Yhteen muuttamisesta ja vuokrasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riitasointu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riitasointu

Vieras
Kun ollaan miehen kanssa puhuttu että muutettais saman katon alle vuokralle, mä asun nyt lasten kanssa ja hän yksin... oon jo tavallaan suostunu mutta en ihan voi ymmärtää miksi mun pitäis maksaa vuokrasta 3/4 ja hän maksaa 1/4. Miten muilla? Lapset mulla 3 v ja 2 v. Mä aattelin että puolet ja puolet, aikuiset maksaa. Pitääki vielä harkita. Mieshän tossa voittais ja mä häviäisin, siis nykykustannuksiin verrattuna. Isompi kämppä pitäis kuitenki vuokrata.

Ei taida mies tosissaan olla suhteesi. Kun yhteen mennään niin sitten kunnolla. Tuosta tulee vain riitaa. Jätähän nuo muuttosuunnitelmat kunnes mies tajuaa, että ei tuolla tavalla voi elää. Tuon mukaanhan sitten kauppalaskutkin jaetaan noin ja muutkin laskut.

Kyllä meillä on aina ollut kämpässä miehen pojalle tilaa ja yhdessä on vuokra maksettu,en olisi osannut kuvitellakaan vaativani häneltä enemmän vaikka meillä sen takia on tietenkin ollut isompi kämppä kuin mitä kokonaan kahdestaan asuvalla nuorella parilla olisi ollut.

Puoliksi sanoisin minäkin. Minulla oli aikoinaan miesystävä, joka suunnitteli, että "me" ostaisimme asunnon niin, että asunto on hänen nimissään ja minä maksan hänelle vuokraa hänen asunnossaan asumisesta. Arvaa suostuinko...

Lisään vielä, että jo sillon kun asuimme vielä erikseen, mies antoi mulle rahaa ruokaan yms. Ku mä olin opiskelija, ja sillä ei omia asumiskuluja ollut kun asui vielä "kotona", niin se antoi mulle joka tilistä käyttörahaa. Sitte aika pian vaihdettiin kaikki tilit yhteisiksi

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Miksi maksaa puoliksi?

Nii tai ollenkaan, kun voi aivan yhtä hyvin asua omassaan ja käydä vain panemassa :saint:

Lapset saattaisivat ihmetellä.Mutta miksi sitä vuokraa ei vain jompikumpi maksa kokonaan?

Toi toimiikin, jos tarkoitus on katsella yhteistä hautapaikkaa. Niin sittenhän se on sama kenen tililtä lähtee ja mitä. Mieshän maksoi mun vuokran ja syömisiä jo sillon kun asuin omillani... Mut jos kyse on vaan seurustelusta tietämättä ollaanko ensi vuonna yhdessä tai ei, niin riskihän tuo on

Miksi maksaa puoliksi?

Nii tai ollenkaan, kun voi aivan yhtä hyvin asua omassaan ja käydä vain panemassa :saint:

Lapset saattaisivat ihmetellä.Mutta miksi sitä vuokraa ei vain jompikumpi maksa kokonaan?

sit pitäis sopia mitä toinen maksaa,esim.koko sakin safkat tmv.tuskin heti laitetaan yhteinen tili mistä kaikki maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi maksaa puoliksi?

sit pitäis sopia mitä toinen maksaa,esim.koko sakin safkat tmv.tuskin heti laitetaan yhteinen tili mistä kaikki maksetaan.

Miksi sitten edes muuttaa yhteen, jos kuitenkaan ei olla valmiita elämään yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja mee:
Miksi maksaa puoliksi?

Miksi sitten edes muuttaa yhteen, jos kuitenkaan ei olla valmiita elämään yhdessä?

no ei meillä oo ikinä ollu yhteistä tiliä vaikka halutaanki yhdessä elää.kulut maksetaan suurinpiirtein tasan.

Miksi maksaa puoliksi?

lapset ihmetellä ? Tarviiko lasten sitten tietää miten vuokra maksetaan ? Se niille kuulu asumiskustannusten järjestely.Samaa mieltä vuokra puoliksi.Näin meilläkin

Alkuperäinen kirjoittaja mee:
Miksi maksaa puoliksi?

no ei meillä oo ikinä ollu yhteistä tiliä vaikka halutaanki yhdessä elää.kulut maksetaan suurinpiirtein tasan.

Ei meilläkään ole yhteistä tiliä, mutta ei myöskään "sun ja mun rahoja". Kun ollaan ja asutaan yhdessä perheenä, niin yhdessä myös pidetään huolta toisistamme.

Yhteistyössä