Yh:t, kouluikäset lapsukaiset ja epäsäännöllinen vuorotyö,miten?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja On vaikeeta on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

On vaikeeta on

Vieras
onnistutte luovimaan siinä yhtälössä?
Mulla tilanne siis se, että valmistu ammattiin toukokuussa ja ala on todellakin epäsäännöllisen säännöllistä työajoiltaan.
Eli tiedän kyllä n. 2vk eteenpäin et millon töihin meen, mutta työpäivät voivat olla pitkiä 10-13h.
Ja joskus aloitus ennen aamu 5 ja lopetus joskus sit 2 aikoihin yöllä, ei siis samaan aikaan osu noin.
Lasten isä ei oo kuin joka toinen vkl mukana lasten elämässä, ei hae lapsia koulusta(toinen vielä päiväkodissa kylläkin).
Omat vanhempani asuvat toisella paikkakunnalla, 130km välissä ja auttavat todella paljon nyt
opiskeluaikana, mutta en haluais et ovat täällä koko ajan. Nyt sen ymmärrän, hyväksyn ja olen erittäin
kiitollinenkin kun rahavarat ovat pienet ja ei ole varaa lastenhoitajaan.
Josta siis siihen ainoaan mahdollisuuteen mitä itse keksin eli mun on palkattava lastenhoitaja
niihin iltoihin ja aamuihin ja plaaah.
Siihenhän se palkka meneekin.
Päiväkoti-ikäsen kanssahan viel onnistus, vuorohoidot on mahdollisia, mutta ton ekaluokkalaisen kanssa niin ei
auta muu kuin hommaa hoitaja.
Onko kukaan ottanu au-pairia jostain ulkomailta??
Tai muita ideoita.
Ystäviä on tasan 2 ja en voi/kykene niitä valjastamaan tähän hommaan, eivät halua eivätkä oo tarjoutuneetkaan koskaan...
Pliiiiis, ideoita.
 
Au-pair varmaan paras vaihtoehto jos sulla on sille huone asunnossas, muuten tuskin suostuu kukaan tulemaan..

Mikä siinä onnettei lasten isä voi osallistua? Ootko ees kysyny? Asuuko samalla paikkakunnalla? Miksimees opiskelet tuommosta alaa?
 
Ei mitenkään. Mulla on kaks lasta ja kans vurotyö, vanhempi menee kouluun syksyllä. Se on työpaikan vaihto edessä, uutta ei vaan millään tunnu löytyvän..:/. Työttömäks kai se on jäätävä jos ei muu auta ja jatkaa etsintöjä.. Pyllystä!
 
lasten isä on aika erikoinen, ei todellakaan halua auttaa mua missään arkielämässä.
heittäytyy hyvin usein hankalaks sillon kun mulle olis erityisen tärkeetä et hommat menee suunnitellusti.
asuu samalla paikkakunnalla kylläkin.
ja miks opiskelemaan tollasta alaa, siellä olis töitä täälläkin päin ja kiinnostaa ihan hirmusesti.
 
Niin, minä uudelleenkouluttauduin jo esikoisen ollessa pieni. Ja nimenomaan äitinä (en yh:na) valitsin alan, jossa ei ole vuorotyötä.

Joskus täältä luin, että johonkin tiettyyn ikään asti on mahdollista saada kunnallista hoitoapua (oisko ollut 10v?)?
 
[QUOTE="Vieras";27828096]Au-pair varmaan paras vaihtoehto jos sulla on sille huone asunnossas, muuten tuskin suostuu kukaan tulemaan..

Mikä siinä onnettei lasten isä voi osallistua? Ootko ees kysyny? Asuuko samalla paikkakunnalla? Miksimees opiskelet tuommosta alaa?[/QUOTE]

Huom sille au-pairille pitää maksaa myös taskurahaa sen lisäksi, että kustannat sen elämisen, ruoka yms. Jos tuntuu, että ei oo rahaa muutenkaan niin se ei todellakaan ole mikään edukas vaihtoehto.
 
kyllä on kumma juttu jos lasten isä asuu samalla paikkakunnalla, eikä hoida tekemiään kersoja sun töiden ajan. isoja lapsia kuitenkin jo ja on tähän saakka päässyt helpolla kun isovanhemmat ovat ilmaisina piikoina olleet.

minä sanoisin että isä hoitakoon velvollisuutensa. tai sitten se lastenhoitaja tai sitten työttömyys.
 
Niin, minä uudelleenkouluttauduin jo esikoisen ollessa pieni. Ja nimenomaan äitinä (en yh:na) valitsin alan, jossa ei ole vuorotyötä.

Joskus täältä luin, että johonkin tiettyyn ikään asti on mahdollista saada kunnallista hoitoapua (oisko ollut 10v?)?

Sellaista apua ei juurikaan nykyään enää ole, hyvin harvassa kunnassa. Tässä kunnassa ei ainakaan ole enää, kouluikäisten vuorohoito lopetettiin 2005 tjtn tässä kunnassa kun kunnan päättäjät oli sitä mieltä, että jokainen valitsee työnsä siten, että voi hoitaa kouluikäisensä itse...
 
Sanon ihan suoraan et siitä lasten isästä ei oo mihinkään enkä todellakaan ikinä, kuuna päivänä siltä edes apua pyytäis. eikä se sitä antais kun tietäis kuinka paljon kiusaa sillä mulle sais.
enkä ikinä luottais sen apuun kuitenkaan.

Ja au-pairia meinasin kun ei tarttis nuorempikaan tarhapaikkaa sitten ja toisaalta tekis ruuat lapsille ja olis koulupäivän jälkeen kotona oottamassa lapsia...
En tiiä, riittäskö sille vaikka 400 €/kk. Tietäskö joku miten menee??
 

Yhteistyössä