\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 14:57 Anna kirjoitti:
Minusta tuo vieras kyllä kirjoitti aika lailla asiasta. Kyllä täällä aika paljon jutut haisee välillä sisäpiirin jutuilta ja myyjien sukulaiset ja kaverit pistetään kirjoittamaan. Pitäytyisivät nyt edes omansa kehumisessa, mutta toisten tuotteiden haukkuminen samassa jutussa on liikaa.
Eihän se tuotteen vika ole jos jollakin on kapeat ovet. Tuo nyt oli jo tyhmyyden huippu alallaan.
Sitäpaitsi minulla ei sitten ole Emmaljungia, ettäsiitä turha syyttää.
Mun mielestäni taas tuo vieraan tyyli ilmaista epäilynsä oli aika mielenkiintoinen...
Ja oudoksi tekee keskustelun myös se jos ei enää saa kahta eri merkkiä mainita saman otsikon alla toisiinsa verrraten tai kertoa mihin hintaan on itse mistäkin tuotteensa ostanut.
Suomi kuulemma on ainoa maa jossa kateus menee kiiman edelle-kiima sentään luontainen vietti ja tämä sanonta tuntuu pitävän täällä paikkansa.
Heti on joku niskassa kiinni jos jollain toisella on enemmän kokemusta, saanut paremmalla hinnalla, joku tykkää muusta merkistä enemmän kuin toinen.
Hyvin hedelmällisiä on jatkossa äitien (ja muidenkin) kokemusten vaihto jos saa kertoa vaikka rattaistaan tyyliin: 'meillä oli ennen yhdet rattaat joista en niin tykännyt mutta sitten ostime toiset rattaat yhdestä toisesta firmasta ja myytiin entiset pois ja säästimme hieman...' Siinä voi sitten toinen vain miettiä mistä on kyse ja etsiskellä itse vastauksensa siihen mitä haluaa.
On totta että monikin täällä myy itse jotain jota 'mainostaa' mutta kyllä ne on ollu sitten ihan omina avauksinaan ja jokainenhan saa itse tehdä valintansa meneekö sen mainostuksen mukana vai ei,reagoiko vai ei.
Itselläni on jo kolmas lapsi tulossa joten jostain kumman syystä on kertynyt kokemuksia erimerkkisistä rattaista ja muistakin lastenhoitoon tarvittavista välineistä turvaistuimista vaippaharsoon, hyvän ja huonon välillä.
Rattaissa meillä on nyt käytössä jo kahdeksannet rattaat koska sitä ennen emme ole löytäneet niitä jotka olisivat tarpeisiimme olleet hyvät. Ja ensimmäiselle lapselle oli ensin yhden istuttavat (Hartanit) ja matkarattaita (näitä jopa kahdet ja molemmat vielä erimerkkiset jotta oli molemmissa autoissa omat kyydissä aina, Pikku-Piiat ja Mothercaret), Sitten ostimme nuo Emmaljungan tuplat joista emme pitäneet, niiden tilalle tulivat ekat twincot joista hajosi etuhaarukka ja oli muuten vikaa jonka tämä kyseinen maahatuoja olisi korjannut mutta myyjä ei siihen suostunut,joten taistelujen jälkeen peruimme kaupat ja tilasimme netistä uudet tilalle,samaa merkkiä tosin. Lisäksi matkarattaat eivät vastanneet tarpeitamme niin myimmepä nekin pois ja ostimme toiset yhden istuttavat rattaat tilalle (Carenat) ja kaiken kukkuraksi mökillämme on ikivanhat Brion ponyt... Että tavallaan olen noille kaikille jälleenmyyjä kun olen ostamani eteenpäin myynyt-bisnes idea vaan ontuu hieman kun käytetyistä ei saa enää omiaan takaisin...voitosta puhumattakaan...
Niin että eiköhän anneta äitien ja isien jatkossakin vertailla kokemuksiaan, joskus siitä saattaa olla jopa itselleen hyötyä jos välttää huonoksi havaitun ostamisen ja samalla rahojensa tuhlaantumisen toisen kokemuksen perusteella. Kaikilla ei kuitenkaan ole kaikkeen samat vaatimukset ja tarpeet joten jokaiselle tuotteelle lienee oma kannattaja kuntansa jatkossakin tuttipulloista turvaistuimiin...
Itse ainakin jatkossakin toivon kuulevani jostaintarvitsemastani tuotteesta muiden kokemuksia joiden perusteella lähden valintaani tekemään enkä myöskään pane pahakseni jos joku vinkkaa jostain alennusmyynnistä jonka on vaikka paikallislehdestä huomannut-kaikille kun e ihesaria kanneta aamiaispöytään ja pikkukylien putiikeilla ei taitaisi siihen olla varaa mainoksiaan laittaa,ehkä joku hesalainenkin saattaisi tilata ivalolaisesta nettipuodista jotain jos kuulisi joltain firman mainostaneen tarjouksessa tuotteitaan vaikka paikallisessa ilmaisjakelulehdessä tai vaikkapa jonkun yhdistyksen jäsenlehdessä!!