yh:ten piristysketju

moi.ajattelin että lähtiskö joku minun kanssani kirjoittelemaan ihan arjesta yleensä ,vois oman ketjun aloittaa. ajatuksia arjesta,iloista,suruista ja kaikesta mitä elämään kuuluu. itselläni on 1v 7kk vanha poika ja yksin elellään. tukiverkostoa on jonkin verran. kuumeessa ollut koko viikon ja meinaa seinät kaatua päälle kun ainut vapaahetki on tällä viikolla ollut kaupassakäynti! ois kiva siis lukee muittenkin arkielämästä juttuja ja piristystä saada sitä kautta ja vertaistukea!!

liittykää joukkoon...:)??
 
Iskä ja lapset
Lapset tulivat illalla mummulasta viikonlopun jälkeen kotiin. Ikävä ehti jo tulla, vaikka oma aikakin meni nopeasti ystäviä tavatessa ja tänään ihan ajan kanssa saunoessa ja takkassa tulta poltellessa. Nyt alkoi hiihtoloma ja puuhaillaan kaikkea kivaa ja toisaalta vain ollaan ja tehdään yhdessä ruokaa. Lapsille on iso juttu kun saa osallistua ihan arki askareisiinkin. Aamulla siivotaan ja sitten syödään. Sitten meidät löytääkin yhdestä etelän laskettelumäestä =) viikolla serenaa, retkiä, kyläreissuja, uintia lisää ja kaikkea mahdollista... että muksut nukahtaa taas nopeasti illalla hymyssä suin :p
 
Voisin ite hypätä tähän pinoon :wave:

Tukiverkoton olen, mutta eipä se meitä kovinkaan lannista. Viimeksi olen käynyt yksin tapaamassa ystäviä elokuussa ja kieltämättä haluttais päästä uudestaankin.
Nyt alkamassa koeviikko, siihen lueskeltiin pikku-ukon kanssa viikonloppu, tai ainakin yritettiin lukea. On niin mahtava uhmis päällä, kuulo varmaan puolittunu meikäläiseltä viikonlopun aikana. Miten tuollaseen pikkuiseen voi edes mahtua noin tolkuton määrä desibelejä??? :eek: Ja viikonlopun karjumisesta on sitten jäljellä hirveä yskä. Noh, eipähän ainakaan pysty enää huutamaan. Säälittää kyllä kympillä kun köhii ja köhii ja välissä tukehtuu :/ Toivottavasti menee pian ohitse.
Eilen käytiin luistelemassa ja voi mahoton sitä ylpeyden tunnetta kun ukko pysy hetken matkaa itekseen pystyssä :heart: Niin vaan se miun ukkoni kasvaa ja kehittyy...

Reipasta alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
työnnänpä itseni tähänkin ketjuun. Esikko lähti perjantaina maalle ja tulee kotiin tänä perjantaina. Ikävä alkaa olee aika mahdoton jo, mutta se helpottaa, että toisella on siellä tekemistä, saa olla ulkona yms. Eli juniorin kanssa kahdestaan ollaan. Viikon ite ollu sairaslomalla ja huomenna pitäis raahautua takas töihin, saa vaan nähdä tuleeko siitä mitään. Tod näk tää viikko menee muksun kanssa normaalia enemmän touhutessa. Se on kyllä hassua, miten toinen voi olla niin mahdottoman huomionkipee ku esikko on poissa. Kokoajan valitellaan ettei oo tekemistä, mut ehkä tää tästä..
 
aah,esikoinen meni isänsä luokse
mutta viipyy kaksi kokonaista viikkoa!!apua
saattaa ikävää pukata mut täytyy ottaa rentoutumisen kannalta kun tätä kakkosta odotellaan.
tulinkin siis kaverin luo hiukan kyläilemään ja helsinkiin tutustumaan :)
pitkiä päiväunia ja kiireettömiä aamuja..
 
Täällä 1v 5 kk vanhan pojan äiti, alusta saakka ollaan elelty kaksin. Tukiverkkona on lähinnä lähellä asuva mummo ja sitten yritetään touhuta mahdollisimman paljon. Käydään muskarissa ja kahdessa kerhossa, eilen oltiin laskiaistapahtumassa. Ystäviä on ihan mukavasti, mutta kun ovat töissä niin ei usein ehdi tapaamaan. Onneksi kerhojen kautta on tullut uusia kotiäitituttuja. Suosittelen kyllä kaikille noita seukkarin, MML:n ym. kerhoja. Mulla ainakin meinaa pää levitä jos ollaan vain kotona.

