Yhden lapsen vuokralla asuvat yksinhuoltajat - kuinka iso asuntonne on, entä kuinka paljon maksatte vuokraa?

  • Viestiketjun aloittaja YyHoo
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
54m2, vuokra hiukan alle 600€. Asumistuki 448€. Opiskelen, niin tässä mennään ihan tuen varassa muutenkin. Sossu on kesän aikana painostanut muuttamaan halvempaan asuntoon, mutta vaikka yh ja opiskelija olenkin, alueesta en tingi, enkä todellakaan aio kasvattaa lastani jossain kalseassa betonilähiössä juoppojen keskellä..
 
pukinpussi
Voi jumalauta että vituttaa nämä kaikenmaailman tukia nostavat yhteiskunnan lokit ja mätäpaiseet. Hommatkaa saatana kunnollinen työpaikka ettei tarvitse meidän veronmaksajien rahoja kupata. Hävetkää, aikuiset ihmiset, oikeasti.
 
Muutamia vuosia sitten olin yhden uh ja asuin tuolloin 75 neliöisessä kämpässä (3h+k) jossa oli vuokra 550€ + sähkö päälle. Sain täyden asumistuen, joten en varmaan järin suurta summaa maksanut itse.
 
"vieras"
Voi jumalauta että vituttaa nämä kaikenmaailman tukia nostavat yhteiskunnan lokit ja mätäpaiseet. Hommatkaa saatana kunnollinen työpaikka ettei tarvitse meidän veronmaksajien rahoja kupata. Hävetkää, aikuiset ihmiset, oikeasti.
Ikävä kyllä sitä ei voi opiskeleva yh paljon töitä tehdä, lapsia kun ei voi yksin jättää. On se hyvä, että meillä tämä yhteiskunta toimii kuitenkin suvaitsevaisten ihmisten mallin mukaan, ei jätetä varattomia tyhjän päälle, niinkuin sinä varmasti tekisit. Ja tiedoksesi, että tuista menee vero myös.
 
pukinpussi
[QUOTE="vieras";24285300]Ikävä kyllä sitä ei voi opiskeleva yh paljon töitä tehdä, lapsia kun ei voi yksin jättää. On se hyvä, että meillä tämä yhteiskunta toimii kuitenkin suvaitsevaisten ihmisten mallin mukaan, ei jätetä varattomia tyhjän päälle, niinkuin sinä varmasti tekisit. Ja tiedoksesi, että tuista menee vero myös.[/QUOTE]Olisit hoitanut opintosi ennenkuin menit levittämään jalkasi. Typeryyden tai laiskuuden tukeminen on eri asia kuin esimerkiksi sairaiden, vanhusten ja vammaisten tukeminen. Mieti nyt vähän.
 
"vieras"
Olisit hoitanut opintosi ennenkuin menit levittämään jalkasi. Typeryyden tai laiskuuden tukeminen on eri asia kuin esimerkiksi sairaiden, vanhusten ja vammaisten tukeminen. Mieti nyt vähän.
Totta. Nyt harmittaa kun en ole yhtä älykäs ja fiksu kuin sinä, joka taatusti et ole ikinä yhtään virhettä elämässäsi tehnyt, ja koet asialliseksi aikuisen käytökseksi moisen toisten, tuntemattomien mollaamisen. Taidat myös vastustaa aborttia?

Voi tätä tuskaa ja piinaa, minkä koen, kun tiedän, että saisit ostettua itsellesi kokonaan uuden auton ja asunnon, jos vain olisin pitänyt jalkani yhdessä! Toivottavasti selviät hengissä!

(Koskaan kuullut, kuinka saattaa ehkäisy pettää?)
 
pukinpussi
[QUOTE="vieras";24285345]Totta. Nyt harmittaa kun en ole yhtä älykäs ja fiksu kuin sinä, joka taatusti et ole ikinä yhtään virhettä elämässäsi tehnyt, ja koet asialliseksi aikuisen käytökseksi moisen toisten, tuntemattomien mollaamisen. Taidat myös vastustaa aborttia?

