Yhden lapsen politiikka Suomeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "realisti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="realisti";27964904]Nimimerkki fantastista puhui hyvin nälvimisestä. Kun totuuden tie on kuljettu loppuun, käännytään henkilökohtaisuuksien polulle.

Lapsen hankkiminen on maailman itsekkäin teko, ei siitä pääse yli. Ja monet kotiäidit loisivat ahkerien ja lahjakkaiden miesten maksamilla verorahoilla, sitäkään on turha ohittaa.[/QUOTE]

Se ihan tosi paista läpi. Ei sulla muuten niin kiihkouskovainen asenne tätä kohtaan olisi. Tai sit tosiaan haluat provoilla ihan huvikseen, jopa aiheesta, josta et välttämättä edes ajattele ihan noin mustavalkosesti.

Teet niin tai näin, aina joku valittaa.

Maailma ylikansottuu, älkää tehkö lapsia.
Suomessa on työvoimapula kohta, hankkikaa ulkomailta meille paljon ihmisiä.
Suomessa, apua, tehdään vain 1,8 lasta per perhe. Se on liian vähän. Ei kansantalous pysy kasassa eikä kansanedustajien puheetkaan. Siis tehkää lapsia, että saadaan veronmaksajia. Mutta ai niin, ku se maailma ylikansottuu, niin ei eii... siispä otamme vaan niitä maahanmuuttajia, että saadaan niitä veronmaksajia, mutta ei muutu suhteeessa tämä maapallon väkiluku sitten siihen huonompaan suuntaan.

[QUOTE="realisti";27964359]

Oletteko te äidit oikeasti vain eläimiä, hiiriä, jotka lisääntyvät lisääntymistään kunnes ekologinen raja tulee vastaan? Ehkä kuvitelmani rationaalisesta ihmisestä, jonka järki on biologian yläpuolella, koskikin vain miessukupuolta.
[/QUOTE]

Hah. Ei järki ole biologian yläpuolella kummallakaan sukupuolella.

CC-BLOG---Misc-Graphics-004-Page-2.jpg

Elä nyt!!! Kuule, eikö ap sanonu jo hyvin selvästi, että vastuu on aina naisen!!! NAISETHAN ne elämäntaparikalliset MIEHETKIN on joskus synnyttäny!! Että älä ny siellä ala... Ei se niiden miesten vika ole...

;)

Mm, totta :) Naiset ovat myös eittämättä kaikkien miesten syrjäytymisen takana. Kyllä maailmassa olisi kaikki kohdallaan jos joka reppanalle löytyisi se ikioma ihana ylemmän tason tyttö :heart: Vaan kyllä on kaikki perseellään niin kauan kun naiset saavat valita seksikumppaninsa.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Minulle riitti. Aion viedä monet henkilökohtaiset rienaukset eteenpäin.

Olen lahjakas ihminen, yhteiskunnan nettomaksaja. Minun ei tarvitse kuunnella pilkkaa, törkeää loanheittoa ja herjaa. Raja se on minullakin.

Minulle tuli tosi paha mieli teidän ilkeistä "olet mielisairas", "ei sullakaan hyvin mee" ja "et osaa kirjoittaa" -kommenteista. En ole ansainnut sitä.

Toivoisin vähintään anteeksipyyntöä niiltä, jotka minua räikein sanakäänteein loukkasivat. Toivottavasti teillä on se omatunto. En tiedä, onko teillä.

Nöyränä, kiitollisena ja yksinäisenä vaellan kauas pois täältä.

[QUOTE="realisti";27965030]Minulle riitti. Aion viedä monet henkilökohtaiset rienaukset eteenpäin.
[/QUOTE]

Käyt kertomassa äidille vai? Muista samalla kertoa näistä naisia koskevista näkemyksistäsi ja voit olla varma, ettei äitikään taputa enää päätäsi.

