yasminelle ja iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angelica

Uusi jäsen
21.09.2004
9
0
1
heissan!
kävin tässä gynellä ja sieltä minulle määrättiin yasminelle pillereitä.. minulla on paha, mutta auraton migreeni ja nyt kun olen noin vuoden ollut täysin ilman mitään pillereitä niin iho on myös aikamoisen näköinen. Siin gynekologini meinasi, että yasminellella on suotuisa vaikutus ihoon ja saisin niiden kanssa ihon rauhoittumaan?? migreeniinkin nämä kuulema parempia kuin "perinteiset" yhdistelmäpillerit..onko kellään tälläisiä kokemuksia? ..vai oliko lääkärillä vain lapin matka mielessä...heh heh :laugh:
t:nimmerkillä 26 -vuotias aknepotilas

No mulla on ainakin ihan positiivisia kokemuksia... Iho tosiaan muuttui paremmaksi pillereiden aloituksen jälkeen. Kuukautiskivut hävisivät, vuoto väheni. Migreeniin en osaa sanoa, kun itsellä ei ole..

vastailen nyt tässä vähän itse itselleni.. nyt siis kohta viikko yasminelleja takana..vielä en osaa sanoa onko mitään vaikutusta ihoon. Ei vielä ainakaan pahemmaksikaan mennyt.. täytyy seurata..
Luin muuten juuri artikkelin (duodecim 2006; 122:2741-8)aknen hoidosta. Artikkelin lopussa mainittiin, että uusissa tutkimuksissa on todettu, että drospirenonin ja etinyyliestradiolin yhdistelmä on osoittautunut hyväksi aknen hoitokeinoksi. Eli juuri samat hormoonit ,mitä Yasminellessa on. Joten toivossa on hyvä elää =)
päivittelen näitä omia tietojani välillä..

Hei! Mulla ei ainakaan auttanu vaan pahensi, iho kukki ja silmät turpos joka aamu 2kkn ajan, silloin totesin et nyt riittää. Mutta mulle lääkäri kertoi samaa että auttavat ihon kuntoon. Mutta kävi mielessä että oisinko allerginen ollut niile. Antibiooteistakin tullu allergisia oireita. Nyt pitäs asentaa hormonikierukka mutta epäilevin mielin olen. Mulla joskus ollut dianenova pillerit ja ne autto ihon kanssa. Mut tää nyt oli mun kokemus.

juu..taas tilannekatsausta päivittelen. Huonompaan kuntoon ihon kanssa kyllä menty ja rajusti. Yasminellea siis nyt kohta yksi liuskallinen takana. Eilen turvauduin sitten ihotautilääkärin vastaanotolle. Roacuttania hän olisi suositellut, mutta en halunut. Mitenköhän nopeesti se ihoa parantava vaikutus pitäis alkaa? tetralysiliä nyt sitten aloittelen yasminen lisäski..katsotaan kuin käy...

Yhteistyössä