Yhtä juttua mä en häämenuissa ymmärrä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinhän se usein on. Muissakin noutopöydissä, siis ravintoloissakin. Suosin niissä usein alkuruokia, koska ovat parhaita.

Meillä oli naudan fileitä, joissa täytteenä vuohenjuustoa ja aurinkokuivattuja tomaatteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joskus ehdotin kaverille, että laittaisi pelkän kunnollisen alkuruokabuffetin häihinsä ja jättäisi karjalanpaistimössöt pois. Äitinsä oli järkyttynyt suuniltaan jo ajatuksesta ettei karjalanpaistia, lanttukuutioita ja puolukkahilloa ole tarjolla...

Mitä lopulta tarjottiin? :)

Hieno alkupalapöytä salaatteineen, kaloineen ja italialaisvaikutteisine antipastoineen ja monenlaisine lisukeleipineen.
Ja karjalanpaistia, kuullotettuja timjamimaustettuja lanttukuutioita, höyrypottuja ja puolukkahilloa.
Ja lopuksi taas joku elegantti valkosuklaa-vadelmamousse.

Hieman erikoiselta yhdistelmältä kuulostaa. Antipastot ja karjalanpaisti ja valkosuklaamousse.

Joskus ehdotin kaverille, että laittaisi pelkän kunnollisen alkuruokabuffetin häihinsä ja jättäisi karjalanpaistimössöt pois. Äitinsä oli järkyttynyt suuniltaan jo ajatuksesta ettei karjalanpaistia, lanttukuutioita ja puolukkahilloa ole tarjolla...

Hieno alkupalapöytä salaatteineen, kaloineen ja italialaisvaikutteisine antipastoineen ja monenlaisine lisukeleipineen.
Ja karjalanpaistia, kuullotettuja timjamimaustettuja lanttukuutioita, höyrypottuja ja puolukkahilloa.

Hih :D
No, jokainen sai jotain.

mä syön häissä aina vaan alkupalapöydästä ku en syö noita karjalanpaisteja ja lihapullia, enkä siis punasta lihaa ollenkaan. mutta en odellakaan oletakaan etä mun syömistavat olis häissä otettu huomioon :D itepä oon vaikee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
JA mä en ymmärrä sitä, et jos pääruokana on oikeeta lihaa niin lapsille tarjotaan jotain lihapullia... Ihanku lapset ei osais muuta syödä :whistle:

No joo, mutta jos niitä lihapullia ei olisi niin johan olisi täällä joku mamma parkumassa, kun ei oltu lapsia ollenkaan huomioitu :)

Mä oon sitä mieltä et siinähän sit parkuu. On se kumma et lapsille syötetään aina jotain huonompaa sapuskaa. Raflojen lastenlistatkin on pääsääntöisesti ihan perseestä.

Näinhän se usein on. Muissakin noutopöydissä, siis ravintoloissakin. Suosin niissä usein alkuruokia, koska ovat parhaita.

Meillä oli naudan fileitä, joissa täytteenä vuohenjuustoa ja aurinkokuivattuja tomaatteja.

:p

JA mä en ymmärrä sitä, et jos pääruokana on oikeeta lihaa niin lapsille tarjotaan jotain lihapullia... Ihanku lapset ei osais muuta syödä :whistle:

No joo, mutta jos niitä lihapullia ei olisi niin johan olisi täällä joku mamma parkumassa, kun ei oltu lapsia ollenkaan huomioitu :)

Mä oon sitä mieltä et siinähän sit parkuu. On se kumma et lapsille syötetään aina jotain huonompaa sapuskaa. Raflojen lastenlistatkin on pääsääntöisesti ihan perseestä.

Juu, monesti kyläpaikoissakin on niin, että aikuisille on fiinit ja kalliit ruuat ja lapsille sitten eineslihapullia ja nakkeja. Jee.

Ystävän arpoessa menua yritin ehdottaa sitä karjalanpaistiosuuden poistoa.
Mutta noita häitä järkkäsikin yhdessä kaksi päättäväistä anoppia ja yksi yhtä päättäväinen morsian, ja kaikki taisivat joutua taipumaan kompromisseihin (esim: ei tehty sentään alkuperäissuunnitelman lanttulaatikkoa vaan kuutioita...)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Hieman erikoiselta yhdistelmältä kuulostaa. Antipastot ja karjalanpaisti ja valkosuklaamousse.

