Yhtäkkiä epäsäännölliseksi muuttuneet menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummo?

Vieras
Ei kai mitkään vaihdevuodet vielä ole tulossa? Aiemmin kk kierto ollut suht säännöllinen 28-32 vrk, mutta viimeisen vuoden on ollut ehkä kolme tai neljä kertaa niin, että kierto on ollut vain 20 vrk.

Mulla ei ole käytössä hormonaalista ehkäisyä tai kuparikierukkaakaan. Mistähän tää kierron lyhyeksi muuttuminen voi johtua? Ikää mulla 35v.

Mulla lyheni 28 vuorokaudesta 21:een, kun olin 31-vuotias. Ja 21:nä se myös pysyi raskauksia ja imetyksiä lukuun ottamatta lähes 53-vuotiaaksi asti, jolloin kohtu ja munasarjat piti poistaa.

Mulla oli 21-23 päivän kierto jo 25-vuotiaana. Sitä ennen pillereillä 28 päivän kierto. Raskauduin luomusti 26- ja 29-vuotiaana ja sitten lapsiluku oli täynnä. Nyt oon 41v ja edelleen lyhyt, mutta aika säännöllinen kierto.

Mulla vaihdellut ennen niin kellontarkat menkat 3 vkon ja 5 vkon välillä; pari kuukautta sitten olikin väli jo 7 vkoa ja nyt taas reilut 3 vkoa.. Ja mulla sentäs ikää jo 48. Ehkäpä vain jotain hormoniheittelyä sulla, eikä vaihdevuosia vielä. Itse sain kuopukseni aikas huolettomasti vielä 39-vuotiaana, joten noin aikaisin ois aika kurja juttu kärsiä vaihdevuosista..

Yhteistyössä