YH Äipät: millä perustein ootte saanu yksinhuoltajuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Eli mitkä on ollu syynä jos ootte tai miksi ette oo saanu yksinhuoltajuutta? Enkä siis tarkoita lähivanhemmuutta vaan kokonaan yksinhuoltajuutta (ja isälle tapaamisoikeutta)?

Hyvällä tuurilla kysymällä. ;) Exällä sattu olemaan sillon pirun kiire jonnekin, kun meillä oli se tapaaminen soskun kanssa, eli tahtoi vaan äkkiä nimet paperiin ja pois sen kummempia miettimättä... :D Tapaamiset tahtoi joka toinen vkl, mistä jakso joinkuin pitää kiinni n. 1,5 vuotta, mutta tämä vuosi on ollut yhtä pelleilyä noiden kanssa ( viina vie voiton lapsesta ), että kattoo nyt, mitä asian kanssa teen... : /

[QUOTE="riffi";24400490]Pahoitelikö sinua ja/vai lasta? Toistuvasti?[/QUOTE]

Minua jatkuvasti, koko raskausajankin. Lapseen ei kerennyt koskemaan. Ukon heitin menemään lapsen ollessa 1,5kk..

Minua jatkuvasti, koko raskausajankin. Lapseen ei kerennyt koskemaan. Ukon heitin menemään lapsen ollessa 1,5kk..

Ystävälläni sama juttu, paitsi et mies pahoinpiteli lastakin synnyttyään - kaverini lähti kun vauva oli 6kk (oli ollut turvakodissakin muutaman kerran), silti mies osasi manipuloida niin et sai yhteishuoltajuuden!!! Ja oikeudessakin kävi ystäväni... mies todella taitava pelaamaan ja käyttäytymään ettei kukaan usko pahaa hänestä. Näinkin voi käydä :(

Oliko sinulla todisteina pahointelystä käynnit tk:ssa tai työterveyshuollossa? Poliisien käyntejä pahoinpitelyjen yhteydessä?

Anteeksi, jos kysymykseni tuntuvat törkeiltä. Ei ole tarkoitus loukata. Olen kokenut pahoinpitelyä mieheni taholta enkä pääse hänestä eroon (Ei suostu eroon, uhkaa hengenlähdöllä). Mietinkin, jos jotenkin asiat kääntyvät oikein, onko minun mahdollista yksinhuoltajuus noiden pahoinpitelyiden perusteella.

[QUOTE="riffi";24400579]Oliko sinulla todisteina pahointelystä käynnit tk:ssa tai työterveyshuollossa? Poliisien käyntejä pahoinpitelyjen yhteydessä?

Anteeksi, jos kysymykseni tuntuvat törkeiltä. Ei ole tarkoitus loukata. Olen kokenut pahoinpitelyä mieheni taholta enkä pääse hänestä eroon (Ei suostu eroon, uhkaa hengenlähdöllä). Mietinkin, jos jotenkin asiat kääntyvät oikein, onko minun mahdollista yksinhuoltajuus noiden pahoinpitelyiden perusteella.[/QUOTE]

Ei haittaa utelut :) Ei mun tarvinnut mitään todistella. Todisteina kyllä olisi ollut poliisien käynnit, naapurit jotka auttoivat ja koulussa henkilökunta ja luokkatoverit jotka useasti mustelmani näkivät. Kerroin miehelle, että haluan yksinhuoltajuuden ja vien asian vaikka oikeuteen ja kerroin nuo mitkä kävisivät todisteina niin mies sitten luovutti.
Ei lapsen isä vaan mun edellisin exä myös uhkaili itsemurhalla eron lähestyessä. Ei tuollaista tarvii kuunnella. Sanoinkin sille, että jos oikeasti aikoo tehdä jotain niin tekisi sitten heti! Okei, luotin kyllä ettei tee mitään, muuten olisin pysynyt hiljaa.. Turvakodin kautta pääsin tästä tapauksesta sitten kokonaan eroon.

Tästä ei nyt ap:lle taida olla apua kun ilmeisesti lapsi on jo olemassa ja yhteishuoltajuus, mutta mun ei tarvinnut mitään yksinhuoltajuutta hakea kun olin yksinhuoltaja automaattisesti lapsen syntyessä, eikä meillä koskaan ole yhteishuoltoa ollutkaan :)

Yhteistyössä