Woke ja Cancel kulttuurin puolustelu jatkuu!


Tässäpä ongelma. En kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että haetaan tasa- arvoa ja samaan aikaan kerrotaan, ettei valkoinen saa käyttää tiettyä sanaa missään kohtaa ikinä, eikä millään tavalla, koska se on halventava, mutta musta saa käyttää sitä kertoakseen identiteetistään?
Anteeksi mitä?

En myöskään ymmärrä, miten voi olla ok, että toinen valkoinen lynkataan siksi, että hän käytti n- sanaa havainollistaakseen asiaansa ja siitä loukkaantuu valkoinen nainen, joka on itse huudattanut biisejä, joissa käytetään samaa sanaa?

En myöskään voi käsittää, miten valkoihoinen voi määritellä itsensä mustaksi vain sillä perusteella, että omaa hieman enemmän pigmenttiä kuin suomalaiset keskimäärin.

Kuulostaa sille, että woke ja cansel kulttuurin sanansaattajat nimenomaan haluavat erotella ihmisiä ja näiden oikeuksia nimenomaan heidän ihonvärinsä perusteella, vaikka toisaaltaan he väittävät, että haluavat tasa- arvoa.

Eihän tässä touhussa ole mitään järkeä ja erinäiset iltapäivälehdet suoltaa tällaisen sonnan puolustelua sivuillaan.
 
vierailija
Woke on syöpä ja se pitää torjua. Ihan niin kuin taistolaisuus aikanaan. Historiassa on valitettavia esimerkkejä siitäkin mitä tapahtuu kun näitä ääri-ideologioita ei torjuta ajoissa. Suomessa onneksi vähemmän kun täällä ollaan perinteisesti vähän konservatiivisempia ja hitaampia lähtemään mukaan muotivillityksiin.
 
vierailija
"Kirjailija ja ihmisoikeustoimittaja Maria Syvälä on arvostellut Rasmus yhdistystä avoimuuden puutteesta sen rahoituksen ja toiminnan suhteen. Syvälän mukaan yhdistys myös "itse luo ja ylläpitää vihapuhetta, koska se on heidän olemassaolonsa ja toimintansa tuen edellytys.""
 
vierailija
"Rasisminvastaisen kattojärjestön toiminnanjohtaja kritisoi ”ruskea”-termin käyttöä – hallitus hyllytti
Rasismin ja muukalaispelon vastainen yhdistys Rasmus on vapauttanut toiminnanjohtaja Ossi Mäntylahden tehtävästään sen jälkeen, kun tämä otti sosiaalisessa mediassa kantaa Sannikka-ohjelmassa käytyyn keskusteluun."

 
vierailija
Ehkä se on aiheellistakin. Jos miettii siltä kannalta, että Valtaoja vihjaili fyysisestä konfliktista kuvausten jälkeen ja palstallakin reviteltiin huhuilla lyömisestä ja sylkemisestä. Ja avaruuskieltämisestä.

En ymmärrä, kuinka yksi "turvattomaksi" olonsa kokeva nainen voi saada näin paljon vihaista puhetta päälleen. Varsinkin suomalaisilta, jotka on joka välissä puolustamassa naisia.
Et jos tämä on sitä puolustamista, ehkä on aihettakin pelätä.
 
vierailija
Ehkä se on aiheellistakin. Jos miettii siltä kannalta, että Valtaoja vihjaili fyysisestä konfliktista kuvausten jälkeen ja palstallakin reviteltiin huhuilla lyömisestä ja sylkemisestä. Ja avaruuskieltämisestä.

En ymmärrä, kuinka yksi "turvattomaksi" olonsa kokeva nainen voi saada näin paljon vihaista puhetta päälleen. Varsinkin suomalaisilta, jotka on joka välissä puolustamassa naisia.
Et jos tämä on sitä puolustamista, ehkä on aihettakin pelätä.
"avaruuskieltämistä" ???
 
