YH:t..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
pakko kysyä, miten ihmeessä jaksatte?

Olen ollut nyt viikon yh ja tuntuu että todellakin riittää, onneksi mies tulee perjantaina kotiin... Tosi kuluttavaa, ettei ole toista jakamassa tätä eikä kukaan aikuinen ole kotona jonka kanssa edes puhua.. kokoajan pitäisi olla menossa että saa myös aikuiskontakteja itse..

Niin, siinä se kysymys tulikin, miten jaksatte viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen jos olette vielä kotiäitejä?

sähän sen tiedät miten ihminen jaksaa pienten lasten kanssa.. tosi helppoa joo! Senkun nostaa rahaa (jota niiin kovin maksetaan) niin johan oma psyykekin voi paremmin..

Kuka saa jotain kotiapua? Mulla on 4 lasta, joista 2 alle 4v (ja näistä toinen erityislapsi). Ja kyllä, olen ihan 24/7 yksin näiden kanssa. Hetkittäin väsyttää mutta ei auta. Elämää on vaan elettävä eteenpäin-

Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Kuka saa jotain kotiapua? Mulla on 4 lasta, joista 2 alle 4v (ja näistä toinen erityislapsi). Ja kyllä, olen ihan 24/7 yksin näiden kanssa. Hetkittäin väsyttää mutta ei auta. Elämää on vaan elettävä eteenpäin-

no ihan kaikki yh:t. se apu jaetaan sieltä samasta paikasta, mistä ne kaikki valtavat rahamäärätkin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kait ne jaksaa, kun yhteiskunnalta pummaavat rahaa ja kotiapua

jaa, onkohan multa menny jotai ohi kun olen ollut kahden pienen lapsen yh:na kohta 5v enkä ole saanut kotiapua kertaakaan. ja missäs sitä rahaa olikaan jaossa? totta helvetissä menen hakemaan jos jotain ylimääräistä helpotusta on jossain tarjolla.

taidat olla parisuhteessa ja se sohvalla makaava paskamaha joka luulee asioiden hoituvan itsestään :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juhannustaika:
:laugh: :laugh: :laugh:
vai että viikon yh, just!

Anteeks vaan, mutta mikä naurattaa? Ehkä en olis varmaan saanu sanoa että oon yh ollu viikon, okei, olen yksin lasten kanssa viikon.. mikä hiertää?

no, se varmaan hiertää, kun yksinolo kotona ei ole oikein verrattavissa yksinhuoltajuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Anteeks vaan, mutta mikä naurattaa? Ehkä en olis varmaan saanu sanoa että oon yh ollu viikon, okei, olen yksin lasten kanssa viikon.. mikä hiertää?

no, se varmaan hiertää, kun yksinolo kotona ei ole oikein verrattavissa yksinhuoltajuuteen.

No voihan.. pilkunviilausta ehkä... mutta korjataan nyt sitten heti että en ole yksinhuoltaja. Ehkä kuitenkin nyt osaan kuvitella miten rankkaa yh:n elämä voi olla..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kait ne jaksaa, kun yhteiskunnalta pummaavat rahaa ja kotiapua

En saa yhteiskunnalta sen enmpää rahaa kuin kotiapuakaan =D, mut kyllähän tässä suht hyvin jaksaa... Joskus tietty vähän uuvuttaa.

Missä vaan tilanteissa pärjää kun on pakko. Eihän sille ole vaihtoehtoja, että kun on yksin lasten kanssa niin pärjättävä vaan on. Ja ainakaan tässä kunnassa ei mitään kotiapuja yksinhuoltajuuden perusteella heru. Tukiperhe olis varmasti kiva, mutta sellaiseenkin tukeen pitää olla moniongelmainen (lue päihde-mielenterveys ) jos oot tavis, normaali suht koht pärjäävä niin saat toki pärjätä jatkossaki itseksesi :D t. neljän yh-kotiäiti totaali sellainen koska isälle iski uusi poikamiesvahde elämässä päälle :wave:
Enkä toki ruikuta, ihan ok meillä menee. Mutta kuten ap kuvaili niin aina pitää itse lähteä täältä mökistä jotta tapaa muita aikusia. On lasten kanssa iloja ja suruja jotka olis kiva just sillä hetkellä jakaa toisen täysipäisen aikuisen kanssa... No tää on tätä en valita :D

Et sinä Ap taida ihan tajuta yh:n elämän rankkuutta noin viikon kokemuksella. On ihan eri asia olla yksin viikko lasten kanssa, silloin lapset kaipaa isää ja sinä kaipaat miestä ja kaikki totuttelee tilanteeseen. Kun taas on yh, on yh, eikä odotakaan saavansa apua toiselta osapuolelta, kun sitä toista osapuolta ei ole. Silloin on muokattava elämä sopivan helpoksi ja elettävä, se on paljon helpompaa, kun istua viikko kotona osottamassa toista kotiin.
En minä ainakaan lähes kuudessa vuodessa huomannut mitään super-rankkuutta, vaikka olin opiskeleva yh, joka kävi lisäksi töissä ja meillä oli vielä koira, jota piti ehtiä lenkittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Älä muuta virka, voi maata päivät, ja syljeskellä kattoon :p
Niinpä. Nytkin perhetyöntekijä tuolla kiillottaa olohuoneen parkettia, seuraavaksi saa viedä koiran ulos ja sitten pestä ikkunat. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mikäs tässä on palstaillessa B)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Niinpä. Nytkin perhetyöntekijä tuolla kiillottaa olohuoneen parkettia, seuraavaksi saa viedä koiran ulos ja sitten pestä ikkunat. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mikäs tässä on palstaillessa B)

Juurikin näin... jonkunhan se on palstaakin pidettävä pystyssä, ja onneksi sossu sen meille mahdollistaa :D

Juurikin näin... jonkunhan se on palstaakin pidettävä pystyssä, ja onneksi sossu sen meille mahdollistaa :D
Aattelin kyllä huomenna soittaa sossuun ja sanoa, että eipä ollut meillä ruoka pöydässä klo 16. Vois palkata sinne vähän ahkerampia ihmisiä töihin B)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

No voihan.. pilkunviilausta ehkä... mutta korjataan nyt sitten heti että en ole yksinhuoltaja. Ehkä kuitenkin nyt osaan kuvitella miten rankkaa yh:n elämä voi olla..

Niin varmaan. Sulla on kuitenkin mies jakamassa menoja. Yh:lla ei ole eikä ne yhteiskunnan tuet ole suuria.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Älä muuta virka, voi maata päivät, ja syljeskellä kattoon :p

Näkisitte tuon remonttimiehen jonka kunta mulle palkkas ku halusin vähän sisustaa :p uuh mamaa :p Kyllä mun kelepaa :D Ja remonttikustannukset suoraan soskuun :snotty: :saint:

Yhteistyössä