yhtäkkinen yökastelu,4v!?

siinä otsikko, siis apua! miksköhän yhtäkkiä on alettu kasteleen? 2yönä tuli ensin,sitten oli mummulla yön,ei siellä tullut, seuraavana yönä kotona tuli taas!!! ja samoin tuo housuihin liruttaminen, on ollut hetken aikaa JOKAPÄIVÄISTÄ, monta kertaa päivässä kun ei "ehdi vessaan kun on niin hommia tm"!!!!! En ymmärrä! siis ymmärrän, että vahinko tapahtuu SILLOIN TÄLLÖIN,mutta päivittäin! eikä sitten voi sanoa että housut ovat märät, vaan esim illalla kun sanon, että mennään kattoon puhtaat kalsarit ja iltapesulle,niin "joo,housut onkin märät", ja kastuneet jo aikoja sitten..... eikä tyttö ole aiemmin kastellut juuri koskaan ja vaipat kuitenkin jääneet alta 2vuotiaana yöltäkin pois. neuvoja?? voiko johtua vauvasta?? (2,5kk)
 
piti viel sanoa, että tähän mennessä hän on kyllä öisin käynyt vessassa pitkän aikaa. joko yksin tai sitten olen noussut kun on huutanut eikä uskaltanut mennä yksin sänkyyn takaisin.. luin tossa toisesta ketjusta että normaalia 5v asti? tuntuu kyl vaan oudolta kun ALOTTAA vasta tässä yli 4v...
 
mami30
Kyl mä luulisin että syynä on vauva! ts. suuret elämän muutokset vaikuttaa. Aika tehokas keino hakea huomiota? Tai voihan olla että olis pissatulehdusta? Meidän poika nyt n. 3 v 10 kk. Ollut päiväkuiva n. vuoden ja yökuiva 3 v 1 kk asti. Välillä tulee vahinkoja vieläkin vaikkakin todella harvoin. Kyl mä luulen et teidän tapaukses vauvan syntymä on syyrin "syy" eli hakee huomiota?
 
Hei!
Tutkituta ihmeessä ettei ole mitään tulehdusta ja jos ei, niin et oikeastaan voi muuta kuin antaa vähän ajan kulua. Meillä suuret muutokset näkyvät neljävuotiaalla samalla tavalla, hän oli jo vuoden ihan kuiva päivät ja yöt, mutta kun aloitti päiväkodin, niin alkoi yökastelu, kesti monta kuukautta (kävimme lääkärissäkin ja kokeilimme tabletilla-siitä oli vähän apua) ja sitten meni taas monta kuukautta kuivana, kun isoäiti kuoli (maaliskuu), nyt alkaa taas helpottaa.
On tuntunut meistä vanhemmista tosi kummalliselta, mutta ei voi muuta kuin odottaa kasvamista.
 
Kannattaisi mennä lääkäriin sillä olet ilmeisesti sama ihminen joka kyseli (15.5) syytä 4.v alapään kutinaan ja punoitukseen.
Jos on kyse samasta lapsesta niin jokin tulehdus kyllä myllertää tytöllä.
Lääkäriin. :headwall:
 
kyllä. mutta se kutina meni ohi ja ajattelin sen olevan hätäisistä pyyhimisistä ja siitä että pissaa jää housuun.. mutta tosiaan, ajattelin tilata lääkärin juuri siksi että selviää jos onkin jokin tulehdus. vaikkakin kaikki sanovat, että kyllä sitä karvastelisi/olisi kutinaa/pissalla ravaamista enemmän tm, no, eiköhän se selviä. mielenrauhaa en kyllä ilman lääkärikäyntiä saa.
 
joo, käytiin lääkärillä. ei ollut pissassa mitään ja muuta ei katottu. kysyin kyllä vielä että voisikohan olla hiivaa mutta ei sitten mitään tutkittu. yllätys. no, mennään uudelleen jos kutina palaa.
 

Yhteistyössä