Yhtäkkinen kofeiiniherkkyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Olen juonut 1-2 kuppia kahvia päivässä jo jonkin aikaa, ehkä vuoden. Eilen join vasta iltapäivällä (yleensä juon aamulla). Kahvi aiheutti hirveän tärinän ja sydämentykytykset ja ahdistuneen/levottoman olon. Tänään olin niin väsyny aamulla että keitin taas kahvia, mutta join tällä kertaa vain puolikkaan kupillisen ja sama juttu kuin eilen! Eli sydämentykytykset tuli ja jatkuu vieläkin vaikka kahvista on aikaa jo monta tuntia...

Voiko sitä muka yhtäkkiä herkistyä kofeiinille? Vaikeaa lopettaa kahvi kokonaan kun en pysty kunnolla opiskelemaan kunnolla ilman kahvia... Mut tää olotila on kamala!

Itse herkistyin myös kofeiinille niin, että en pysty käyttämään sitä ollenkaan. Oireina hurja kiihtymys, levottomuus, pulssi ja verenpaine nousee. En pysty nukkumaan enkä olemaan paikallani. Lopulta tulee vielä päänsärky. En pysty käyttämään mitään kofeiinia sisältäviä tuotteita enkä mustaa ja vihreää teetä enkä suklaata.

Kuukautiskierto vaikuttaa paljon kofeiinin sietokykyyn mun oman kokemuksen mukaan. Keho myös sopeutuu aika nopeasti muutoksiin, esim jos vähentää ja sitten taas alkaa juoda kahvia. Ennen esim. vetäisin 1 mini-espresson joka aamu tyhjään vatsaan (!), ei tuntunut erityisesti miltään, nyt oon vähentänyt paljon ja yksi aamu tein taas espressot niin kylläpä tuli karsea olo muutamaksi tunniksi .. :- D
Myös jos on kova stressi tms., se vaikuttaa, kaikki vaikuttaa kaikkeen ihminen on monimutkainen kokonaisuus -varsinkin nainen :- )

Yhteistyössä