Yh-äidit huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onni78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onni78

Vieras
Hei!
Etsin apua tarvitsevaa yksinhuoltaja-äitiä.Olen ihan "normaali" 2 lapsen äiti etelä/länsi-Suomesta.Meidän perhettä on siunattu riittävällä toimeentulolla,emme ole rikkaita,mutta saamme laskut hoidettua ja ruokaa pöytään.Lapset ovat nyt 7-ja 5-vuotiaat ja kasvavat tietysti kovaa vauhtia ja heiltä jää jatkuvasti vaatteita ja leluja pois käytöstä.Koska lapset ovat eri sukupuolta,niin ihan kaikkea en pysty edes kierrättämään vanhemmalta nuoremmalle.En jaksa lähteä kauppaamaan tavaroita kirpputorille,tähän asti olen lahjoittanut niitä keräyksiin,mutta kun nekin menevät kaikki ulkomaille ja tiedän että täällä Suomessakin tarvitsevia olisi.Itselläni on kova halu auttaa,mutta Suomessa siitäkin on tehty todella hankalaa,aina pitäisi kierrättää tavara jonkun järjestön kautta.Haluan itse valita kohteeni.Teininä olin kaksin yh-äitini kanssa ja tiedän mitä elämä on,kun ei ole kaikkeen "kivaan" tai joskus jopa välttämättömimpään rahaa,mitä lapsi tarvitsee tai mitä haluaisi lapselleen antaa.Joten jos haluat apua ja olet valmis sitä huolimaan,niin vastaatko ensin tähän viestiin ja katsotaan miten edetään.

• Tykkää
Reactions: Mintus
Minä olisin kiitollinen avusta. Itsekin yh-perheestä lähtöisin ja nähtävästi jopa "periytyi". Mutta syystä viis, tilanne on mikä on, ja avusta olisin kiitollinen. 2 tyttöä minulla.

Meillä on tyttö ja poika. Tyttö täyttää seuraavaksi neljä ja poika tulee viisi. Asumme Helsingissä ja huollan lapset aikalailla itsekseni, vaikka etävanhempaansa tapaavatkin enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

Meillä nuo lapset menevät niinpäin,että tyttö täytti juuri 7 ja poika kohta 5.Eli tavallaan tästä ajateltuna olisi hyvä jos avun tarpeessa olevat olisivat edes vuoden nuorempia,niin tavaroiden kiertokulku olisi soljuva.Vauvan/taaperoiden vaatteita meillä ei enää valitettavasti ole."Äityli",sun keskimmäiselle pojalle ainakin löytyisi jotain,olisiko siitä edes jotain apua?Ja "yksi yh täällä",minkä ikäisiä tyttöjä sulla on?"Kahden äiti" sunkin tytölle jotain löytyisi,mutta poikasi on niin samanikäinen,että taitaa olla samankokoiset käytössä yhtä aikaa.

Oletpa kultainen ap !
Otsikosta luulin että taas on meille sinkkumakkoille haukkuja, mutta tämähän oli kaunis ajatus !
Olen myös yh mutta onnekseni hyvissä hommissa ja talous OK. minä puolestani jelpin perhettä jossa on 2 vanhempaa ja 5 lasta.
Mukavaa syksyä !

Kiitos kauniista viesteistä!Yritän vain tehdä sen mitä pystyn,tämän verran "hyväntekeväisyyttä" pystyn tekemään,jos mulla olis miljoonia niin enemmän,mutta kun ei ole....Ja välillä ahdistaa se niiiiiin paljon,kun ei pysty tekemään enemmän auttaakseen,mutta toivon että tällä tavalla pystyn edes hiukan helpottamaan toisten arkea.Enkä halua mitään sulkia hattuuni,auttamisesta vaan tulee itselle hyvä mieli.

Ihana aloitus =) Ap:n kaltaisia ihmisiä saisi olla enemmän.

Mä itsekin mietin, mitä kautta lahjoittaisin noita pieniä bodeja ja potkareita pois, kun ovat "liian tavallisia" kirppareille, eivät mene kaupaksi edes halvalla.

Oikein ihanaa syksyn jatkoa Ap:lle :)

Yhteistyössä