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
mä syön häissä aina vaan alkupalapöydästä ku en syö noita karjalanpaisteja ja lihapullia, enkä siis punasta lihaa ollenkaan. mutta en odellakaan oletakaan etä mun syömistavat olis häissä otettu huomioon :D itepä oon vaikee

sama täällä, kunnon salaattipöytä on just paras ja sieltä otan sen mitä syön :D

Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa. En ole kovin monissa häissä ollut, mutta niissä kaikissa on tarjottu joko possun filettä, lihapataa tai lihakeittoa.
Alkupalat sen sijaan ovat olleet ihania ja monipuolisia.

Omiin häihini pääruoka tulee olemaan juurikin naudan sisäfilettä tai lohta.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjanmaalla:
. Karjalanpaisti, lihapullat, kasvisgratiini, perunat, ruskeakastikekin ehkä, possunfile/kinkku + 4 erilaista tavallista salaattia, nam.

Siitä tämä on juuri se menu, jota tarjoitin. Todella arkista ja kaikista pahin tuo kasvisgratiini. Niin kliseinen, niin kliseinen. En kehtais kasvisruokailijoille tarjota.

No tollasia ne valmismenut yleensä on. Meillä tarjottiin naudanpaistia, joka ei niin kummoista ollut, samat pääruokavaihtoehdot olisi olleet. Ja alkuun oli juurikin kalat ja salaatit, jotka ap mainitsi. Eli sitä valittiin mitä oli tarjolla kiinteään hintaan. Toki olisi saanut luoda itse vaikka minkälaisen menun, mutta hintaahan se olisi nostanut. Ja kun itse tykättiin noista ruuista niin eikö se ole pääasia?

Alkuperäinen kirjoittaja oh no:
. Karjalanpaisti, lihapullat, kasvisgratiini, perunat, ruskeakastikekin ehkä, possunfile/kinkku + 4 erilaista tavallista salaattia, nam.

Siitä tämä on juuri se menu, jota tarjoitin. Todella arkista ja kaikista pahin tuo kasvisgratiini. Niin kliseinen, niin kliseinen. En kehtais kasvisruokailijoille tarjota.

No tollasia ne valmismenut yleensä on. Meillä tarjottiin naudanpaistia, joka ei niin kummoista ollut, samat pääruokavaihtoehdot olisi olleet. Ja alkuun oli juurikin kalat ja salaatit, jotka ap mainitsi. Eli sitä valittiin mitä oli tarjolla kiinteään hintaan. Toki olisi saanut luoda itse vaikka minkälaisen menun, mutta hintaahan se olisi nostanut. Ja kun itse tykättiin noista ruuista niin eikö se ole pääasia?

Niin mikäs siinä jos teille kelpaa. Meillä se ruoka onn hyvin suuri osa juhlia :)
Millaisia salaatteja teillä oli?
Mä nimittäin tarkoitin menuja, joissa on tyyliin tomaatti-mozzarellaa, carsarsalaattia, pastasalaatteja, marinoituja alkupaloja jne ja sitten tyyliin paisti.

Niin mikäs siinä jos teille kelpaa. Meillä se ruoka onn hyvin suuri osa juhlia :)
Mä nimittäin tarkoitin menuja, joissa on tyyliin tomaatti-mozzarellaa, carsarsalaattia, pastasalaatteja, marinoituja alkupaloja jne ja sitten tyyliin paisti.

Niin siis enkä mä tarkoita etteikö teille ruoalla ole väliä vaan että me ollaan valmiita maksamaan, tarjotaan hyvillä raaka-aineilla ja muokataan itse valmiita menuja.

siis jumalauta, onko ihmiset tosiaan noin helvetin kittämättömiä ja kriittisiä ihan joka suhteen, mitä helvetin väliä sillä on mitä häissä on tarjolla, pääasia kuitenkin on hääparin juhlistaminen. itse vlkkasin hääpöytään juuri niitä ruokia mistä itse pidin, pakko oli myös tunkea hiukan kalaa tarjolle, vaikka itse olen allerginen, pakko oli myös lihapullia olla, kun oli lapsivieraita. samoiten hommattiin gluteiinittomille erilliset leivokset, vaikka itse en gluteiinittomia ruokia söisikään. :D

Karjalanpaisti, lanttulootat yms tuppaa olemaan perinteisiä suomalaisia juhlaruokia, joita on tarjottu niin häissä, hautajaisissa kuin joulunakin.
Monille ne ovat ainoita oikeita juhlaruokia vieläkin....
Eipä sillä, omissa häissäni tuskin noudattaisin karjalanpaistilinjaa, mutta ymmärrän hyvin miksi monet sitä noudattaa.