Noinhan se on. En varmaan tekisikään enää tässä maailmantilanteessa lapsia. Kun omani (2) päätin tehdä toistakymmentä vuotta sitten, en vielä ymmärtänyt miten maapallo makaa.
Mitä tulee adoptoimiseen, en usko sen olevan paras vaihtoehto, vaan Afrikan palauttaminen afrikkalaisille, kiinalaiset ja länsimaalaiset ulos afrikasta, hehän ovat käytännösä Afrikan maan ottaneet haltuunsa, afrikkalaiset orjina ja hyväksikäytettyinä omalla mantereellaan.

[QUOTE="realisti";27964786]En ymmärrä, miksi tosiasioista pitää kimpaantua. Ei ole ihme, että nobelistit ovat poikkeuksetta miessukupuolta ja naiset ovat hyviä sitten kotitöissä. Muistakaa järki kommenteissanne, vaikka naishormonit pyörisivätkin päässänne.[/QUOTE]

Vastaanpa nyt, vaikka ei pitäisi näin halpaan langeta...

Nobelistit eivät ole poikkeuksetta miessukupuolisia. Muutamia naispuolisia nobelisteja mainitakseni: Aun San Suu Kyi, Äiti Teresa, Marie Curie, Doris Lessing, Toni Morrison, Elizabeth H. Blackburn, Selma Lagerlöf... Ja mikäli todella miespuolinen olet, ja ah! niin älykäs ja oppinut, tiedät varmaan että niitä naishormoneja pyörii sinunkin elimistössäsi.

Väestönräjähdystä Afrikan mantereella ei merkittävästi tasoiteta tai hillitä sillä, että Suomeen adoptoidaan lapsia sieltä. Toki niin on hyvä tehdä, ja se varmasti merkittävästi parantaa yksittäisten lasten elämänlaatua. Ollaan sitä paitsi sen verran pikkuriikkinen kansa, että lienee ihan hyvä saada tänne tuoretta "geenimateriaalia". Mutta oman osamme maapallon puolesta teemme hillitsemällä elintapojamme ja kulutustamme.

Väestönräjähdystä globaalilla tasolla hillitään vähentämällä köyhyyttä, parantamalla koulutusta, lisäämällä ehkäisyn saatavuutta ja ennen kaikkea PARANTAMALLA NAISTEN ASEMAA. Luuletko ihan tosissasi, että me naiset haluamme puskea maailman täyteen sakkia, viis siitä pystymmekö elämään täällä? Luuletko, että niissä maissa, kansanosissa ja kulttuureissa joissa lapsia eniten syntyy, naiset eivät valitsisi (ja valitsekin) toisin sikäli, jos heillä olisi mahdollisuus valita?

Minä tiedän, että sinusta on muka hauskaa tuhlata aikaasi ja elämääsi kirjoittelemalla mukanokkelia typeryyksiä kaksplussalle, mutta mietipä järjellä: niin kauan kuin kaikilla naisilla (tai edes valtaosalla maapallon naisia) ei ole todellista mahdollisuutta säädellä omaa lisääntymistään, mitä sinä kuvittelet saavuttavasi sillä, että syytät naisia väestönräjähdyksestä? Luuletko todella itse olevasi kaiken yläpuolella, koska osaat kirjoitella älykkääksi kuvittelemaasi misantrooppista ja ennen kaikkea misogynististä roskaa?

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="viiraska";27964685]A-haa. Enemän kuin lasten lukumäärä rasittaa ihmiskuntaa kerskakulutus. Lasten vanhempien ei tarvitse syyllistyä lapsista, vaan siitä, jos tuhlaavat resursseja. Reissaavat joka loma, ostavat lahjavuoria, heittävät ruokaa hukkaan. Siitä kannattaa syyllistyä myös yksilapsisten ja lapsettomien.[/QUOTE]

Hyvä!

