yhdistelmät vai vaunut ja rattaat erikseen?

Eli kuinka siun mielestäs on kätevintä/järkevintä?

Oon aina ollu yhdistelmien puolella ja pitäny sitä jotenkin niin itsestäänselvänä, et semmoset ne olla pitää. Mut ny oon ruvennu miettimään (ku alkaa tuo hankinta ajankohtaistua pikavauhtia), et oisko se sittenki kätevintä ostaa ne erikseen? Kuinka kömpelöt rattaat on jos kyseessä on yhdistelmät?
 
Yhdistelmät on kieltämättä kömpelömmät. Mutta niissä on se etu, että saa lapsen istumaan kasvot itseensä päin. Meillä on (matka)rattaatkin, mutta inhoan niitä, kun en näe lasta kun hän niissä istuu.
 
Ehdottomasti yhdistelmät. Jos on pelkät vaunut, niin käyttöikä on niissä todella lyhyt, meillä ainakin otettiin vaununkoppa pois vauvan ollessa 5kk.

+matkarattaat joita säilytetään autossa, ja käytetään siis reissun pällä/kylässä tms.
 
vieras
Meillä oli käytetyt yhdistelmät hetken ja ne oli niin turhat.

Veivät koko auton takatilan ja bussin vaunutilan ja olivat kömpelöt joka paikassa. Kuomurattaat pehmeällä kantokopalla olivat pienemmät ja niillä mentiin siihen asti kunnes lapsi ei enää rattaita tarvinnut. Toiselle lapselle en enää yhdistelmiä edes hommannut. Matkarattaat meillä oli myös lentomatkoja varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ehdottomasti yhdistelmät. Jos on pelkät vaunut, niin käyttöikä on niissä todella lyhyt, meillä ainakin otettiin vaununkoppa pois vauvan ollessa 5kk.
Mut jos meinais monelle lapsella käyttää niitä (olettaen et luoja sois enemmän ku yhen lapsen) ni onko sillä sitten niinkään väliä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Meillä on (matka)rattaatkin, mutta inhoan niitä, kun en näe lasta kun hän niissä istuu.
Eikö lapsi kyllästy/hermostu kun ei näekään eteensä? Siis sillain et ois vapaa näkyyys..?
Meidän lapselle on pikemminkin etu se, että visuaalisten ärsykkeiden määrä on rajoitettu. Pysyy rauhallisempana. Jotkut lapset tietysti hermostuu, jos eivät eteensä näe, mutta sitä vartenhan on keksitty heittoaisa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ehdottomasti yhdistelmät. Jos on pelkät vaunut, niin käyttöikä on niissä todella lyhyt, meillä ainakin otettiin vaununkoppa pois vauvan ollessa 5kk.
Mut jos meinais monelle lapsella käyttää niitä (olettaen et luoja sois enemmän ku yhen lapsen) ni onko sillä sitten niinkään väliä?
En näe silti mitään syytä hommata pelkkiä vaunuja, kun yhdistelmät ajaa aivan saman asian alkuun kuin ne pelkät vaunut, ja sitten sitä samaa vempelettä voi käyttää rattaina myöhemmin. Ei meillä ainakaan edes mahtuisi mihinkään sekä vaunut-,että yhdistelmät, saati se, että kokisin rahan menevän aivan hukkaan ostamalla vaunut joita ei edes tarvitse mihinkään.
 
työäiti
mä en ymmärrä yhtään miksi joku haluaa säilyttää jotain isoja osia vaatehuoneessaan. Joku myyjä selitti tohkeissaan miten kivasti istuimen voi vaihtaa kääntämällä sitä. Siis irroittamalla eka ja sitten kääntämällä. Ihan oikeasti toi pitää pystyä tekemään lennossa eikä säätämällä painava osaa kotona.

Yhdistelmät heittoaisalla ja koppa siihen, pärjää ihan hyvin sen kolme neljä vuotta. Matkarattaat halutessaan päälle.
 
Siiri78
Mun mielestä Emmaljungan DUO Edge-yhdistelmä on täydellinen. Vielä sport rungolla, jossa teleskooppi-heittoaisa. Niissä on siis ihan oikea tilava"vanhanajan" vaununkoppa, mutta samaan runkoon kiinnitetään myöhemmin ratasistuin, joka on todella hyvin muotoiltu, esim. pääntuet erinomaiset. Meillä on kahta lasta näissä työnnelty ja vieläkin ovat erittäin hyvässä kunnossa kolmosta odottamassa, toivottavasti...=)

Voin lämpimästi suositella!!!
Suolainen hinta, mutta joka euron arvoiset. Ja hyvä jälleenmyyntiarvo, kun pitää ja huoltaa ne hyvin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
mä en ymmärrä yhtään miksi joku haluaa säilyttää jotain isoja osia vaatehuoneessaan. Joku myyjä selitti tohkeissaan miten kivasti istuimen voi vaihtaa kääntämällä sitä. Siis irroittamalla eka ja sitten kääntämällä. Ihan oikeasti toi pitää pystyä tekemään lennossa eikä säätämällä painava osaa kotona.