Laskiaispullia olisi tarkoitus tänään leipoa. Iloisia ajatuksia ja menoa kaikille!
 
norppa
Mä tuun mukaan!! Itsellä on vain muutama ystävä ja vanhemmat auvat onneksi lähellä mutta kaippaan kovasti uusia tuttavuuksia. Itselläni on 4-vuotias tyttö ja nyt kun sisällä on viettetty jo ainakin pari viikkoa(pakkasen ja vesirokon takia) alkaa todella kaivata aikuisen seuraa!!!
Tyttö oli kyllä isällään viikonloppuna mutta en väsymykseltäni jaksanu lähteä ulkoilemaan,joten torkuin miltei koko viikonlopun ja tein noita kotihommia mitä jäi tekemättä kun sairatettiin..
 
moi!

kiva et on tullut porukkaa mukaan:)!!

täällä on kuumeesta selvitty,onneks! eilen pääsin jo pois kämpästäkin,kun lapsen isä otti pojan illaks hoitoon. hoitelee poikaa aina sillon tällön,ei mitenkään säännöllisesti. käytiin yhden kaverin kanssa kahvilla ja juoruiltiin 5 tuntia :D että tuli tarpeeseen! nyt jaksaa taas paremmin,kun ei seinätkään kaadu päälle..siivoiluja pitäis aloittaa, onneks poika rakastaa sitä puuhaa.ihan teppeenä aina apuna. kauhee uhmaikä on alkanut vaan ja hermoja koettelee se jatkuva riskaaminen..täytyy vaan olla kovana ja näyttää et oon pomo!

kuinkas moni on töissäkäyvää/opiskelevaa porukkaa?
itse suoritin koulun loppuun jouluksi,mutta töitä ei ole löytynyt. harkinnassa olisikin lähteä koulunpenkille uudestaan syksyllä..

ihanaa kun arska alkanut paistamaan, jospa vähän tässä säsymyskin väistyisi sitä myöten..

kirjotelkaa kuulumisia ja tervetuloa kaikille :)
 
Moikka!

Mulla 1v2kk poika ja ollaan aika aktiivinen pienperhe. Välillä tuntuu, että tekemistä on liiankin kanssa, on kerhoa, jumppaa ja kaverieden tapaamista. Minä en kauhean hyvin viihdy kotona, mistä syystä ollaan sitten päivät kaupungilla. Välillä stressaa tämä pukeminen ja riisuminen ja suunnittelen muuttoa ulkomaille...

 
Heips taas kaikki!

Meillä alkaa taas arki palailemaan, kun esikko tuli kotiin. Oli tätinsä kanssa maalla hiihtoloman vietossa koko viime viikon, ja nyt taas kotona =) kyllä ehtikin jo ikävä tulla. Mites teillä muilla on tämä loma-aika sujunut?
Kevät alkaa ihan selvästi tehdä tuloaan, arska paistaa eikä oo enää niin kylmäkään. Ai juu, ja meillä vietetään laskiaista näin viikon myöhässä, kun jätkät oli isällänsä oikeana laskiaisena. Huomenna pitäis leipoa pullia ja käydä jossain mäessä. Ihanaa saada olla kotona koko vkoloppu, eikä tarvitse mennä ollenkaan töihin..
 
Arki alkaa huomenna... :( Eli töihin ja hoitoon. Plaah... Ihana viikko ollut, saatu olla vaan ja ladata akkuja. Hieman todellakin piristää se, että aurinko paistaa ja kesää kohti mennään. Eilen oltiin laskemassa mäkeä ja voi sitä lapsen riemua.
 
huomenia.

me oleen lasten kanssa vietetty viikonloppu siskon luona vaasassa.. kotia pitäisi lähteä ajelemaan puolen päivän aikoihin. ensi viikolle riittääkin säpinää.. olisi kahden kaverin lapsen syntymäpäivät ja sitten oman pojan 3 weet. siinä onkin taas tekemistä. lahjat hommasin kaikille täältä kaupungista. ai niin.. mulle syntyi viides kummilapsi tiistaina, pääsee nuuhkimaan taas ihan pientä nyyttiä, ihanaa! :) :heart: omat lapsukaiset ovat olleet ihmeen kiltisti.. saas nähdä purkautuuko matkustamisen stressi kun kotiin päästään.. :whistle:
 
Tere kaikille! Elämä taas vaihteeksi tuntuu hymyilevän tännekin ja masennus alkaa siirtyä syrjemmälle =) Eilen oli vilskettä ja vipinää, tuo miun poitsu (2,5v) sai seurakseen 3kk nuoremman pojan ja toisen reilun puolivuotiaan ihanan niin ikään miehenalun. Teki tosi hyvää saada elämään vaihtelua noiden ihanien lasten muodossa. Olivat siis päivän hoidossa meillä.