Olen sitä mieltä, että meidän länsimaalaisten olisi syytä olla kiitollisia kiinalaisille. Kiinassa valtion etu on pistetty ihmisten henkilökohtaisen onnen edelle, ja tuon ratkaisun ansiosta tämä pallo kestää hitusen kauemmin. Henkilökohtaisesti tilanne merkitsee monelle kiinalaiselle tragediaa, ei vähiten niille lukuisille nuorille miehille, jotka jäävät ilman kumppania.

Minä, jolla on valinnanvapaus, toimin kuitenkin toisin. Haluan ympärilleni lapsia, ja toteutan itsekkään toiveeni sillä helpoimmalla tavalla, biologisesti.

Voisin adoptoida, kyllä. Mutta adoptiossa on aina lapsikaupan vaara, ja uskon afrikkalaisen lapsen kuuluvan lähtökohtaisesti omalle suvulleen ja ansaitsevan tulla autetuksi siellä, minne hän on syntynyt. Uskon, että köyhiä maita autetaan kokonaisvaltaisimmin tyttöjen koulutuksella ja ehkäisyvalistuksella. Maahanmuuttoakin tarvitaan, jotta työvoimaa saadaan tänne väestöpohjaltaan kutistuviin länsimaihin.

[QUOTE="samppis";27964853]aloittaja on ihan oikeassa, vaikka provosoivasti asian ilmaisee.

äidit ovat hyvin itsekkäitä, ajattelevat vain omaa lastaan ja omia geenejää. kuvottavaa katsella.

ja minäkään en mielellään työllä ansaittuja palkkarahoja maksaisi veroina joihinkin lapsilisiin..

ja varmasti toi pointti, että lapsia on liikaa maailmassa, on ihan totta.. vai kieltääkö sen joku?[/QUOTE]

tämä on totta, ihmisestä tulee huonompi ihminen muille, kun hän saa lapsia, ja tämän näkee jokainen jolla on silmät ja aivot päässä.

Vastaanpa nyt, vaikka ei pitäisi näin halpaan langeta...

Nobelistit eivät ole poikkeuksetta miessukupuolisia. Muutamia naispuolisia nobelisteja mainitakseni: Aun San Suu Kyi, Äiti Teresa, Marie Curie, Doris Lessing, Toni Morrison, Elizabeth H. Blackburn, Selma Lagerlöf... Ja mikäli todella miespuolinen olet, ja ah! niin älykäs ja oppinut, tiedät varmaan että niitä naishormoneja pyörii sinunkin elimistössäsi.

Väestönräjähdystä Afrikan mantereella ei merkittävästi tasoiteta tai hillitä sillä, että Suomeen adoptoidaan lapsia sieltä. Toki niin on hyvä tehdä, ja se varmasti merkittävästi parantaa yksittäisten lasten elämänlaatua. Ollaan sitä paitsi sen verran pikkuriikkinen kansa, että lienee ihan hyvä saada tänne tuoretta "geenimateriaalia". Mutta oman osamme maapallon puolesta teemme hillitsemällä elintapojamme ja kulutustamme.

Väestönräjähdystä globaalilla tasolla hillitään vähentämällä köyhyyttä, parantamalla koulutusta, lisäämällä ehkäisyn saatavuutta ja ennen kaikkea PARANTAMALLA NAISTEN ASEMAA. Luuletko ihan tosissasi, että me naiset haluamme puskea maailman täyteen sakkia, viis siitä pystymmekö elämään täällä? Luuletko, että niissä maissa, kansanosissa ja kulttuureissa joissa lapsia eniten syntyy, naiset eivät valitsisi (ja valitsekin) toisin sikäli, jos heillä olisi mahdollisuus valita?

Minä tiedän, että sinusta on muka hauskaa tuhlata aikaasi ja elämääsi kirjoittelemalla mukanokkelia typeryyksiä kaksplussalle, mutta mietipä järjellä: niin kauan kuin kaikilla naisilla (tai edes valtaosalla maapallon naisia) ei ole todellista mahdollisuutta säädellä omaa lisääntymistään, mitä sinä kuvittelet saavuttavasi sillä, että syytät naisia väestönräjähdyksestä? Luuletko todella itse olevasi kaiken yläpuolella, koska osaat kirjoitella älykkääksi kuvittelemaasi misantrooppista ja ennen kaikkea misogynististä roskaa?

