XTRAVAGANZA

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Olen ajatellut aloittaa tämän laihdutuksen heti joulun jälkeen. Mielelläni kuulisin kaikenlaisia kokemuksia, sekä hyviä että mahdollisesti huonojakin. Mikä tässä on hyvää ja onko jotain, mikä ei ole..?
On kyllä melkoisen kallis, mutta alkaa olla viimeiset vaihtoehdot.

Hyvin lahtuu, mutta TOSI kallista. Itse laihduin reippaan 20kg, mut helposti nuo kilot tulee takas pussien loputtua. Sama tulos, kun ostat nutrilettia ja kuntosalikortin kunnollisen ohjauksen kanssa.

Kaksi kokemusta on ihan lähipiiristä. Molemmat onnistuivat pudottamaan painoa todella hyvin sen aikaa kun olivat aktiivisina mukana. Sitten kun kuuri loppui, lopahti innostuskin ja molemmat ovat nopeesti saaneet kilot takaisinkin.

Kallistahan tuo on mutta maksaa se napostelukin.. ja jos saan kilot pois, ostan sillä terveyttä itselleni, näin olen koittanut perustella.
Olen liikkunut aiemmin todella paljon ja kun saan kilot pois, uskon liikkuvani jälleen ja tämä edesauttaa kilojen poispysymisessä =)

Mun äiti oli mukana ja kävi kuten kai monelle muulle myös: aluksi lähti kiloja ja into oli kova, sitten..ne tulivat takaisin. Kallis myös, sanoisin. Lisäksi mun äiti vaikutti sillai hurahtaneelta, etten valitettavasti uskonut lopullisiin tai pysyviin tuloksiin.. En toki sano, että kaikille kävisi noin..mutta lopulta kyse on kuitenkin yksinkertaisesta asiasta (pussikeitoilla tai ilman) eli tulee olla tietoinen mitä syö ja miksi syö. Mun äitillä jäi toi 'miksi' puoli vähemmälle huomiolle ja pussien keittely kesti minkä kesti..

En mä lähtis..paitsi, jos olisin ensisijaisesti motivoitunut pohtimaan omaa ruokasuhdetta ja tekemään muutoksia sillä tasolla, niin lähtisin hakemaan siihen tukea. Ihmettä en lähtisi hakemaan.

Menit tai et, onnea sinulle!

Kiitos onnitteluista.

Ihmettä en lähde hakemaan.. Minulla on stressinpurkukeinona aina ollut se, että jokin ulkoinen tekijä laukaisee hermot. Viinaa olen joskus nauttinut ehkä enemmänkin kuin tarvis ja tupakoinut olen kaaauan. nykyään en juurikaan juo enkä ole polttanut viiteen vuoteen. Näiden tilalle on tullut syöminen =( Ja nyt tosiaan haen lähinnä yksilöohjauksesta tukea ja opettelua siihen, miten stressin voi purkaa muutenkin..

En suosittele Xtravaganzaa vaikka vielä vuosi sitten vannoin sen nimeen. Painoa tippuu tosi nopeasti ja paljon (ketoosin ansiosta). Mutta sitten kun siirryt puolivauhdilta takaisin "normaaliin" ruokavalioon niin kilot alkavat palaamaan..... Elimistö ottaa siis takaisin sen, mitä ketoosissa menetti. Osa tietty saattaa onnistua pysyvästi, mutta kyllä se ruokavalioremontti on pakko tehdä loppuelämän ajaksi. Kallistakin on!

Yhteistyössä