Yhden lapsen vanhemmat on kärkkäimpiä paheksujia ja neuvojia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joppari

Vieras
Puuttuvat toisten kasvatus- ja muihin asioihin ihan niinku tietäisivät kaiken lastenhoidosta ja -kasvatuksesta. Ja perustelevat sillä että "kun ei meidänkään villemartta plaaplaa" "kun kerran meilläkin juhaeerica plaaplaa" ihan niinku kaikki maailman lapset olis just niin ku se heidän ainokainen piltti.

Minä olin kyllä lapsettomana paljon pahempi kuin yhden lapsen äitinä. Nyt kahden lapsen äitinä olen näistä asioista ihan hipihiljaa, ellei joku varta vasten kysy.

IRL en muuten ole tavannut neuvojia juuri koskaan. Lapsellisia tai lapsettomia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26441054:
Minä olin kyllä lapsettomana paljon pahempi kuin yhden lapsen äitinä. Nyt kahden lapsen äitinä olen näistä asioista ihan hipihiljaa, ellei joku varta vasten kysy.

IRL en muuten ole tavannut neuvojia juuri koskaan. Lapsellisia tai lapsettomia.

Niin, onko ne lapsettomat sitte vielä yksilapsisia kärkkäämpiä :D tiedä häntä.

Olen ihan samaa mieltä. Näin pitkästä aikaa vanhaa koulukaveria, jonka lapsi oli nyt vajaan vuoden. Ennen niin mukavasta kaverista oli tullut niin ärsyttävä. Puhui vaan lapsestaan ja kuinka heidän lapsi on niin ihana ja taitava ja kiltti ja plaa plaa plaa. Ja kun mitään ei ehdi tekemään... Ja kun sanoin meidän lasten uhmakohtauksista, nukkumaanmenohankaluuksista yms. niin eiköhän tullut, että kyllä meidän niko-petteri nukkuu hyvin, mikäs siinä ettei nuku... Kuuntelelin siinä sitte kolmen lapsen äitinä vierestä.

Niin ja lapsettomat, mun mieheni sisko, jolla ei ole lapsia tai elä parisuhteessa niin neuvoo jatkuvasti, että miten niitä lapsia hoidetaan/ kasvatetaan ja miten sitä parisuhdetta hoidetaan. En mä sillä etteikö silti mitään tietäisi, mutta eläisi itse ensin 12v suhteessa ja teksisi pari lasta niin tulisi sitten neuvomaan.

Taitaa niitä, keitä neuvotaan, ottaa vain pattiin kun joku toinen onkin fiksumpi tai järkevämpi kuin itse.. Ei se neuvoja aina väärässä ole, vaikka ois lapseton, yhden lapsen äiti tai 7 lapsen äiti... Saati se, että yhden lapsen vanhempi on automaattisesti tyhmempi kuin kahden, kolmen tai neljän :D

Se tosissaan on ihmisestä, ei lapsimäärästä kiinni (tai parisuhteen kestosta)... :D

mun mielestä yhtä vähän ihmisellä on oikeutta neuvoa toisia oli sitten se 1 lapsi tai 10, kukin kasvattaa omalla tavallaan lapsien määrästä riippumatta. Yhtä paljon mun ystävät joilla on yli 5 lasta kysyvät multa neuvoja kuin minä heiltä..

Ei tuota voi yleistää,
nuita neuvojia riittää sekä yhden lapsen vanhemmista,että useamman lapsen vanhemmista.

Miusta silti pahimpia ovat ne,joilla ei ole omia lapsia lainkaan,mutta neuvoja pukkaa koko ajan ja ne on ainut oikea tapa toimia. :D

Ei tuota voi yleistää... Mulla esimerkiksi on yksi lapsi, mutta en ole koskaan ollut minkäänlainen neuvoja. Olen luonteeltani ja puhetyyliltäni sellainen, että vaikka juttelisin tuolta ainokaisesta piltistäni, ei se ulosanti kuulosta siltä, että ketään neuvoisin. Neuvoja annetaan jos niitä kysytään, muuten vaihdetaan kokemuksia....

ja monen lapsen vanhemmat taitaa olla kaikista suurimpia loukkaantumaan. Loukkaantuvat jos joku yhden lapsen äiti tai lapseton kehtaa edes puhua lapsista.

Tai sitten ei, koska yleistäminen on typerää.

Vai niin. Minä ainakin pidän turpani kiinni muitten kasvatustavoista. No palstalla oon saattanut tietenkin kommentoida.
Ei me kaikki yhden lapsen äidit sentään mitään nina TT:itä olla. :xmas:

Yhteistyössä