Asiaa! Lisäksi olen tyytyväinen, etten ole ainoa halpaan mennyt joka paasaa täällä tosissaan :)

Jos veis kehitysapurahoilla kortsuja Afrikkaan jäisi miljardi ihmistä syntymättä vuodessa. Ja jos joku opettaa niille mitä niillä pitää tehdä, järki kun ei ole mikään määräävä tekijä niissä geneettisissä piireissä :D

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Mm, totta :) Naiset ovat myös eittämättä kaikkien miesten syrjäytymisen takana. Kyllä maailmassa olisi kaikki kohdallaan jos joka reppanalle löytyisi se ikioma ihana ylemmän tason tyttö :heart: Vaan kyllä on kaikki perseellään niin kauan kun naiset saavat valita seksikumppaninsa.

Vika on aina naisen!!! Jopa jos vesi palaa kattilan pohjaan kiinni miehen jäljiltä. Koska naisen olisi pitänyt tajuta olla vieressä.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27965096]Olen sitä mieltä, että meidän länsimaalaisten olisi syytä olla kiitollisia kiinalaisille. Kiinassa valtion etu on pistetty ihmisten henkilökohtaisen onnen edelle, ja tuon ratkaisun ansiosta tämä pallo kestää hitusen kauemmin. Henkilökohtaisesti tilanne merkitsee monelle kiinalaiselle tragediaa, ei vähiten niille lukuisille nuorille miehille, jotka jäävät ilman kumppania.

Minä, jolla on valinnanvapaus, toimin kuitenkin toisin. Haluan ympärilleni lapsia, ja toteutan itsekkään toiveeni sillä helpoimmalla tavalla, biologisesti.

Voisin adoptoida, kyllä. Mutta adoptiossa on aina lapsikaupan vaara, ja uskon afrikkalaisen lapsen kuuluvan lähtökohtaisesti omalle suvulleen ja ansaitsevan tulla autetuksi siellä, minne hän on syntynyt. Uskon, että köyhiä maita autetaan kokonaisvaltaisimmin tyttöjen koulutuksella ja ehkäisyvalistuksella. Maahanmuuttoakin tarvitaan, jotta työvoimaa saadaan tänne väestöpohjaltaan kutistuviin länsimaihin.[/QUOTE]

Ei nyt verrata ihan yks yhteen sitä, jos Kiinassa pitää kulkea paikoin hengityssuojainten kanssa, kun meillä voi lähes "joka rapakosta" juoda Suomessa vettä. Ainakin Kainuusta ylöspäin. Heillä on liikaa ihmisiä, meillä ei. Eikä tällä syntyvyydellä tule olemaan, ehkä. Ja Kiina kun kerta karsii ihmisiä, niin antaa karsia. Ei se minun korvantaustaa kutita.

[QUOTE="vieras";27965122]Jos veis kehitysapurahoilla kortsuja Afrikkaan jäisi miljardi ihmistä syntymättä vuodessa. Ja jos joku opettaa niille mitä niillä pitää tehdä, järki kun ei ole mikään määräävä tekijä niissä geneettisissä piireissä :D[/QUOTE]

Kristinuskoon ja etenkin katolisuuteen käännyttämisellähän siirtomaa-aikoina ja sitä ennen ei olekaan ollut sen kanssa mitään tekemistä, että ehkäisyä pidetään syntinä.

Nobelistit eivät ole poikkeuksetta miessukupuolisia.

829 nobelistista on 40 ollut naisia. Yli 95% nobelisteista on ollut miehiä.

Jos yli 95% miesenemmistö ei riitä sanojen "nobelistit ovat olleet poikkeuksetta miehiä" käyttämiseen, niin ei sitten.

