Y-tunnuksesta kyselyä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="miuku";21964388]joo tää elannon hankkiminen on välillä hankalaa! mistähän löytyis osuuskunta,kun asun pohjanmaalla? Paljonko osuuskunta vetää esim 5eurosta?
:)[/QUOTE]

Osuuskunnan 'vetäminen' on kirjattu kunkin osuuskunnan omiin sääntöihin.
Se missä itse olin aikoinani, otti 15 %.

Kysy alueesi työvoimatoimistosta, siellä ainakin on tiedot alueella toimivista yrityksistä ja osuuskunnista, lähialueen käsityökeskuksilla myös.

Viimeksi muokattu:
Mun putiikkini sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla. Tuottaa elannon mulle , ei ole kultakaivos mutta pysyy voimissaan, kuka mitäkin nyt hyvänä pitää.....Linkkiä en saa laittaa, ellet sä ole mustana ja voin laittaa sitä yyllä.

Modet poistaa sen ja bannaa mut mainostamisesta muuten:D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21964692:
Mun putiikkini sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla. Tuottaa elannon mulle , ei ole kultakaivos mutta pysyy voimissaan, kuka mitäkin nyt hyvänä pitää.....Linkkiä en saa laittaa, ellet sä ole mustana ja voin laittaa sitä yyllä.

Modet poistaa sen ja bannaa mut mainostamisesta muuten:D

...

[QUOTE="miuku";21966428]Juu ei kannata sitten mulle toi.[/QUOTE]

Eli mieluummin myyt patalapun silloin ja toisen tällöin?
Tiedäthän myös sen, että niitä kateellisia riittää, jotka on valmiita 'käräyttämään' sut jos tuntuu siltä että kuitenkin elantoas koetat käsitöillä hankkia.
Työkkärikin katsoo aika äkkiä että hei sä olet yrittäjä.

Periaatteessa, jos valmistaa ja myy jotakin, missä tahansa, niin se on yritystoimintaa ja siitä pitää maksaa tuloveroa, jos tuloa syntyy. Myyminen jossakin blogissa ei tarkoita, että välttyisi verojen ja muiden velvoitteiden maksulta. Jos sinulla on käsitöitä myynnissä, niin se on jo liiketoimintaa ja edellyttää Suomen lain mukaan rekisteröitymistä yrittäjäksi ja verovelvolliseksi. Jos tätä ei tee ja tulee joku ongelma esim. ostajan kanssa ja hän valittaa vaikkapa kuluttajaneuvojalle tekemistäsi tuotteista, niin käry käy ja verottaja hutkaisee rankimman jälkeen veropetoksesta ja voi viedä oikeuteen, jos ei ole rekisteröitynyt.

Mä suosittelen aplle yrittäjäkurssia ihan jo siksikin, että siellä voi laskea ja suunnitella, testata sen oman ajatuksensa edeltäkäsin että kannattaako?

Kurssi selkiyttää ajatuksia, tuo tietoa lainsäädännöstä ja käytännöstä, selkiyttää omia ajatuksia ja auttaa alkuun.
Se ei tarkoita että automaattisesti tulee kurssin käytyään yrittäjäksi- päätös sekin että ei ala.
Tai hoksaa että ideaa pitää vielä jalostaa.

Yksi mahdollisuus on myydä tuotteita http:/www,punomo.fi
Vuokraa myyntipaikka 1 kk alkaen. Maksa sivustasi vuokra. He järjestävät sinulle y-tunnuksen ja auttavat sivun tekemisessä. Punomo. fi on palkittu vuoden verkkokaupaksi 2011. Avasin sivun pari päivää sitte, Kannattaa kokeilla!

Yhteistyössä