Wish A Baby 92

  • Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti
Hilma77
Ja kohti uutta viikkoa!

Vauvakuume näköjään vaivaa kevään tullen ;) Kovasti vaan onnea yritykselle, jos siihen päädytte, Aurora.

Terot eivät ole vielä aiheuttaneet muuta kuin rintojen kipeytymisen. Eli hyvin oviksen jälkeinen olo, niinkuin pitäisikin.

Miten Annukan istutukset onnistuivat?
 
Annukka.
Hilma ehti ennen mua..hyvä! Niin, istutin ruusut ruukkuihin ja ovat tuossa selkäni takana eli työhuoneessa :) Meillä koti alkaa muistuttaa viidakkoa, kun on kaikenlaista ruukkua ja putelia. Hyvin ovat ruusut lähteneet kasvuun, vaikka hiukan epäilen, miten saan tuon runkoruusun hoidettua. Meillä on vain häkkikomero, joten joudun talveksi lainaamaan anoppilan varastotiloja. Nytkin siellä on yksi viime kesänä laitettu verenpisara, jota en ole vielä tuonut kotiin. Mietin, että jos tällä viikolla jo laittais kesäkukat (petuniaa, pelargoniaa ja markettaa nyt ainakin) laatikoihin niin, saisko niitä harsolla suojattua tarpeeksi etteivät palellu vai kannattaisiko vaan odotella vielä? Viherpeukalot neuvokaa!

Täti tulla tupsahti eilen. Kovasti jo odottelen, että pääsis kylvöhommiin silläkin saralla. :) Miten sulla Hilma neuvottiin nyt ottamaan noita Teroja?

Jospa jatkais hommia pari tuntia vielä. Illaksi onkin ohjelmassa aitahommia. Maalasin pari viikkoa sitten kasan lautoja ja tänään ajateltiin, jos laitettaisiin ne paikoilleen, kun miehelläkin vapaapäivä. Sen verran satoi viikonloppuna, ettei tänäänkään ole asiaa työmaalle. Huomenna suunnistankin pääkaupunkiseudulle pariksi päiväksi.

Annukka ja kp 2
 
Hilma77
Pahoittelut tädistä Annukalle, vaikka kivahan se oli, ettei kierto kauhian pitkäksi venynyt.

Olen jo nostanut talvehtineet kukkani (pelargoniat ja yksi "nimetön") etupihalle. Mielestäni ne eivät ole kärsineet pakkasista, vaikka kasvu onkin kylmien kelien takia pysähtynyt. Mutta niin se on kaikilla muillakin kasveilla. Kesäkukkia mulla ei vielä ole, enkä vielä uskalla ostaakkaan. Mutta kyllä varmaan harso niitä suojelee kylmältä.

Annukka, ensimmäinen jump-start (miehen nimitys Terojen käytölle) alkoi heti ja seuraavat kuukaudet otan kierron 15.-25. päivä.
 
Mari_
No niin, nyt löytyis mullekkin työpaikka mikä vois tuntua mukavalta. Lastentarvikeliike, oon monesti puhunu et millastahan sellasessa ois olla töissä ja nyt ois paikka avoinna.. Täytyy koittaa kepillä jäätä ja laittaa hakemusta. =P

Mitäs neideille muuta?

Annukalle tätipahoittelut. Toivotaan että nyt tässä kierrossa kylvöt osuis kohdilleen. =)

 
c¨,)~
Heissan taas..

Meillekin tuli loppujen lopuksi täti kylään - onneksi! Muutaman testin jo ehdin tehdä ja paniikissa mietin, että mikähän se nyt on kun ei tippasu ala vaikka miinusta näyttää. Kaikki mahdolliset taudit, häiriöt ja sairaudet ehdin miettiä läpi.. Kierto oli siis noin 54 päivää eli luultavasti se ovulaatio jäi nyt viime kierrossa kokonaan väliin. Noh, pitää katsoa jos se natsaisi jonain päivänä.

Lykkyä vaan muille yrittäjille!

c¨,)~ kp 2
 
Hilma77
c¨,)~, pahoittelut tädistä! Kurjia nuo pitkät kierrot. Mutta uutta kierto kohti, periksi ei anne!

Marille lykkyä tykö työnhakuun. Olisko pidempikin pesti tarjolla?