Muutamia naispuolisia nobelisteja mainitakseni: Aun San Suu Kyi, Äiti Teresa, Marie Curie, Doris Lessing, Toni Morrison, Elizabeth H. Blackburn, Selma Lagerlöf...

Fysiikan, kemian tai taloustieteen nobel on mennyt yhteensä vain viisi kertaa naiselle. Kyllä se jotain kertoo.

En sano, etteikö rauhan tai kirjallisuuden nobeleilla olisi väliä. Mutta nekin ovat sattumalta menneet yli yhdeksässä kerrasta kymmenestä miehelle.

Sano mikä tahansa keksintö ja googleta sen keksijä. Osaan ennustaa: keksijä on lähes varmasti mies.

Ja mikäli todella miespuolinen olet, ja ah! niin älykäs ja oppinut, tiedät varmaan että niitä naishormoneja pyörii sinunkin elimistössäsi.

Mutta vähemmän kuin naisilla. Huono argumentti. Ei yllättänyt.

Väestönräjähdystä globaalilla tasolla hillitään vähentämällä köyhyyttä, parantamalla koulutusta, lisäämällä ehkäisyn saatavuutta ja ennen kaikkea PARANTAMALLA NAISTEN ASEMAA.

Minusta olisikin hyvä, että otettaisiin lähinnä vain naisia maahanmuuttajiksi. Heitä kun niin syrjitään muualla. Moni mies onkin ehdottanut sitä.

Luuletko ihan tosissasi, että me naiset haluamme puskea maailman täyteen sakkia, viis siitä pystymmekö elämään täällä?

Enemmänkin luulen, että te ette ymmärrä, mitä te teette.

Luuletko todella itse olevasi kaiken yläpuolella, koska osaat kirjoitella älykkääksi kuvittelemaasi misantrooppista ja ennen kaikkea misogynististä roskaa?

Ahaa. Olen misantrooppi ja misogynisti, koska kirjoitan totuuksia. Selvä.

[QUOTE="realisti";27964645]Arvostit oman aikasi ja rahasi Afrikan pömppövatsaisen nälkää ja kuolemaa näkevän lapsen elämän edelle. Arvovalintoja toki.

Saitte lapsia. Sait mitä halusit. Sait oman "kullannuppusi" eli dna-koodilla varustetun biologisen organismisi.

Afrikan köyhä lapsi ja väestöräjähdys olivat köyhää tavaraa verrattuna toisella puolella olleeseen sinun haluusi.

Kokoomusnuori puhui taannoin viisaita sanoja roskaväen lisääntymisestä. Kannattaako oikeasti lisääntyä, jos 10 000 euroa tuntuu isolta rahalta? Lahjakkaat ihmiset keräävät tuollaisia summia hetkessä.

Äidithän ne asiassa vastuussa ovat. Kuinka monta isää on synnyttänyt lapsen?[/QUOTE]

Ei ihmisarvo ole lahjakkuudesta kiinni. Suurin osa, ehkä 99% rikkaista on rikkaita ahneuden, ei pienimmässäkään määrin minkään lahjan vuoksi. Heh!

Maailmassa rikastuu työllä. Ei kuitenkaan omalla työllä, ainakaan suomessa, vaan muiden. Mitä härskimpi ihminen olet, ja et välitä niiden afrikkalaisten lasten kuolemasta kun ostelet niitä kännyjä ja pelejä ja tableetteja, jotka myöhemmin dumpataan afrikkaan, ja lapset kaivelevat kaatopaikoilla niistä niitä luonnovaroja, metalleja.

Ihmiset ovat AINA rikastuneet sillä että muut tekevät ja itse korjaa voiton. Jo teollistumisen alkuvaiheista saakka, jolloin lapset tehtaissa tekivät rikkaiden taskuun rahaa. samat ahneet suvut kahmivat tänäänkin lisää rahaa.

Rikastumiseen tarvitaan pelkästään ahneutta ja empatiakyvyn puutetta. Halua saada itselle muiden selkänahasta.

