Wlan verkon kytkentä kun puhelinverkon kautta yhteys apua/pikaista apua tarvitsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varsinainen atk-asentaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varsinainen atk-asentaja

Vieras
Otin Soneran internetyhteyden puhelinlinjan kautta ja sain wlan-modeemin ja huomiseksi pitäisi laite kytkeä valmiiksi. Minulla on vanha pöytäkone johon haluan yhteyden. Siinä ei toimi levyasema, mutta polttava asema toimii. Saanko yhteyden kytkettyä ilman asennuslevykettä vai tarvitsenko sen? Jos tarvitsen niin käykö siihen polttava asema? Ihanaa jos joku osaa auttaa pian eli vielä tänään kun huomenna aamulla kahdeksalta laitteen pitäisi olla kytkettynä itse jotta etänä voivat kytkeä yhteyden. Tarvitseeko minun tehdä mitään muuta kuin laittaa johdot valmiiksi? Kiitos tuhannesti jos joku auttaa atk-idioottia:)

Ensinnäkin, kyllä ne sen netin kytkee vaikka sulla ei olisimitään valmiina. Toiseksi, jos olet todellakin noin käsi koneiden kanssa niin kannattaisi ottaa netti ihan asennettuna, maksaahan se mutta tuleepa kerralla oikein...

Mutta.. Polttava asemassa pyörii cd tai dvd levyt ihan samoin kuin ns. normaalissakin asemassa... Osaatko sä laittaa ne piuhat? Onko koneessa verkkokortti mihin se adsl boxin piuha laitetaan? Eli laita ensin ne piuhat kiinni ja katso mitä kone sanoo eli löytääkö se automaattisesti sen yhteyden?

Laittaksesi pöytäkoneen purkkiin kiinni kaapelilla, on pöytäkoneessa oltava verkkokortti eli koneen takana on oltava piuhan liittimen kokoinen töppelin reikä.
Liittääksesi pöytäkoneen langattomasti niin pöytäkoneessa on olata itsessään Wlan, löytyykö?
Jos löutyy, niin käännät ensin purkin nurin ja tarkistat purkin pohjasta verkon nimen sekä salasanan. Tämän jälkeen etsin tietokoneen langattomista kyseisen verkon nimen ja liityt siihen salasanalla.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Turvallinen_WLAN-yhteys

Jos jaluat tehdä langattomasta yhteydestä turvallisen, toimit Soneran ohjeen mukaisesti.