YH joiden lapset

• Viestiketjun aloittaja ilman isovanhempia
  • Ensimmäinen viesti
ilman isovanhempia
Miten teillä muilla YH:illa, onko teidän lapsillanne yhteydet isän puoleisiin isovanhempiin? Meillä isä ei pidä yhteyttä meihin ja on kieltänyt ottamasta yhteyttä isovanhempiin ja kieltänyt myös heitä ottamasta yhteyttä meihin. Isovanhemmat eivät ole koskaan tavanneet meitä. Onko se nyt ihan oikein lasta kohtaan ja mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä kun lapsella ei ole äidin puolelta isovanhempia eikä muutakaan sukua...

Voithan sä ottaa yhteyttä isovanhempiin, vaikka mies ei sitä haluaisikaan. Tietenkään se ei ole varmaa, haluavatko isovanhemmat oola teihin sen jälkeen yhteydessä, mutta sitten olet ainakin yrittänyt, eikä tarvitse myöhemmin miettiä olisivatko asiat voineet olla toisin. Itselläni on samankaltainen tilanne, miehen vanhemmat eivät edes tiedä olevansa isovanhempia, muuta aion ottaa heihin yhteyttä, minusta isällä ei ole oikeutta kieltää lapselta isovanhempia, jos he eivät halua tutustua lapsenlapseensa, niin sille en sitten enää mitään voi, mutta olenpahan ainakin yrittänyt.

Mun mielestä tuo on väärin että kieltää. Meilläki tän vauvan isä kielsi mua olemasta yhteydessä vanhempiinsa. Isänsä ei sillon vielä edes tienny koko vauvasta ku tää vauvan isä ja mummo ei uskaltaneet kertoa ukille että on ukki. Mä en voi ymmärtää ollenkaan. No sit ku ukki sai asiasta tietää niin aina ku soittavat niin sanoo että iloinen asia on kun on lapsenlapsi. Mut tää isä on |O en sano mitää... parempi niin... ja lapseni isä jos kävit taas täällä lukemassa niin eipä nää uutta sulle ollu...

Yhteistyössä