Täällä vielä kolme päivää Terjoja jäljellä. Toivon nii-in kovasti, että toimivat. Netistä olen lukenut, että muutaman päivän ottaa vikan Teron jälkeen ennen kuin täti saapuu.
 
tikruliininen84
Piti tulla maria onnittelemaan!! hienoa!! :):)

Itsellä asiat sujuneet oikein kivasti, on oma asunto ja mieli on oikeen hyvä ja jotenki olen nyt varma että tämä oli kyllä niin paras ratkaisu :)

Mutta hiiiirmusesti plusaonnea kaikille :)
 
Mari_
Kiitokset tikrulle onnitteluista =) Hyvä että ratkaisu tuntuu oikealta, oletkin joutunut kokemaan niin paljon että jos parisuhdekkin tuntui takkuilevan, niin varmasti helpotti oloa saada asiat selviksi ;) Voimia eteenpäin! ;D

c¨,)~ pahoittelut tädin saapumisesta, plussaonnea nyt tähän kiertoon! ;)

Hilma, se olis yli 12 kk eli vakituinen, eli aika unelma ainaskin tällä mun alalla millä pätkätyöt loistaa komeesti.. Jee, en saanu sitä paikkaa minkä takia kävin tänään siinä haastattelussa, olisi ollut työajatkin niin hanurista että ei ois toiminu.. ;P

Plussaonnea!
 
Hilma77
Jiihaa, perjantai taas!

Hienoa, että Tikrulla menee hyvin ja mieli korkealla! Toivon niin kovasti kaikkea hyvää sinulle *puhaltaa onnen hileitä*

Marille onnea työpaikan nappaamiseksi. En muista oletko maininnut ammattiasi, mutta ilm. jotenkin lapsiin liittyy?

Täällä tissit ovat nii-in kipeät, että äh! Ainakin Terot toimivat. Mielenkiinnolla odotan lopputulosta.

Hienoa viikonloppua ja plussaonnea!
 
Mari_
Hilma, oi kun oiskin lapsiin liittyvä ammatti ;D Ihan kaupantäti mä olen, kassalla oon kuljaillu. =P Ei mikään hehkeä ammatti, mutta rahat oon sillä ansainnu ;) Toivotaan että ne terot toimis ja täti saapuis.

Plussaonnea kaikille!
 
Annukka.
Kevätkiireitä vai missä tämä hiljainen väkemme onkaan. No enpä ole itsekään mitenkään ahkerasti käynyt.

Joko Hilmalle on täti saapunut? Joko olet kesäkukat hommannut? Mulla on nyt kaikki ostettu ja laitettu. Osa kukista vielä sisällä voimistuu ja odottaa hiukan lämpimämpiä kelejä.

Kiva kun tikruliinikin oli käynyt. Siellä tuntuu elämäkin olevan taas mallillaan. Oletteko missään väleissä enää? Niin ja olitteko ihan naimisissa?

Tänne ei mitään uutta. Mies pitäis saada lähiaikoina kiinni ja kellistettyä.
Niin, oliko jo juttua... Onko muilla juhlia tiedossa ensi viikonlopuksi? Mulle tuli yllättäen yhdet. Olen tämän perheen ja tulevan ylioppilaan tavannut yksissä hautajaisissa, joten aika vieraaseen paikkaan joudun lähtemään mutta kai se siitä menee omalla painollaan. Mäntyharjulle suuntaamme porukalla lauantaina, mies tosin ei lähde.
Sain viime viikolla palaverin aikana mukavan puhelun. Osallistuin tuossa kevättalvella huoltoyhtiömme asiakastyytyväisyyskyselyyn ja voitin meille siivoojat 6 tunniksi. Tulevat juhannusta edeltävällä viikolla :) Ihan kiva ylläri! Mä en yleensä voita koskaan mistään mitään. Pitäis vaan vähän miettiä, että mitä kaikkea voisivat tehdä. Ikkunatkin kun ehdin jo pestä, tosin ulkopuolelta ne voisi hyvin jo pestä uudelleen.

Nyt vähän murkinaa suuhun ja töihin...
 