Niin siis enkä mä tarkoita etteikö teille ruoalla ole väliä vaan että me ollaan valmiita maksamaan, tarjotaan hyvillä raaka-aineilla ja muokataan itse valmiita menuja.

se on hyvä jos olette valmiita maksamaan, meillä säästettiin muutama vuosi pikkusumma joka kuukauden palkasta että saatiin ihan mukavat pikkuhäät, edullisella pitopalvelulla. saapa olla ylpä että rahoitti häänsä ihan kokonaan itse eikä velkaakaan tarvinnut siltä osin tehdä, häät olivat myöskin todella rennot ja kaikki viihtyivät mainiosti, joukossa ei myöskään ollut yhtään sellaista ihmistä jota pakolla olisi kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja palstan taso laski kuin lehmän häntä':
siis jumalauta, onko ihmiset tosiaan noin helvetin kittämättömiä ja kriittisiä ihan joka suhteen, mitä helvetin väliä sillä on mitä häissä on tarjolla, pääasia kuitenkin on hääparin juhlistaminen.

Meidän häissä ruoka tulee olemaan erittäin tärkeässä asemassa. Ja valitsemme ruoaksi juuri sitä, mistä itse pidämme, ja mitä me pidämme tarpeeksi hyvänä juhlistamaan ainutlaatuista tilaisuutta. Se ei tule olemaan karjalanpaistia, sitä meillä syödään muutenkin viikonloppuisin silloin tällöin. Haluan ruoan olevan enemmän ravintolaruokaa, spesiaalia.

Myös viinit valitsemme tarkkaan.

En ole kiittämätön muiden häiden ruokien suhteen, vaan ihmettelen, miksi pääruokiin ei panostetan samalla tavalla kuin alkuruokiin, mutta kysehän lienee tosiaan pitopalveluiden valmismenuista.

Alkuperäinen kirjoittaja palstan taso laski kuin lehmän häntä':
siis jumalauta, onko ihmiset tosiaan noin helvetin kittämättömiä ja kriittisiä ihan joka suhteen, mitä helvetin väliä sillä on mitä häissä on tarjolla, pääasia kuitenkin on hääparin juhlistaminen. itse vlkkasin hääpöytään juuri niitä ruokia mistä itse pidin, pakko oli myös tunkea hiukan kalaa tarjolle, vaikka itse olen allerginen, pakko oli myös lihapullia olla, kun oli lapsivieraita. samoiten hommattiin gluteiinittomille erilliset leivokset, vaikka itse en gluteiinittomia ruokia söisikään. :D

Oho, yksi karjalanpaistia tarjonnut bongattu...

Tästä on muutama vuosi aikaa, mutta ootas kun muistelen... vihersalaatti (raikkautta), joku pastasalaatti oli, waldorfin salaatti (tää haluttiin ehdottomasti) ja joku muu jota en muista. Kaloja oli graavattuna ja savustettuna, lohta ja siikaa. Marinoidut alkuruuat ei olisi meidän sukulaisille maistuneet, eikä tuollon niitä ollut niin yleisesti vielä kaupoissakaan kuin nykyään. Meillä hinta oli tosiaan rajoittava tekijä, opiskelijoita silloin vielä oltiin ja omasta pussista häät maksettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Yhdet häät muistan aina, oli niin pahaa ruokaa. Nautaa punaviinikastikkeessa ja suurin osa ei siitä tykännyt!

Oliko huonosti valmistettu vai mikä tökki?

Oli medium pihvi ja ei vain maistunut hyvälle.
Enkä ole mikään kranttu mutta täytyy myöntää että vähän söin ja siihen jäi.

Yhteistyössä