Torstai olikin toivoa täysi, kun ensin kävin hakemassa poikaa hoidosta niin ilmoittivat että pojan toinen puolikas oli lopettanut tarhassa ja saatiin kokopäiväpaikka. Pääsisin nyt opiskelemaan täysillä. Kun tultiin sitten kotiin ja avasin sähköpostit niin eräästä lehdestä olivat vastanneet mun työnhakupostiin myöntävästi :D Joten sain sitten töitäkin. Ei pitäisi tekemisen puutetta olla kun on tuo poitsu, etälukio, aikuislukio ja työ sekä kohta alan vetämään meidän taloyhtiön naperoparkkia (vielä hiukan avoinna kun en ole puheenjohtajaa saanut kiinni, mut seuraavassa kokouksessa viimeistään tuosta päätetään).

Hirmusesti houkuttais päästä käymään viihteellä, liekö syynä tuo aivan taivallinen auringon paiste. Suunnittelen kovasti jos kesällä sais yhdeksi yöksi hoitajan tuolle pojalle niin pääsis käymään vaikka terassilla. Viimeksi kävin elokuussa ja sekin ilta jäi lyhyeen terveyden ja univelan takia. Mutta jospa seuraava kerta olisi sitten parempi =)

Rauhallista pyhäpäivää kaikille :wave:
 
Täällä olisi yksi pinoon lisää :wave:
Minulla kaksi poikaa 16v ja 1.3v ja päivät yleensä kuluvat nuorimman kanssa touhutessa. Siskon tytöt olivat meillä melkein koko viikon ja puuhaa riitti aina koko päiväksi. Nyt tytöt lähtivät kotiin ja kummasti talo hiljeni vaikkeivat muutenkaan kovin äänekkäitä olleetkaan (12 ja 16) vuotiaat. Tänään vielä pulkkailemaan ja paksusti vaatetta päälle että tuulelta tarkenee =)

Iloista mieltä kaikille :wave:
 
morjens!

ihanat ilmat on alkanut ja mulla alko samalla laihis kesää varten! oon taas onnistunut syksyn aikana hommaan pari extrakiloa ja kesäks pudotan ne! eli rattailla liikenteeseen joka päivä:)!!

tänään ollaan siivoiltu,kun huomenna tulee ex-anoppi kylään katsomaan pojan poikaansa. hyvissä väleissä ollaan vaikka sukset ristiin menikin hänen poikansa kanssa. vielä pitäis leipoa jotain tarjolle. kuhan ei tuu sit ite nitä syötyä :D

nyt onkin hiihtoloma viikot ainakin täälläpäin. mulla nyt on "lomaa" kokoajan,kun en töissä ole. ois kyllä ihana saada töitä. syksyllä lähden kouluun jos sitä ennen ei töitä ilmaannu.

minkälaiset teillä on sopimukset exien kanssa tapaamisista jne? vai onko myös sellaisia tilanteita että ex ei ole mukana lapsien hoidossa lainkaan?
meillä on vielä aika auki että miten toimitaan,mutta alusavasti niin että ex ottaa joka toinen viikonloppu yökylään. ja jos haluaa,saa iltaisin hakea kylään jne. toivottavasti pitää toi sopimus, ettei ala puheitaan perumaan!

oikein messevää viikonalkua kaikille:)!!
 
VOI JUUKELISPUUKELIS,mitä luksusta oli äsken käydä yksin saunassa!!! Ei oo ihan helppoo viime aikoina ollu,mut tänään sain poitsut ( 8v,6v ja 4v) mummolle yökylään ja neiti ( 10kk ) tuhisi päikkäreitään partsilla.Satuin vaan sitte hokaamaan,et nyt ois oiva tilaisuus käydä rauhassa pesulla ilman tätä älämölösakkii.EIKÄ HAITANNU YHTÄÄN;ET KELLO OLI KOLME ILTAPÄIVÄLLÄ!LÖYLYN LÄMPÖ OLI SULOINEN!Kun ei mihinkään menoa,ei sen väliä vaikka tukka märkänä ja naama punasena täällä hiippailen... Exä ei kauheesti lapsiaan tapaa,niin ei omaa aikaa oo ollenkaan.MIKÄ IHANA RAUHA!Ja aatella,jollekin ei tällaset asiat paljoo merkkaa...mut koko ajan kun lasten kanssa on,pienet asiatkin on suurta.
 

Yhteistyössä