Yhdestä ketjusta tuli mieleen, missä joku suositele laita rahaa mielummin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Unicefiin? tai joku.... eikä ostaa omille lapsille lahjoja joluks.

Mutta haluan mielipide kysyä palstalaisilta. Eikö kukaan vielä teistä tiedä, ettei ne Unicefit kaikki nämä rahaa laita vaikka Afrikan lapsiin.

Onko se meijän vika että ne jaksa panne...lla ja tehdä lapsia vaikka he tietävät mihin olosuhteisin ne lapset tulee, miks he luule että aina joku autta ta on pakko meijän autta?

Kyllä mua käy sääliks lapsia, mutta en pistää sentiäkään mihinkään Unicefiin, koska tiedän miten iso prosentti meijän rahoista he otavat ensiks itselle, sekä eikö ne jotka ne lapsia tekee, pakko jo ymmärtä, jos ei ole vaara, niin miks niitä pitää vääntä ja noin monta ja sitten ne lapset siellä kärsi että pahaa tekis

Unicefiin? tai joku.... eikä ostaa omille lapsille rahoja.

Mutta haluan mielipide kysyä palstalaisilta. Eikö kukaan vielä teistä tiedä, ettei ne Unicefit kaikki nämä rahaa laita vaikka Afrikan lapsiin.

Onko se meijän vika että ne jaksa panne...lla ja tehdä lapsia vaikka he tietävät mihin olosuhteisin ne lapset tulee, miks he luule että aina joku autta ta on pakko meijän autta?

Kyllä mua käy sääliks lapsia, mutta en pistää sentiäkään mihinkään Unicefiin, koska tiedän miten iso prosentti meijän rahoista he otavat ensiks itselle, sekä eikö ne jotka ne lapsia tekee, pakko jo ymmärtä, jos ei ole vaara, niin miks niitä pitää vääntä ja noin monta ja sitten ne lapset siellä kärsi että pahaa tekis

Kerrankin voi olla sun kanssa samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Iso tyttö;25228605:
Ei siitä ole niin kovin monta vuotta, kun sinunkin kotimaasi oli köyhä. Varmaan apu kelpasi, jos sitä annettiin. Vai?

Sinne on siirretty tehtaita ja ihmiset osaavat tehdä itse jotain asioiden eteen eivätkä odota vastikkeetonta rahaa.

Suomessa Unicefin hallinnolliset kulut ovat n 22%. Maailmanlaajuisesti Unicefin hallinnolliset kulut ovat 6%.

Pitäisikö Venakko Milannan mielestä lopettaa ilmainen peruskoulu, lakkauttaa äitiysraha, vanhempainraha & hoitovapaa, lakkauttaa ilmaiset neuvolat ja terveyspalvelut, lakkauttaa sosiaalitoimi ja lastensuojelu...? Verot alas ja hyvinvointivaltio nippuun, sitten kaikki olisi hyvin ja saisimme käyttää rahamme miten itse tahdomme, tätäkö Milanna tahtoo?

[QUOTE="pippuri";25228628]Suomessa Unicefin hallinnolliset kulut ovat n 22%. Maailmanlaajuisesti Unicefin hallinnolliset kulut ovat 6%.

Pitäisikö Venakko Milannan mielestä lopettaa ilmainen peruskoulu, lakkauttaa äitiysraha, vanhempainraha & hoitovapaa, lakkauttaa ilmaiset neuvolat ja terveyspalvelut, lakkauttaa sosiaalitoimi ja lastensuojelu...? Verot alas ja hyvinvointivaltio nippuun, sitten kaikki olisi hyvin ja saisimme käyttää rahamme miten itse tahdomme, tätäkö Milanna tahtoo?[/QUOTE]

Mistä päättelit hänen tuollaista haluavan?

[QUOTE="vieras";25228612]Sinne on siirretty tehtaita ja ihmiset osaavat tehdä itse jotain asioiden eteen eivätkä odota vastikkeetonta rahaa.[/QUOTE]

Afrikan lapsethan ne nimenomaan _odottavat_ vastikkeetonta rahaa.

[QUOTE="pippuri";25228628]Suomessa Unicefin hallinnolliset kulut ovat n 22%. Maailmanlaajuisesti Unicefin hallinnolliset kulut ovat 6%.

Pitäisikö Venakko Milannan mielestä lopettaa ilmainen peruskoulu, lakkauttaa äitiysraha, vanhempainraha & hoitovapaa, lakkauttaa ilmaiset neuvolat ja terveyspalvelut, lakkauttaa sosiaalitoimi ja lastensuojelu...? Verot alas ja hyvinvointivaltio nippuun, sitten kaikki olisi hyvin ja saisimme käyttää rahamme miten itse tahdomme, tätäkö Milanna tahtoo?[/QUOTE]

Kuka niin sanoi?

Mä sanon miks meille pakko auttaa ja omille lapsille ei mitään? Miks he tekevät lapsia jos he tietävät minkälainen kohtalo heillä on?

miks mun pitää? Mulla omia lapsia ja omia valintoja, minkälainen olen

Miksi ei pitäisi, voisit saada hyvän mielen.
Jos ei kerta sua afrikka kiinnosta.
Tiedät kai tilanteen siellä virossa,alkoholismia ja lastenkotilapsia hylättyjä katulapsia jne..
Eikö tunnu pisto sydämmessä että kubn kerran sulla on enemmän kun tarvitset ja ostat 22 lippua niin voisit laittaa heillekkin jotain.

