[QUOTE="ansku";25305982]tä? Missä kohti sanoin ettei teidän perhe tarvis apua????? Eikä tämän taroitus ole ollu se että äiti pääsee shoppailemaan... vaan se että ehkä mielenterveysongelmista kärsivä äiti saa apua!! Ja olenko sanonu että lapseni ovat terveitä? Eivät ole kyllä kehitysvammaisia mutta kaikilla kolmella lapsellani on infektio kierre! Mä itse en ole vuoteen käyny MISSÄÄN muualla kuin äitiysneuvolassa yksin!! En sano että sitä tarvisin mutta kyllä se ennaltaehkäisevä toiminta on minusta yhtä tärkeää kuin sekin että hoidetaan sitten kun niitä ongelmia on![/QUOTE]
Olen samaa mieltä, että vaikka sitä tarvetta ei nyt ole, me äidit voitaisiin yhteisrintamalla sitä perhetyöntekijän toimea vaatia, että jos meille tulee se tarve, olisi sellainen ehkä mahdollinen saada.
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen, että meidän kunnassa sellainen on. Tosin tääläkin niitä on liian vähän tarpeeseen nähden, mutta on kuitenkin.
Mikä lähimmäisten tukeen tulee. Jos äiti on perheessä useamman kuukauden kipeä ja lähimmäiset (työssäkäyvät ihmiset) on monta viikkoa perheessä olleet vuorotellen apuna, niin hekin tarvitsevat välillä lapoa. Ja kaikilla kun sitä ei ole lainkaan edes saatavilla. Ennalta ehkäisevällä perhetyöllä näissä tilanteissa saadaan eniten säästöä. Siinä vaiheessa, kun lapset jo reagoivat voimakkaasti perheiden tilanteisiin, se tulee yleensä kunnalle paljon kalliimmaksi.