yh:äidit

• Viestiketjun aloittaja m ja kaks pikkuista poikaa
  • Ensimmäinen viesti
m ja kaks pikkuista poikaa
kiitos noiden kiimaisten plussa lehmien meni koko juttu ohi. niin ajttelin kysyä et kuinka vaikea on sopeutua toisen lapseen ja pitää sitä omanaan ku mulla kaatunut 3 suhdetta siihen että nainen "yh" ei pidä minun lapsiani samassa arvossa kuin omaa lastaan antaa erioikeuksia jne jne

No annetaan sitten asiallinen vastaus, että lopetat lukuisten aloitusten tekemisen samasta aiheesta.

Sä olet valinnut vääriä naisia. Eikä kyse ole pelkästään siitä, että nämä naiset ovat yh:ta. Piste.

B)

kerranki sulta kunnollinen vastaus. joo sen kyl ymmärrän mut onkos se oikeasti niin että oma maa mansikka muu maa mustikka? ku itse ainakin pidän samat rajat "toisen lapselle ku omallekkin" ja taas monesti annan "eri vapauksia" ku omille lapsilleni sen takia ku ei ole oma

Alkuperäinen kirjoittaja m ja kaks pikkuista poikaa:
kerranki sulta kunnollinen vastaus. joo sen kyl ymmärrän mut onkos se oikeasti niin että oma maa mansikka muu maa mustikka? ku itse ainakin pidän samat rajat "toisen lapselle ku omallekkin" ja taas monesti annan "eri vapauksia" ku omille lapsilleni sen takia ku ei ole oma
Jos yhtään sonni lukisit enemmän mun kirjoituksia, niin et väittäisi tuollaista soopaa mun kirjoittelusta.

Sitten kun sulle vastasin asiallisesti, niin siitäkin pitää vittuilla. Käy panemassa jotakin naista viikonloppuna, niin loppuu tuo kireys. :whistle: B)

mut kai sunkin on myönnettävä se ettei toisen lasta rakasta samalla tavalla kuin omaa? mun mielestä molempien lapsia pitää kohdella tasavertaisina mutta ei voi olettaa että tunteet on lapsia kohtaan yhtä vahvat

En kyllä oo yh, mutta kyllä musta tuntuu, etten koskaan voisi toisen naisen lapsia rakastaa ihan samalla tavalla kuin omiani. Toki säännöt ja oikeudet voisi sopia kaikille samanlaisiksi. Mutta eihän sitä koskaan voi varmasti sanoa, kun tätä ydinperheen arkea on onneksi saanut toistaiseksi elää. =)

Ne yh:t joihin mä oon törmänny on ollu kaikki joko-tai -tyyppiä. Eli joko ottavat toisen lapset "omakseen" välittömästi tai sit ei onnistu ollenkaan..

Sun kohdalle on vissii sit sattunu vaan nää toisenlaiset naiset.. Mä oon itte uusperheestä ja meillä oltiin onnellisia kun kaikki lapset oli tasa-arvoisia keskenään.

En usko että se on siitä kiinni onko yh.. Oot vaan sitten löytänyt naisia jotka ei osaa olla tasa-arvoisia lapsille. Oliko pitkiä suhteita? Lyhyessä ajassa varmaan ei ehdi kaikki tutustumaan toisiinsa ym,niin vaikeempaa.
Toivottavasti joskus löydät lapsille oikeudenmukaisen ja mukavan naisen,yh tai ei :)

KriisistäKriisiin ei jaksa kirjautua
Ei toisen lasta oikein voi pitää omana, eikä musta tarvitsekaan. Mutta joustamalla, hyväksymällä, sopeutumalla yms. oppii kyllä elämään toisen lasten kanssa. Äähh... en osaa vastata tän paremmin, kun en ny oikein tajua mitä tällä meinataan.

Tiina
Erioikeuksista tuli mieleen että onko sinulla omille lapsillesi hieman erilainen kuri ja säännöt olleet kuin näillä yh.äideillä taas omiin lapsiinsa?
Kannattaa suhteessa puhua kumppanin kanssa ja sopia pelisäännöistä yhdessä.. mistä molemmat joustavat yms.

Sinulle on sattunut vain vääränlaisia naisia eteesi. Baareista ei ainakaan niitä kannata haeskella..

Kyllä se sinulle se oikeakin sieltä löytyy?

no
kyllähän se varmasti on alkuun vaikeeta. se vaan vaatii aikaa, totutella tilanteeseen ja oppia tuntemaan ja rakastamaan niitä puolison lapsia. kaikilla se ei siitä huolimatta vaan onnistu.
mutta joo tasapuolinen pitäis olla alusta asti, huolimatta siitä ettei ne ookkaan omia.
ehkä sä vaan oot vääränlaisia naisia katellut....

suhteet ollut yli 6kk mut kaikki kaatuneet siihen ku minun mielestä lapset ei tasa-arvoisia.
mut aina ollut vika joko minussa tai minun lapsissa. koska olen sanonut alusta asti että ne on mulle kaikki kaikessa enkä ole kyllä niille eri oikeuksia antanut. mut en kyllä ole antanut naisenkaan lapsille\lapsella antanut samaa kuria kaikille..

suhteet ollut yli 6kk mut kaikki kaatuneet siihen ku minun mielestä lapset ei tasa-arvoisia.
mut aina ollut vika joko minussa tai minun lapsissa. koska olen sanonut alusta asti että ne on mulle kaikki kaikessa enkä ole kyllä niille eri oikeuksia antanut. mut en kyllä ole antanut naisenkaan lapsille\lapsella antanut samaa kuria kaikille..
No ne naiset eivät sitten ole hyväksyneet sitä, että olet pitänyt kuria heidän lapsilleen?

