Yhtä asiaa ihmettelen...ja kovin!!

  • Viestiketjun aloittaja Eriskummallineko?
  • Ensimmäinen viesti
Eriskummallineko?
Moni äiti puhuu,että "ei voi ottaa pisaraakaan lasten nähden".No niin,siitä päästäänkin asiaan.Eli OLETTEKO NIIN SAIRAAN TEKOPYHIÄ,että ei voi tunnustaa,että otatte kumminkin lasten nähden??!!No,jos ette ota,niin mikä siitä niin KAMALAN tekee?Toki ymmäärrän,että "änkyräkännissä" ei ole hyvä olla,mutta pikku hiprakassa...eli muutaman ottaneena.Ei lapsi siitä kärsi,jos äiti vähän ottaa!!Ei siitä traumoja tuu lapselle.
Että näin ajattelen ja kummastelen teidän ajatusmaailmaa!!
 
Onko sinulla tänään kenties tylsää :) ?
Otan kyllä lasten nähden yhden tai kaksi pullollista olutta, mutta enempää en, koska silloin alan olla jo hiprakassa. En pidä siitä, että lapseni näkisivät minut edes pikkuhiprakassa.
 
no
mä olen sitä mieltä muutaman voi ottaa, mutta sellaista tilannetta ei saa tulla että kaikki aikuiset ketä on paikalla, on humalassa, jos lapsi on kotona. Pari voi ottaa, silloin pysyy vielä järki päässä, mutta ei känniä.
 
Mä kyllä otan yhden tai kaksi saunasiideriä joskus lasten nähden, tai juon lasillisen viiniä ruoalla. Sen enempää en ota jos lapset ovat paikalla (vaikka nukkuisivatkin), on ällöttävää nähdä omat vanhempansa humalassa (en kestä vielä lähemmäs kolmekymppisenäkään katsoa humalaisia vanhempiani ollenkaan... jotain traumoja on kyllä tullut!)
Lisäksi tahdon olla ajokunnossa kun lasten kanssa olen, jos jotain sattuu että pitää lähteä lääkäriin tms.
 
Se varmaan riippuu ihan siitä osaako ottaa fiksusti ja ymmärtää juoda sen verran ettei humallu vai vetääkö naurettavan pikkuhiprakan ja kuvittelee sitten etteivät lapset huomaa äidin säälittävää sössötystä.
 
Joku tutkimus on osoittanut, että se muutaman aiheuttama käytöksen muutos, voi ahdistaa lasta. Mutta eikö hyvin monella ole niin, että se muutaman otto ei edes aiheuta mitään käytöksen muutoksia, koska se ei edes nouse kunnolla päähän.

Kuten kamala amalia sanoi, jos se muutama ei aiheuta mitään hössötystä, niin ei kai sillä ole sitten mitään vaikutusta. Ennemminkin osoittaa lapselle, sivistyneempää alkoholinkäyttöä.
 
vieras
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".
peesaan taas!
 
Mä en ota tippaakaan kun lapset kotona. Ja syynä se että jos kuitenkin täytyy lähteä esim. lääkäriin niin en todellakaan halua mennä taksilla ja kaljalta haisten. Työharjoittelussa törmäsin tällaisiin tapauksiin (ei siis mitenkään silmin nähden kännissä mutta haisivat) ja oli se aika ikävää....
 
Turkilmas
Mä voin ottaa kesäkuumalla siiderin tai kaksikin samalla kun vaikkapa grillaillaan. Ja yhdessä vaiheessa meillä oli tapana lauantaisin juoda lasilliset viiniä ruoan kanssa ja poitsulla oli omassa viinilasissaan mehua.

Mä vaan itse en tykkää olla edes hiprakassa lapsen edessä. Ei ole todellakaan kyse tekopyhyydestä vaan siitä että olen itse ihan tarpeeksi joutunut katselemaan kännisiä vanhempiani ja jopa hakemaan isää milloin mistäkin räkälästä. Eikä ole kiva muistella mitä kaikkea kivaa känniset vanhemmat keksikään kun viina sumensi oman arvostelukyvyn.

