yhdistelmäpillerit vs kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 vaihtoehtoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 vaihtoehtoa

Vieras
kertokaa kokemuksia näistä, plussat ja miinukset...

minipillerit nyt käytössä ja ajattelin vaihtaa jompaan kumpaan noista...

kuparikierukka houkuttelee hormonittomuutensa takia mutta huonona puolena että voi pahentaa vuotoa ja kipua... yhdistelmäpillerit taas houkuttelee sillä kun kuulemma helpottavat kuukautiskipuja, vähentävät vuotoa, iho ehkä paranee ja niillä saa siirrettyä kuukautiset...miinuksena taas että saattavat pahentaa migreeniä ja yhdistelmissä tulppariski.

Eikö sulle sovi minipillerit vai miksi olet vaihtamassa? Samat sivuvaikutukset voi olla kaikessa hormonaalisessa ehkäisyssä, paitsi että mineihin ei liity veritulppariskiä (joka on pieni jos ei ole riskitekijöitä, ja jos on niin yhdistelmäpillereitä ei lääkäri suostu kirjoittamaan).

Olen kokeillut kahta minipilleri merkkiä ja ei kumpikaan sopineet... olis toki vielä kolmaskin minipilleri merkki mutta lääkäri sanoi että jos nuo kaksi edeltävää ei sopinut tuskin tuo kolmaskaan ihmeitä tekee ja suositteli yhdistelmäpillereitä...

Voit saada yhdistelmistä ihan samat oireet, mutta voihan sitä kokeilla tietysti... Iho saattaa yhdistelmistä alkaa kukkia ja voi olla vuotohäiriöitä samalla tavalla kuin mineissäkin! Mitään takuuvarmaa ei ole saatko niistä oireita ja jos saat niin mitä. Kuparikierukka on taas se hormoniton, mutta sivuvaikutuksena voi olla nuo mitä kerroitkin... Yhdistelmäpillerit muutamaksi kuukaudeksi on kuitenkin halvempi kokeilu kuin kuparikierukan laitto, joten itse kokeilisin niitä ensin!

[QUOTE="vieras";26553503]Paitsi jos sulla on aurallinen migreeni, sitten lääkäri ei sulle yhdistelmiä kirjoita![/QUOTE]

no ei mulla ainakaan oo ollu mitään näköhäiriöitä...

Itse olen kallistunut kuparikierukan puoleen eikä mulla kyllä kuukautiset käytännössä lisääntyneet, mitä nyt tokana päivänä vuoto on runsaapaa, mutta siinäpä se. Kuukautiskipuja mulla ei oo ollutkaan eikä niitä oo kierukan myötä tullut.

Plus yhdistelmäpillereillä voit, paitsi siirtää kuukautisia, käyttää jatkuvasti kolme liuskaa peräkkäin, jolloin vuoto vain viisi kertaa vuodessa. Huomattavan helppoa ja mukavaa!

Yhteistyössä