Ja miten voi toisen lapsissa olla vika...? Eikö siinä seurustele ne aikuiset kuitenkin keskenään? Kuulostaa mun mielestä tekosyyltä jos sanoo vian olevan toisen lapsissa!

KriisistäKriisiin
Tuo pelisäännöistä sopiminen on hyvä ajatus. Eihän ilman sitä tuu mistään mitään.
Mitä tarkoitat tuolla "samaa kuria kaikille". Mä en kyllä hyväksynyt eksää, joka kohteli mun lasta huonosti ja nimitti sitä "kuriksi". Omaansa ei "kurittanut". Nykyinen mies tosiaan kohtelee lastani hyvin, joten munkin on toooosi helppo kohdella hänen teiniään hyvin! Enkä kyllä muutenkaan olisi veemäinen, on niin kiva teini :). Nää asiat kulkee käsi kädessä! :heart:

Maija
No mä en ainakaan voisi hyväksyä sitä että jos minä olen tietyt rajat omalle lapselleni asettanut.. ja sinulla on omille vaikka paljon tiukemmat rajat niin sä lähdet mun lasta sun pelisäännöilläs kurittamaan tasavertaisesti kuin omiasi.
Joten on todellakin peiliin katsominen ja käytävä yhdessä kumppanin kans läpi mikä lapsella on soveliasta ja mikä ei.. ja mihin toinen osapuoli saa puuttua toisen lapsen kasvatuksessa.

Juu,mä en muuten kanssa entisessä suhteessa sietänyt tota,kun mies sanoi "pitävänsä samaa kuria" Mikä tarkoitti sitä että huusi ja räyhäsi täristen mun pienelle lapselle,kun jokun pikkujutun sattui tekemään väärin. Kun taas omalle kullannupulle ei tietenkään huutanut,kun "se on niin kiltti ja tottelevainen" että ei tarvitse.
Voitte ehkä kuvitella että en ole ko. miehen kanssa enää..

KriisistäKriisiin
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Juu,mä en muuten kanssa entisessä suhteessa sietänyt tota,kun mies sanoi "pitävänsä samaa kuria" Mikä tarkoitti sitä että huusi ja räyhäsi täristen mun pienelle lapselle,kun jokun pikkujutun sattui tekemään väärin. Kun taas omalle kullannupulle ei tietenkään huutanut,kun "se on niin kiltti ja tottelevainen" että ei tarvitse.
Voitte ehkä kuvitella että en ole ko. miehen kanssa enää..
Just tätä tarkoitin :( Taitaa olla yleinen yskä. Nyt hyvät yöt!

mulla on lapsille paljon kovimpi kuri ku naisilla omaan "mä kiellen ja se kieltää minun lapsia" mut antaa oman\omien tehdä sitä mitä mä olen kieltänyt. siis kuri menee niin et mun lapsilta on kielletty kaikki mut naisen oma\omat saa tehdä mitä vain ja mun lapsille huudetaan ja näin on käynyt kaikissa 3 suhtees mitä olen ollut

yh-äiti
Jos jo kolme suhdettani olisivat kaatuneet samaan asiaan niin hakisin vikaa kyllä itsestäni.

Puoli vuottakin on aika lyhyt aika uusperhekuvioon, jos normaalin hitaasti edetään.

Keittiönoita
mulla on lapsille paljon kovimpi kuri ku naisilla omaan "mä kiellen ja se kieltää minun lapsia" mut antaa oman\omien tehdä sitä mitä mä olen kieltänyt. siis kuri menee niin et mun lapsilta on kielletty kaikki mut naisen oma\omat saa tehdä mitä vain ja mun lapsille huudetaan ja näin on käynyt kaikissa 3 suhtees mitä olen ollut
Mä en koskis edes heinäseipään kärjellä mieheen, jonka lapsilta on kielletty kaikki.

Mutta miksi sen pitäisi mennä niin että sinä saat määrätä ne rajat?
Jos naisen lapset on tottuneet tiettyihin sääntöihin,niin ei sitä voi yhtäkkiä kaikkea muuttaa kun "sinä tahdot niin". Sillonhan se menee just noin,omiltasi voit kieltää mitä tahdot,mutta toisen lapsille se voi olla sallittua..
Oliskos mitään että sopisitte ne yhteiset säännöt? Tossahan menee lapsetkin ihan sekasin.. Ja puol vuotta on tosiaan tosi lyhyt aika.

Yhteistyössä