Yhden lapsen synttärit:kaikille perheen lapsille lahjat?

jaa
Itse hankkisin vain sankarille lahjan, ja näin myös vanhempina teemme. Isovanhemmat haluavat hössöttää ja tuovat lahjan juhliin myös toiselle. Mutta ei siitä mitään numeroa olla tehty. Isovanhemmilla on musta oikeus lahjoa lapsenlapsiaan niin paljon kuin haluavat ja milloin haluavat, kunhan eivät kohtele lapsia eriarvoisesti. Ts. jos tuovat kuopukselle lahjan esikoisen synttäreille, pitäisi myös esikoiselle tuoda kuopuksen synttäreille. Jos ollaan jossain kaikki yhdessä ja hankkivat toiselle jotain, toivottavasti löytävät jotain kivaa myös toiselle. Vain yhden lapsen kanssa ollessaan saavat tätä yhtä hyysätä miten tykkäävät, joskus sitten toisen vuoro...
 
vieras
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..
joo, mäkin tiedän monta perhettä, jossa isovanhemmat ei edes vieraile. Tuntuu aika pahalta :(
 
vieras
mummi tyyrää kaikille lahjan kun yhdellä on synttärit ja sanonut olen että VAIN synttärisankarille lahja.muutenkin ostelee ainakin kerran kk leluja ja nyt ollaan sillä mallilla että keskimmäinen ei ole mihinkään vehkeeseen tyytyväinen,huutaa ja hajottaa vaan.
jakeluun ei mene vaikka hyvällä ja pahalla olen sanonut.
seuraavaksi mennään siihen että lelut ja mummi lähtee samalla oven avauksella,jos sillalailla tänne yritetään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..

Sen takia, että lapsi oppii siihen, että mummilta ja vaarilta SAA AINA kaikkea. Ja käyttää tätä. Mikään ei ole raivostuttavampaa ruokapyödässä/kaupassa tjms.. "Mummin ja vaarin luona saa tehdä, mummi ja vaari ostaisi ainakin, mä pyydän sit et mummi ja vaari ostaa" JA NE OSTAA!

Ja niinkuin tuossa ylempänä; EI ole mihinkään tyytyväinen..
 
meillä on helppoa ku lapsilla on synttärit niin lähellä toisiaan,että aina pidetään synttärit yhtäaikaa B) Kun ite olin lapsi niin meidän perheessä synttärisankari sai aina jonkun ison ja hienon lahjan ja muut sisarukset jonkun pienen jutun.En oikeestaan ymmärrä miksi...
 
harmaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..
Ei se välittäminen ole annetuista lahjoista kiinni. Se on ikävää, jos mummin tullessa odotetaan mitä se tuo, eikä sitä mummin kanssa olemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..

Sen takia, että lapsi oppii siihen, että mummilta ja vaarilta SAA AINA kaikkea. Ja käyttää tätä. Mikään ei ole raivostuttavampaa ruokapyödässä/kaupassa tjms.. "Mummin ja vaarin luona saa tehdä, mummi ja vaari ostaisi ainakin, mä pyydän sit et mummi ja vaari ostaa" JA NE OSTAA!

Ja niinkuin tuossa ylempänä; EI ole mihinkään tyytyväinen..
Jaa. Ei meidän muksuista oo tuollaisia (onneksi!) tullut, vaikka mamma ja ukki heitä hemmottelevatkin...kyllä lapsi tajuaa, että kotona on kodin säännöt, isovanhempien luona on heidän säännöt, pk:ssa pk:n säännöt ja niin edespäin. Eivätkä nuo oo edes kitisseet kaupasta karkkia/leluja, vaikka mamma heille lähes joka kerta jotain ostaakin kun käyvät mamman kanssa kaupassa. Eivätkä mökötä, kun mamma ei tuokaan mitään tullessaan meille: ilahtuvat jo siitä, että saavat viettää aikaa mamman/ukin kanssa. Ja hyppivät riemusta saadessaan tyhjän vessapaperihylsyn kiikariksi, joten ovat edelleen tyytyväisiä vähäänkin...oudot lapset ilmeisesti meillä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä itse hommaan lahjan vain synttärisankarille.

Jos nyt kuitenkin joku anoppi tai muu vieras haluaa kaikille muksuille jotain tuoda, niin en mä siitä revi pelihousujani kuitenkaan. Se synttärisankari kun joka tapauksessa tulee saamaan eniten lahjoja ja saa puhaltaa kynttilät ja aloittaa kakun jne, ja kaikki kuitenkin varmasti tietää ketä siinä juhlitaan.
Samaa mieltä. En mä kyllä siitä tykkää jos lapselle hoetaan että "tässä nyt sullekin lahja ettei vaan tule paha mieli kun Maija vain saa lahjoja". Mutta muuten en jaksa noista stressata, pääasia että on isovanhemmat jotka välittää lapsista ja viettävät aikaa näiden kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä takia se anoppi sitten ei saa lahjaa tuoda? Tuonko takia sitä kannattaa vääntää anopin kanssa, kun aika pienestä asiasta on kyse? Ei lapset lahjoista piloille mene. Olisit vaan tyytyväinen, kun lapsilla on tuollainen mummi, joka välittää! Toisinkin vois olla..
Tässä onkin kyseessä meidän kasvatusperiaate eli lapsia ei kasvateta säälillä eikä mitenkään tietä silotellen.Kyllähän pettymyksiä pitää oppia sietämään.Se taito on monelta lapselta hukassa nykypäivänä.Mä en tosiaan ala tekemään aina niin kuin lapset haluaa, ettei niille vaan tuu paha mieli.Mä kestän sen, että ne joskus haukkuu mua tyhmäksi.En mä sen takia menetä yöuniani.

Ikävä myöntää, mutta meidän lapset ei kunnioita anoppia yhtään, kun se antaa tehdä niiden ihan mitä ne lystää.Ja todallakin tarkoitan IHAN MITÄ NE LYSTÄÄ.Se ei kiellä edes vaarallisista jutuista pois, ettei vaan tuu paha mieli.Musta se on ihan älytöntä!

Ja vielä palatakseni tähän lahja-asiaan niin musta jokaisella on oikeus olla päivänsankari, eikä muita tartte silloin lahjoa.Yhdessä sitten leikitään uusilla leluilla ja toinen voi miettiä mitä haluaa toivoa sitten omilla synttäreillä lahjaksi. Himmeneehän se sankarin ilo jos muutkin saa lahjoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkamäki:
Himmeneehän se sankarin ilo jos muutkin saa lahjoja.
Himmeneekö? :eek:
Mun mielestä on, anteeksi vaan, aika kamala ajatus, että jaettu ilo olisi jotenkin pienempi ilo. Että pikku-Markus ei voi iloita omista paketeistaan, kun siskokin sai paketin.
 

Yhteistyössä