämä tytöt ovat joskus aivan hyviä kavereita keskenään jos tapaavat ,mutta varmaan oikeasti inhoavat toisiaan.Eivät suostu viettämään aikaa keskenään .
Ja isälle tyttö on tietysti tärkeä ja isä kärsii tytön puolesta.Pitääkin tätä jotenkin pienempänä mitä on.Ei uskalla myöntää että tyttö kasvaa.
Tyttö kyllä oikuttelee myös isälleen ,mutta oikuttelu erilaista kun omalla teinilläni joka laukoo suusta omasta mielestään totuuksia ja on varsinainen "pissis" välillä.

Itse en tekisi muuttopäätöstä tuon perusteella. Eli jos muuten haluaisin muuttaa yhteen, niin muuttaisin. Parhaiten kaikki oppivat tulemaan toimeen yhdessä asuttaessa.

En muuttaisi missään tapauksessa yhteen, teinisi kipuilee jo nyt ja etkä itsekään tunnu olevan sinut sen kanssa, että miehesi tyttö on vielä isänsä seuraa vailla.

Mun perhe tuttavalla oli aikoinaan sellainen tilanne, jossa hällä oli kaksi teiniä (15 ja 17) ja naisystävällä kans kaks teiniä (noin 13 ja 14 en muista tarkkaan). Minusta olivat tosi fiksuja kun sopivat alkuunsa, etteivät muuta yhteen, ennenkun lapset lentävät pesästä :) olis ollu turha rankkaa tuon ikästen alkaa jakamaan huoneita "vieraiden" teinien kanssa.

Ymmärrän hyvin, että tyttö haluaa olla isänsä kanssa, koska ei pysty olemaan päivittäin tekemisissä isänsä kanssa. Odottaisin muuttoa vielä hetken, tuossa iässä lapset kasvavat eri aikaan, oma tyttösi on ilmeisesti kypsynyt nopeammin. Kyllä miehenkin tytär on kohta teini, joka ei todellakaan halua viettää kaikkea aikaa isän kanssa. Silloin muuttaminenkin voisi olla helpompaa.

[QUOTE="akka";27978752]Ja pahimmillaan kaikki voi huonosti ja kaikilla on paha olla.[/QUOTE]

Näin on käymässä kaverillani joka muuttamassa uuden miehen ja molempien teinien kanssa yhteen. Mä näen miten huonosti tuossa tulee menemään.
Miehen teinit eivät voi sietää kaverini teiniä ja haukkuvat myös kaveriani.

Nyt säälittää eniten kaverini teini, joka revitään kotoaan asumaan häntä inhoavien ihmisten kanssa.

Mutta aikuisten on pakko päästä kuksimaan saman katon alle. Mikä hitto estää aikuisia liikkumasta sinne toistensa luo aina kun panettaa? Onko siinä pakko pilata lapsen elämä?

Yhteen muuttaisivat siis sinä ja teinisi sekä mies. Miehen tyttö vierailisi teillä joka toinen viikonloppu. Jos on nyt mustasukkainen niin sitten vasta olisikin.

Kallis ja hankala systeemi.

Jos mies kovasti vänkää muuttamista, ota vaikka raha-asiat esille. Kuinka jakaisitte reilusti taludenpidon.

Teinä odottaisin sen n. 6 vuotta, että lapset muuttavat omilleen ennen kuin muuttaisin miehen kanssa asumaan. Tai niin toimisin vaikka odotettavia vuosia olisi paljon enemmänkin. Sitä paitsi kolme vuotta on todella lyhyt aika enkä sen pohjalta perustaisi uusperhettä. Todella suuri riski mennä persiilleen ja eniten siinä kärsivät lapset.

En tosiaan jaksanut lukea vastauksia, mutta alkuperäisen tekstiin kommentoin, että lapset (teinitkin) on hyvin erilaisia persoonia ydinperheissäkin.
Kysehän on siis vain siitä, miten aikuiset käsittelee ne lasten eroavaisuudet.

En usko että tuo tilanne ainakaan helpottuu kun aikaa kuluu, nimittäin 13v ei ole vielä edes teini eli pahemmat ajat on vielä edessä. Teillä ei mun nähdäkseni ole muita vaihtoehtoja kuin muuttaa yhteen nyt tai sitten muutatte kun lapset ovat 18v tai yli...

En muuttaisi yhteen. Miehen tytär selvästi reagoi teidän suhteeseenne, eikä tuosta voi seurata mitään hyvää. Pidä oma kämppä, tapailkaa yms mutta tossa kohdalla jos muutatte yhteen on takuulla tulossa iso yhteentörmäys. Sinun lapsesi ja miehen lapsi ovat niin erilaisia, ja oma lapsesi kiusaa tätä tyttöä jo nyt.

Ei oikeasti kuulosta hyvältä, ja jokaisen vanhemman pitäisi ajatella oman lapsensa parasta. Tuon miehen tytöle sinun ja sun tyttösi muuttaminen samaan asuntoon ei kuulosta hyvältä ratkaisulta.

Yhteistyössä