[QUOTE="vieras";25228631]Mistä päättelit hänen tuollaista haluavan?[/QUOTE]

Tässä aloituksessa hän on sitä mieltä, että sellaiset ihmiset, jotka eivät itse kykene elättämään itseään ja lapsiaan omalla työnteollansa voisivat jättää lapset tekemättä.

Miksi suomalaisten köyhien perheiden pitäisi saada apua, mutta afrikkalaislapset eivät sitä ansaitse?

Ihmettelen, miten ne ihmiset jotka kannattavat kattavaa sosiaaliturvaa ja hyvinvointivaltiota kuitenkin ovat sitä mieltä, että muissa maissa sellainen on laiskuutta, typeryyttä ja väärin.

[QUOTE="pippuri";25228658]Tässä aloituksessa hän on sitä mieltä, että sellaiset ihmiset, jotka eivät itse kykene elättämään itseään ja lapsiaan omalla työnteollansa voisivat jättää lapset tekemättä.

Miksi suomalaisten köyhien perheiden pitäisi saada apua, mutta afrikkalaislapset eivät sitä ansaitse?

Ihmettelen, miten ne ihmiset jotka kannattavat kattavaa sosiaaliturvaa ja hyvinvointivaltiota kuitenkin ovat sitä mieltä, että muissa maissa sellainen on laiskuutta, typeryyttä ja väärin.[/QUOTE]

Muissakin maissa voivat itse kustantaa oman sosiaaliturvansa.

Kuka niin sanoi?

Mä sanon miks meille pakko auttaa ja omille lapsille ei mitään? Miks he tekevät lapsia jos he tietävät minkälainen kohtalo heillä on?

No kun myös he ovat ihmisiä joita naitattaa, aivan kuten sinuakin. Ja koska siellä ei ole ehkäisyä, niitä lapsia tuppaa tulemaan.

Oletko sitä mieltä, että köyhältä kielletään köyriminen? Vain rikkailla on oikeus naida naksutella?

Alkuperäinen kirjoittaja kerro kun tiedät;25228669:
No kun myös he ovat ihmisiä joita naitattaa, aivan kuten sinuakin. Ja koska siellä ei ole ehkäisyä, niitä lapsia tuppaa tulemaan.

Oletko sitä mieltä, että köyhältä kielletään köyriminen? Vain rikkailla on oikeus naida naksutella?

Miksi on rikkaiden velvollisuus elättää köyhien lapset?

[QUOTE="vieras";25228673]Miksi on rikkaiden velvollisuus elättää köyhien lapset?[/QUOTE]

Eihän mitään velvollisuutta olekaan. Jos olisi, maailman asiat voisivat ollakin hieman paremmin.

[QUOTE="pippuri";25228658]Tässä aloituksessa hän on sitä mieltä, että sellaiset ihmiset, jotka eivät itse kykene elättämään itseään ja lapsiaan omalla työnteollansa voisivat jättää lapset tekemättä.

Ihmettelen, miten ne ihmiset jotka kannattavat kattavaa sosiaaliturvaa ja hyvinvointivaltiota kuitenkin ovat sitä mieltä, että muissa maissa sellainen on laiskuutta, typeryyttä ja väärin.[/QUOTE]
Täällä ihmiset tekevät töitä ja maksavat verot, siks valtiolla on rahaa auttamaan ja maksamaan köyhille perheille. Siellä ne tietä ettei ne saa mitään, kuitenkin ovat valmiina vaikka 10 lasta vääntä... Etkö ymmärrä pointtia mitä tarkoitan?

Niin ja kyllä auttaa aina saa, mutta en kaikille voi auttaa ja kun en tiedä edes jos jostain kautta lähetä rahaa, niin menevätkö ne oikeaan paikaan? Mä luulen että tuskin.... Sekä silti olen siitä mieltä että mä teen oma perhe jos on siihen mahdollisuus ja omaan perheeen pistään rahaa

Kuka niin sanoi?

1. He EIVÄT voi tietää tarkkaan minkälainen kohtalo heillä on. Sota, kuivuus, taudit... Ne tulevat pyytämättä, yhtäkkiä ja nurkan takaa.

2. Maailman köyhimmillä ei ole nettiä tai sanomalehtiä, heh, harva heistä osaa edes lukea. Miten ihmeessä heidän pitäisi tietää kuinka "kamala" heidän tilanteensa on?

3. Suomalaiset ja virolaisetkin olisivat kuolleet sukupuuttoon jos lapsenteko olisi jätetty kokonaan tekemättä aina silloin, kun on ollut vähän vaikeaa. Miten ihmeessä sinä katsot olevasi pätevä päättämään, että jonkun alueen kansan tulisi lopettaa lisääntyminen ja kuolla pois tältä planeetalta?

4. On osittain länsimaiden syytä, että köyhät maat pysyvät köyhinä. Ilmastonmuutos, siirtomaa-aika, maataloustuet ja tullit... Eiköhän kaikenlainen hyväntekeväisyys köyhiin maihin voitaisi lopettaa samaan syssyyn kun lopetettaisiin maataloustuet ja tullit EU:n rajoilla. Mutta kun se on poliittisesti mahdotonta, on pyrittävä tukemaan heikompia muilla keinoilla.

5. Jos suomessa asuvat heikossa asemassa olevat lapset ansaitsevat apua, mikseivät ne Rwandassa, Botswanassa tai vaikkapa Nepalissa sitä ansaitse? Mitä se kaksi, kolme, neljävuotias tai edes teini-ikäinen on tehnyt väärin, miksei hän ansaitse sinun apuasi tai edes myötätuntoasi?