Voi tätä tuskaa ja piinaa, minkä koen, kun tiedän, että saisit ostettua itsellesi kokonaan uuden auton ja asunnon, jos vain olisin pitänyt jalkani yhdessä! Toivottavasti selviät hengissä!

(Koskaan kuullut, kuinka saattaa ehkäisy pettää?)[/QUOTE]Pakitappa nyt vähän. En väittänyt etten itse olisi koskaan tehnyt virheitä tai ollut typerä. Kaikki me tehdään virheitä ja typeryyksiä ainakin jossain elämänvaiheessa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että yhteiskunnan pitää maksaa niistä. Virheistä ja typeryyksistä pitää maksaa ihan itse, ihan kuin elämisestä yleensäkin. Yhteiskunta saa tulla apuun sitten kun on oikeasti hätä. Tällä palstallakin jatkuvasti ämmät kyselevät tietoja kaiken maailman tuista, haluavat tietää kuinka maksimoida tuet ja pitkittää töihinpaluuta lastenhankinnan jälkeen kun työt eivät kiinnosta, tms. Se on aivan sairasta ja nämä tuenpumppaajat ovat yhteiskunnan todellisia mätäpaiseita kuten sanoin. Järjestelmässä on paljon korjattavaa.
 
---
Voi jumalauta että vituttaa nämä kaikenmaailman tukia nostavat yhteiskunnan lokit ja mätäpaiseet. Hommatkaa saatana kunnollinen työpaikka ettei tarvitse meidän veronmaksajien rahoja kupata. Hävetkää, aikuiset ihmiset, oikeasti.
No anteeksi, että hoidan alle vuoden ikäistä lasta kotona. Anteeksi kovasti. Työtä kyllä on odottamassa, mutta koen tämän projektin tällä hetkellä tärkeämmäksi. Häpeä, aikuinen ihminen, oikeasti!
 
"vieras"
Pakitappa nyt vähän. En väittänyt etten itse olisi koskaan tehnyt virheitä tai ollut typerä. Kaikki me tehdään virheitä ja typeryyksiä ainakin jossain elämänvaiheessa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että yhteiskunnan pitää maksaa niistä. Virheistä ja typeryyksistä pitää maksaa ihan itse, ihan kuin elämisestä yleensäkin. Yhteiskunta saa tulla apuun sitten kun on oikeasti hätä. Tällä palstallakin jatkuvasti ämmät kyselevät tietoja kaiken maailman tuista, haluavat tietää kuinka maksimoida tuet ja pitkittää töihinpaluuta lastenhankinnan jälkeen kun työt eivät kiinnosta, tms. Se on aivan sairasta ja nämä tuenpumppaajat ovat yhteiskunnan todellisia mätäpaiseita kuten sanoin. Järjestelmässä on paljon korjattavaa.
Luuletko sinä, ihmisriepu, etten tässä maksa virheistäni? Luuetko tosiaan, että joka ikinen yh nauttii siitä, että saa elää yhteiskunnan tuilla? Ja kuvitteletko tosiaan, että se on jotenkin hienoa ja mukavaa, kun on ruokaan ja muihin menoihin yhteensä n.120€/kk, ja aina saa kulkea kaupassa laskimen kanssa ja miettiä jättäisikö pois juuston vai jauhelihan?

Tämä lapseni, vaikka vahinko olikin, on elämäni paras ja hienoin asia. Siksi opiskelen, että saisin kunnon ammatin, ja voisin lapseni elättää ilman jokapäiväistä "mutta kun meillä ei ole nyt siihen varaa"-fraasia.

Joten huoli sinä vaan omat murheesi, ja anna meidän yhteiskunnan mätäpaiseitten huolia omamme.
 
"Illi"
Onpa toisilla isoja asuntoja.
Meillä 42 neliötä ja vuokra vesimaksuineen 380 euroa kuussa. Ihan itse työssäkäyvänä maksan.

Ei minusta ole järkevä tukea kenenkään asumista ylisuuressa asunnossa. Kaksion kokoinen riittää kahdelle hengelle. Väärinhän se on, että yhteiskunta maksaa toisille "luksusta". Jos itse on varaa maksaa niin se on eri asia.
 

Yhteistyössä