vierailija
jos sekoilijalla on jääänyt traumat hoitamatta ajoissa. niin näitä tahallaan loukkaatuvia ja väärinymmärtäneitä piisaa.
Uusia traumoja tulee koko ajan lisää tässä maailmassa.
Minä tunnen oloni turvattomaksi ja ahdistuneeksi tällä Kaksplus av-palstalla.
Ihmisiä pelotellaan asioilla, joissa ei ole mitään pelkäämistä.
Olen herännyt eli tehnyt woke-liikkeen ja ajattelin canceloida itseni tältä palstalta.
Somemaailma on muuttunut vuosien saatossa aina vain huonompaan suuntaan.
Fiksut ihmiset äänestävät jaloillaan.
Sannikan ohjelman viimeinen lähetys on joulukuussa. On kuulema ohjelmatuotannossa luonnollista kiertoa.
On myös luonnollista todeta, ettei yleisellä keskustelupalstalla ajatusten vaihto enää ole tätä päivää.
Kirjoitin aamulla leipovani omenapiirakan. Piirakka onnistui hyvin kuten aina.
Lapsuudessani tein käsityötunnilla koulussa mustaihoisen nuken. Ei minulle ihonväri ole koskaan ollut ongelma.
Netti on täynnä ihonhoitomainoksia. Mainosmaailmassa kaikenväriset ihot ovat nykyään esillä.
Selaan valokuva-arkistoistani yhtä joulupukkikuvaa, jota lapseni haluaa katsella. Vanhojen valokuvien
katselu tekee hyvää sielulle. Eli netti kiinni ja kiitos seurasta. El'köön vapaus ajatella ja sanoa mitä haluaa!
 
vierailija
Uusia traumoja tulee koko ajan lisää tässä maailmassa.
Minä tunnen oloni turvattomaksi ja ahdistuneeksi tällä Kaksplus av-palstalla.
Ihmisiä pelotellaan asioilla, joissa ei ole mitään pelkäämistä.
Olen herännyt eli tehnyt woke-liikkeen ja ajattelin canceloida itseni tältä palstalta.
Somemaailma on muuttunut vuosien saatossa aina vain huonompaan suuntaan.
Fiksut ihmiset äänestävät jaloillaan.
Sannikan ohjelman viimeinen lähetys on joulukuussa. On kuulema ohjelmatuotannossa luonnollista kiertoa.
On myös luonnollista todeta, ettei yleisellä keskustelupalstalla ajatusten vaihto enää ole tätä päivää.
Kirjoitin aamulla leipovani omenapiirakan. Piirakka onnistui hyvin kuten aina.
Lapsuudessani tein käsityötunnilla koulussa mustaihoisen nuken. Ei minulle ihonväri ole koskaan ollut ongelma.
Netti on täynnä ihonhoitomainoksia. Mainosmaailmassa kaikenväriset ihot ovat nykyään esillä.
Selaan valokuva-arkistoistani yhtä joulupukkikuvaa, jota lapseni haluaa katsella. Vanhojen valokuvien
katselu tekee hyvää sielulle. Eli netti kiinni ja kiitos seurasta. El'köön vapaus ajatella ja sanoa mitä haluaa!
Kiitos seurasta! Käy joskus vilkuilemassa, mitä tähän kuplaan kuuluu. Saatat pudistaa päätäsi ja sulkea netin uudestaan :)
 
vierailija
"Kirjailija ja ihmisoikeustoimittaja Maria Syvälä on arvostellut Rasmus yhdistystä avoimuuden puutteesta sen rahoituksen ja toiminnan suhteen. Syvälän mukaan yhdistys myös "itse luo ja ylläpitää vihapuhetta, koska se on heidän olemassaolonsa ja toimintansa tuen edellytys.""
Rasmuksen pitää löytää rasismia tai sitten sitä pitää keksiä itse vaikka tyhjästä.
 
"Kirjailija ja ihmisoikeustoimittaja Maria Syvälä on arvostellut Rasmus yhdistystä avoimuuden puutteesta sen rahoituksen ja toiminnan suhteen. Syvälän mukaan yhdistys myös "itse luo ja ylläpitää vihapuhetta, koska se on heidän olemassaolonsa ja toimintansa tuen edellytys.""
Mikä kertonee aika paljon siitä kieroutuneisuuden määrästä mikä somessa on vallallaan. Tuntuu, että ihmisiltä häviää järki totaalisesti ja näillä tyypeillä on hirveä lynkkausvietti päällä. Jos kuka tahansa uskaltaa sanoa poikkipuolisen sanan ja uhata ryhmää pienellä ripauksella järkeä, se on eliminoitava.
 

Yhteistyössä