Yhdessä puolison kanssa vain rahan vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Onko täällä ketään, joka on yhdessä puolisonsa kanssa vain siksi, että erotessa raha-asiat hankaloituisivat?

Minulla on tällainen tilanne. Olen kyllä työssäkäyvä, mutta jos eroaisimme, olisin TODELLA tiukilla. Asunnot tällä alueella ovat todella kalliita, ja mihinkään yksiöön ei oikein kahden lapsen kanssa pysty muuttamaan.

Mitä tehdä? Tuloni ovat kuitenkin sen verran isot, että en saa esim. asumistukea.

Itse en ole (sillä mä tulisin kyllä ennemmin toimeen minimituloilla, kuin aviomiehen kanssa, jonka naamaa en jaksa kattella) mutta tiedän ihmisen, joka on.

Vierestä katsottuna aika...miten sen nyt sanoisi...jollakin tasolla säälittävä tilanne. Ennemmin raha, kuin aito onni? Ei sen rahan nyt niin iso asia elämässä pitäisi olla, että se määrittelee myös sen, kenen kanssa elämänsä on ja elää.

No et ole ainut!
Mullakin on ihan ok palkka jne, mutta raha-asiat vähän hankalalla tolalla. On opintolainaa ja hieman muuta lyhennystä. Miehellä on noin 3x palkka ja hän maksaa asuntolainan ja muut isommat kulut. Mä ostan ruuat. Meillä on uusi paritalo (Espoo) ja hinta oli 400 000e. Mulla ei ole tod varaa ostaa omaa kämppää.
Haluaisin erota, mutten voi. En halua luopua hienosta talosta, etelänlomista, autosta, ravintolailllallisista jne...

Tiedän yhden parin. Miehellä on jopa "kakkosvaimo", mutta erota ei voi. Mies on yrittäjä ja ero tulisi liian kalliiksi, nainen on ollut vuosikaudet kotona eikä omia tuloja ole. On hoitanut lapset jne.., että mies on voinut olla töissä. Eli kumpikaan ei voi erota omista syistään.

Yhteistyössä