Muutaman kerran on vahingossa mennyt rajan yli, eli olen ollut hiprakassa, mutta onneksi poika ei ole edes huomannut mitään. Itsellä taas morkkiksen määrä seuraavana päivänä on ollut käsittämätön.
 
Mä olen joskus ottanut yhdensiiderin lasten nukkuun menon jälkeen,näin tapahtuu ehkä 2 kertaa vuodessa.Juomaan kun olen lähdössä,käyn noin 1-2 kertaa vuodes, aloitan vasta kun lapset on hoidossa ja en ole koskaan tykännyt että mun kotiin tulee kukaan pullojen kanssa jos lapset on kotona,enkä laske kovin mielelläni edes humalaisia.
 
kyllä mä uskallan juoda pari siideriä lapsen nähden,en kuitenkaan kisko niitä kaksin käsin,vaan nautin hitaasti..ja tämä tapahtuu kerran kesässä äitini luona,perinteisessä saunomis ja makkaranpaistoillassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".
No justiinsa joo, lapsilla onkin varmaan tosi kivaa seuraavanakin päivänä kun vanhemmat oksentelevat ja ovat krapulaisia... :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".[/quote]

No justiinsa joo, lapsilla onkin varmaan tosi kivaa seuraavanakin päivänä kun vanhemmat oksentelevat ja ovat krapulaisia... :$
:D Niinpä. Mutta, onhan lapsilla joukko humalaisia jotka pitävät lapsista :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".[/quote]

No justiinsa joo, lapsilla onkin varmaan tosi kivaa seuraavanakin päivänä kun vanhemmat oksentelevat ja ovat krapulaisia... :$
:D Niinpä. Mutta, onhan lapsilla joukko humalaisia jotka pitävät lapsista :LOL: :LOL:
Aika surullista :/
 
niin
mua sieppaa edelleen ihan järjettömän paljon jos joku ottaa ihan vaan parikin suht usein ja mä oon selvinpäin.
Lapsena katellu alkoholin juontia joten en tahdo omien lasten joutuvan koskaan sitä niin läheltä kokemaan.
 
pripel
No onhan se kummallista, ettei voi käsittää toisten arvoja. Minä en alkoholia lasten hereilläollessa juo ollenkaan, lasi viiniä jo ja olen humalassa. Tunnen olevani hoitovastuussa lapsista, vaikka mies olis kotona ja siksi en juo. En voisi täyspainosesti hoitaa lapsiani. molemmat kuitenkin alle 4v. Ehkä, jos oisivat itsekseen jo paremmin pärjääviä ja asioista jotain ymmärtäviä, voisin ottaa.

Tulee joskus lasten mentyä nukkumaan otettua se lasi viiniä. Lapset nukkuu hyvin yönsä eikä heitä tartte ns. hoitaa öisin. Koskaan emme molemmat oo yhtä aikaa humalassa. Miehelleni ei alkoholi tahdo maistua kuin kerran pari vuodessa. Mikä meistä tekee tekopyhiä? Minä ymmärrän, että joku juo ja juhliikin lasten läsnäollessa, mutta en sellaista touhua arvosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunnen pari äitiä jotka ottaa kunnolla muun porukan mukana ns. kotibileissä ja lapset ovat kotona. Äidit eivät ole kaatua ja ei kännissä, eivät sössötä, huolehtivat iltapalan ja lapset nukkumaan ja myös sen että he myös nukkuvat.

Aamulla he kuitenkin saattavat oksentaa (eli kunnollakin tuli juotua) ja seuraavan päivän makoilla muutenkin krapulaansa pois. Lapset eivät tästä mielestäni kärsi koska paikalla ei ole muutenkaan mitään örvelöhiihtäjää vaan lastenkin tuntemia ihmisiä joista kaikki isossakin humalassa ovat "lapsiystävällisiä".[/quote]

No justiinsa joo, lapsilla onkin varmaan tosi kivaa seuraavanakin päivänä kun vanhemmat oksentelevat ja ovat krapulaisia... :$
:D Niinpä. Mutta, onhan lapsilla joukko humalaisia jotka pitävät lapsista :LOL: :LOL:
Aika surullista :/
Siis mun mielestä kerrassaan järkyttävää! :( Ja vieras vielä pitää tuollaista äitiä hyvänä äitinä.
 

Yhteistyössä