[QUOTE="vieras";27965165]Kristinuskoon ja etenkin katolisuuteen käännyttämisellähän siirtomaa-aikoina ja sitä ennen ei olekaan ollut sen kanssa mitään tekemistä, että ehkäisyä pidetään syntinä.[/QUOTE]

On erittäin tärkeää verrata nykyaikaa satojen vuosien taakse. Elinolot on samat ja kehitys on junnannut paikallaan.

[QUOTE="vieras";27965191]On erittäin tärkeää verrata nykyaikaa satojen vuosien taakse. Elinolot on samat ja kehitys on junnannut paikallaan.[/QUOTE]

Kuka tässä on sadoista vuosista puhunut? Suuri osa entisistä siirtomaavaltioista on itsenäistynyt viimeisen 50 vuoden aikana.

[QUOTE="realisti";27965187]829 nobelistista on 40 ollut naisia. Yli 95% nobelisteista on ollut miehiä.

Jos yli 95% miesenemmistö ei riitä sanojen "nobelistit ovat olleet poikkeuksetta miehiä" käyttämiseen, niin ei sitten.

Fysiikan, kemian tai taloustieteen nobel on mennyt yhteensä vain viisi kertaa naiselle. Kyllä se jotain kertoo.

En sano, etteikö rauhan tai kirjallisuuden nobeleilla olisi väliä. Mutta nekin ovat sattumalta menneet yli yhdeksässä kerrasta kymmenestä miehelle.

Sano mikä tahansa keksintö ja googleta sen keksijä. Osaan ennustaa: keksijä on lähes varmasti mies.

Mutta vähemmän kuin naisilla. Huono argumentti. Ei yllättänyt.

Minusta olisikin hyvä, että otettaisiin lähinnä vain naisia maahanmuuttajiksi. Heitä kun niin syrjitään muualla. Moni mies onkin ehdottanut sitä.

Enemmänkin luulen, että te ette ymmärrä, mitä te teette.

Ahaa. Olen misantrooppi ja misogynisti, koska kirjoitan totuuksia. Selvä.[/QUOTE]

Koska sinulla ei ole lapsia, sinä et ymmärrä, että kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia. Sinä et käsitä että se että sinulla lapsena tuli sapuska 5 kertaa päivässä nenän alle ja koti oli puhdas ja vaatteet ja ehkä joku kehotti lähtemään kouluun ja auttoi joskus läksyissä, se on vaatinut aikaa, joka on pois siltä tieteen tekemiseltä.
Sinä et lapsettomana käsitä sitä että tasa-arvoa ei ole vieläkään saavutettu.

siinä olet oikeassa, että yksi lapsi voisi olla ihan hyvä juttu.

"Äidithän ne asiassa vastuussa ovat. Kuinka monta isää on synnyttänyt lapsen?"

Kyllä se uskottavuus loppu jo tähän viimestään. Ihan niinku siihen hommaan ei miestä tarvis. Ihan yhtä laila lapsi on miehen ku naisenkin, vaikka se nyt sattuuki naisen sisällä kasvamaan ja sieltä syntymään.

Tai hei, mitä jos steriloitas kaikki poikavauvat jo synnärillä. Vai miten se meni. Äh, hauskaahan täällä oli, mutta mä lähden nyt nukkumaan, koska tämä keskustelu ei johda mihinkään, on vain tällasta mielenvikast läppändeerust. Saa käyttää mut ei oo pakko hei. =)

Samppa Linnalle terveiset ja hyvää yötä koko kansa. =)

[QUOTE="vieras";27965226]Kuka tässä on sadoista vuosista puhunut? Suuri osa entisistä siirtomaavaltioista on itsenäistynyt viimeisen 50 vuoden aikana.[/QUOTE]

Miksi sinä haluat verrat nykyhetkeä 50 vuoden takaiseen aikaan? Eikö aika ole opettanut mitään.

Yhteistyössä