Hilma77
Annukalle hirmuisesti onnea siivoojan saamisesta! Oikein kiva ylläri! Kuudessa tunnissa ehtii tehdä jo vaikka mitä :)

Ei ole tätiä näkynyt, kuulunut eikä tuntunut. Kesäkukkia en ole vielä hankkinut - kylmät kelit ovat muutenkin hidastaneet kaiken kasvua. Mutta kohta täytyy niitäkin miettiä. Rikkaruohot kyllä jaksavat kasvaa...

Annukalle onnea miehen kellistykseen! Meillä ei ole luvassa mitään valmistujaisia, olettaisin..
 
Annukka76
No voi pöh Hilma, missä se täti nyt kuppaa, kun sitä oikein odotetaan?!

Marin oireet kiinnostaa edelleen, joko niitä on ilmaantunut?

Ex-kermiteissä oli iloisia uutisia. Ehdittiinhän sitä Katzunkin kanssa aikanaan jokunen sana vaihtaa ennenkuin plussasi.
 
Mari_
Annukka, mun vähäisetkin oireet senkuin vähenee. Hieman on välillä pahaaoloa, ja sit palelee aikas lailla jatkuvasti. Ei mitään ihmeempiä, nälkä myös vaivaa useammin kuin ennen, Mutta toisaalta eipäs noita oireita ollu esikostakaan. ;P

Mullaki rikkaruohot rehottaa kukkapenkissä, pitäs taas jaksaa kökkiä ja nyhtää niitä irti.. Himskatin ötökät vain hidastaa mun menoa. ;D

Ilkeä täti kun ei voi jo ilmestyä Hilman iloksi/kiusaksi ;)

Meillä ois tiedossa kolmet valmistujaiset. Kahdet lakkiaiset ja yhdet valmistujaiset. ;) Saas vaan nähdä että ehditäänkö käydä kaikissa.
 
c¨,)~
Heissan taas..

Täälläpä on hiljaista.. Kukaan ei ole tainnu sitten Marin plussatakkaan..??

Omassa navassa taas ei tapahdu mitään uutta. Täti oli kyllä pitkään viimeksi kylässä, tais olla ennätykselliset 7 päivää, kolme niistä oli ihan kunnollisia vuotopäiviä, lopun aikaa tihmi vaan.. No, pitkäänhän se ehti sinne kerätäkki kerrosta. :) Nyt sitten kun taas ollaan ottelukunnossa, niin miestä ei saa kellistettyä ei sitte millään. Toissa iltana sain sen nurin, vaan taas saa varmaan odotella tovin. Pillereiden lopettamisesta asti on ollut libido niin vallaton, että ei tiedä millä sen sais laantumaan... :D Tosi jännää hommaa, kun mieskin toivoo lasta ihan tajuttomasti, mutta kun ei tunnu tajuavan, että sitä pitäs puputellakin, että semmonen vois ees teoriassa lähteä itämään!!! Valittaa vaan, että kun mun kierrot on niin pitkiä ja epäsäännöllisiä, ettei tiedä millon ne otolliset päivät on. Ei tajua, että vois puputella vaikka joka tai ees joka toinen päivä niin ois aina satsi sisällä - vaan ku ei..

Mahtavaa fiilistä lisää vielä ympärillä sikiävät ihmiset. Just eilen sain kuulla yhdestä uudesta tapauksesta. Ja samassa lauseessa tämä henkilö, joka kertoi tästä tapauksesta, tiedusteli että mites se meillä, kun huhuja on kuulunut. Huhut varmaan ovat lähteneet mun viimeisen vuoden aikana pyöristyneestä olemuksesta, kun on tullut jonkin verran lisää tupakoinnin lopettamisen jälkeen.

Tulipa taas purettua.. :)


c¨,)~ Kp 11 ja hermo pinnassa
 
Hilma77
c¨,)~ Tsemppiä ja jaksamista. Tämä palsta on kyllä ollut aika hyvä keino purkaa tuntoja, kun ärsyttää. Että reippaasti vaan kaikki murinat tänne ;)

Melkein jo eilen innostuin, että nyt! Mutta ei, ei tullut tätiä. Mutta odottavan aika on pitkä - tässä tapauksessa yli kolme kuukautta.

Marille onnea odotukseen ja jaksamista ötököiden kanssa :)

Suorastaan hellettä luvassa viikonlopuksi! Nauttikaa WABilaiset!
 
Illusia-77
Terveisiä jenkkilästä!

Marille ensin aivan mahtavat onnittelut plussasta, ihanaa!

c¨,)~ Tervetuloa! Listaan vaan...