Yhdistelmät heittoaisalla ja koppa siihen, pärjää ihan hyvin sen kolme neljä vuotta. Matkarattaat halutessaan päälle.
Mä en taas ottais ikinä vaunuja missä on heittoaisa!! Se in ensimmäinen osa joka näillä pakkasilla napsahtaa rikki.
 
Onnistunut valinta on ollut yhdistelmät kovalla kantokopalla, Brio kombi, = alkuun, noin 8kk kuin vaunut, sitten kantokoppa jäi pois, mutta vaunuina käytettiin edelleen, nyt toimivat kuomullisina rattaina ja tarvittaessa vaunuina -saahan selkänojan laskettua makuuasentoon. Rungon teleskooppi- heittoaisatoiminnot mahdollistavat lapsen olevan selkä tai kasvot menosuuntaan tai jos haluaa voi istuinosan nopealla lukituksella irrottaa rungosta ja kääntää myös siten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Mun mielestä Emmaljungan DUO Edge-yhdistelmä on täydellinen.
Mie taasen en haluais siitä merkistä maksaa hirmuisia summia.. Ku ainakin tuntuu, et Emmaljungissa maksaa lähinnä se merkki :ashamed:

Tosin oon niin pihalla kaikista yhdistelmistä sun muista.. Ku valinnanvaraa on liikaa.. Brio Kombeja joskus mietin paljonkin, mut ny ku on ajankohtaista hankkia vaunut ni alkaa olla jo niin sekasin merkeistä, et on useampia, jotka vaikuttais hyviltä.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Oisko ne kuomurattaat sit kätevämmät? Jos nekin on sit ikäänkuin yhdistelmät?
1v vauvan city-mammana nyt jos olisin vaunuja ostamassa, ostaisin ehdottomasti kuomurattaat ja niihin pehmeän kantokopan.. se pikkuvauva-aika on niin lyhyt loppujen lopuksi. yhdistelminä brio kombit ovat loistavat ja toimineet moitteettomasti mutta kaupunkiolosuhteisiin ehkä kuitenkin liian isot ja kömpelöt.. eli kuomurattaat varmasti kätevämmät. meillä kuitenkin HEITTOAISA oli välttämättömyys, koska hissi on niin pieni ettei muuten mahdu..
 
Siiri78
Tavalliset yhdistelmät ovat siis kuomurattaat, joiden sisään laitetaan kova kantokoppa tai pehmeä kantokassi. Esim Emmaljunga Cerox tai Teutonia Mistral ym...

Duo yhdistelmissä on erillinen vaununkoppa ja istuinosa, jotka vuorollaan kiinnitetään samaan runkoon, istuinosa alemmalle korkeudelle tosin! Esim Emmaljunga Edge, Brio Happy...
 
  • Tykkää
Reactions: aida1
työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
mä en ymmärrä yhtään miksi joku haluaa säilyttää jotain isoja osia vaatehuoneessaan. Joku myyjä selitti tohkeissaan miten kivasti istuimen voi vaihtaa kääntämällä sitä. Siis irroittamalla eka ja sitten kääntämällä. Ihan oikeasti toi pitää pystyä tekemään lennossa eikä säätämällä painava osaa kotona.

Yhdistelmät heittoaisalla ja koppa siihen, pärjää ihan hyvin sen kolme neljä vuotta. Matkarattaat halutessaan päälle.
Mä en taas ottais ikinä vaunuja missä on heittoaisa!! Se in ensimmäinen osa joka näillä pakkasilla napsahtaa rikki.
tuota täytyy olla huonot yhdistelmät silloin, jos pakkasesta hajoavat. Suosittelen gessleiniä.

Mutta rattaat joissa selkänojan saa ihan alas ja koppa voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Oisko ne kuomurattaat sit kätevämmät? Jos nekin on sit ikäänkuin yhdistelmät?
1v vauvan city-mammana nyt jos olisin vaunuja ostamassa, ostaisin ehdottomasti kuomurattaat ja niihin pehmeän kantokopan.. se pikkuvauva-aika on niin lyhyt loppujen lopuksi. yhdistelminä brio kombit ovat loistavat ja toimineet moitteettomasti mutta kaupunkiolosuhteisiin ehkä kuitenkin liian isot ja kömpelöt.. eli kuomurattaat varmasti kätevämmät. meillä kuitenkin HEITTOAISA oli välttämättömyys, koska hissi on niin pieni ettei muuten mahdu..
tuo heittoaisa on toki kätevä ominaisuus myös julkisilla liikuttaessa.. toisaalta taas kaikkiin busseihin ei mahdu 2 kpl brio kombeja vierekkäin eli hieman pienempi ratkaisu olisi siinä mielessä kätevämpi.
 

Yhteistyössä