yh:na jaksaminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuu....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuu....

Vieras
olen ollut siis yh jo 3v isä ei ole elmässä mukana kun ihan sillointällöin käy piipahtamassa..nyt kyllä on taas äidillä voimat vähissä...viikon sairastanut jo kovaa kuumetta 38-39 räkä poskella ja päätä särkee ja yskin keuhkot pihalle.
lapsi onneksi pysynyt terveenä mutta miten sitä tässä taas jaksaa..niin huono äiti koko ajan kun ei jaksa kun pakolliset,silti meinaa itku tulla..

miten te muut yh äidit jaksatte samoissa tiltenissa,,arjen olen jo tottunut jaksamaan mutta sitten kun itse sairaana tai lapsi sairaana ni meinaa usein voimat loppua..tukiverkosto on minulla huono kun isovanhemmat asuvat kaukana ja he kuin myös ystäväni työelämässä niin ei hesitä arkena apua ole ja viikonloppuisinkin kaikilla melkeen aina omat menonsä...en vaan meinaa jaksaa tän sairastamisen taki :(

Ei kukaan ole kone eli kysy perheneuvolasta apua tai soota tilapäisen kotiavun ohjaajalle, neuvolasta tietoa.
Turha itseään loppuun ajaa ja sit manata ettei jaksanutkaan, apua saa ja kannattaa pyytää!

• Tykkää
Reactions: Tamlin
Itse soitin MLL:lle ja hankin sieltä 2 tuntia 2 kertaa päivässä hoitajan lapselleni parina päivänä. Eli yhteensä oli 4h/vrk, kun olimme kummatkin oksennustaudissa ja itse sain vielä kuumeen. Muuten en olisi jaksanut hoitaa 1v tyttöäni. Pakko oli saada levätä kuumetta pois. Joissain kaupungeissa tarjoavat myös ilmaista hoitajaa yh:lle, kun ovat kipeänä esim leikkimään lapsien kanssa jotta äiti voi ja saa levätä.

Osaisikohan neuvola neuvoa sinulle mistä kysellä apua? Heillä ainakin pitäisi olla neuvoa miten toimia, mistä hakea apua. Tai sitten kysy suoraan MLL:ltä, heillä myös "maksullisten" hoitajien lisäksi vapaehtoisia jotka auttavat tunnin kaksi päivässä maksutta lapsen hoidossa.

soita neuvolaan vaan ja sanot suoraan, että et jaksa yksin kun olet sairaana. Vaadit itselle apua sieltä. EI varmasti ole helppoa vaatia tuossa kunnossa, mut muuten apua valitettavan usein ei saa...

Yhteistyössä