Meillä oli aivan mahtava reissu, suosittelen Californiaa matkakohteeksi!

Vauvaa ollaan yritetty kovasti, ja luulimme jo että onnistuimme, oireilin siihen suuntaan, ja toiveet taivaissa...ja sitten täysi mahalasku. Kierron puolivälissä vaivasi hurjat vatsakivut viiden päivän ja yön, enkä ymmärtänyt yhtään mitään. Hirveitä kramppeja, aaltoilevia päivisin ja noin 20 min kestäviä öisin, 2-3 kertaa / yö. Yleensä olen sillälailla kipeä 3 yötä noin 4 päivää ennen menkkojen alkamista, muttä nämä kivut veivät voimat täysin. 7 päivää menkkojen lasketun alkamispäivän jälkeen testasimme, ja negaahan se näytti. Menkat alkoi heti seuraavana päivänä.

Kierto oli siis 34 päivää, mikä on uusi ennätys. Ja nyt sitten sekoan laskuissa täysin, kuka, mitä, häh-fiilis päällä. Onko ovis-tikuista kuinka paljon apua? Kertokaa jos tiedätte... Varaan heti maanantaina ajan lääkärille tarkastukseen, sillä jos nuo kivut leimataan menkkakivuiksi, tahdon kokovartalopuudutuksen niille päiville, kiitos. Ei ole ollut mitään syytä epäillä mitään tulehdustakaan, kun ei mitään oireita ole ollut ja aikaisemmissa tarkastuksissa olen ollut terve kuin pukki, kivuista huolimatta. (Eivät tosin ole olleet noin pahat kuin nyt 2 viikkoa sitten).

Tulipa taas tekstiä. Uusia yrityksiä kehiin...

 
c¨,)~
Elis omalta osaltani lisään itteni tuohon listalle..

Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, km 02/08, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Illusia, vm-77 esikoinen haaveissa, Pohjanmaa
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Mari_, vm-83, toinen haaveissa (WABpoika,11/06), pohjois-pohjanmaa Y 8/07
Safiiri, vm-72, Operaatio Viitonen käynnissä, y 4/08, Keski-Pohjanmaa
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
Tikruliini, vm-84 esikoinen haaveissa,Y 8/06, km 12/06, Päijät-Häme
c¨,)~, vm-81, ensmäistä yritetään, y 8/07, Pohjois-Pohjanmaa
 
Hilma77
Tervetuloa Ilusia takaisin Suomeen! Hienoa, että matka oli mieleinen. Nuo kivut kuulostavat aika hurjilta, toivottavasti lääkäri osaa auttaa.

Täällä ei niin yhtään mitään! Viime torstaina tuli ihan vähän rusehtavaa vuotoa, mutta tosi vähän eikä jatkunut hetkeä pidemmälle. Ei oikeesti... Tässä alkaa jo tietynlainen turtumus vallata mielen, eivätkä vauvat aiheuta mitään erityisviboja. No, jollei tälläkään viikolla tapahdu mitään, ensi viikon alussa soitan lekurille.
 
Kukkis**
Tulin vaan ilmottamaan, että eipä tärpännyt ivf:llä :( Onneksi on kesä aluillaan ja saa ajatukset aivan muihin asioihin! Syksyllä taas jatketaan hoitoja.

Peukkuja kaikille ja mukavaa ja aurinkoista kesää! :)
 
c¨,)~
Pahoittelut Kukkikselle. Välillä on tosiaan ihan terveellistä saada ne ajatukset johonki muualle. Tämä kesä onneksi auttaa siinä asiassa! :)

Hilmaapa se täti vaan kutkuttelee vaan ei meinaa antautua.. Jospa se sullekin tuo kesä tekis tehtävänsä eikä lekuria sen kummemmin tarvittais! :)

Meillä on täys piharemppa käynnissä.. Sen sitten tietää, ettei mies jaksa enää iltasella mitään.. :( blaaa... Sillä nyt vielä ollu selkä sen verran jumissa, että rentouttavia ja särkylääkkeitä joutunu ottamaan, niin senpä tietää että kun sänkyyn pääsee niin tuhina alkaa välittömästi. Nooh, jospa sen tänään sais nurin..;D Nyt kun muutaman päivän sisällä kaiken jären mukaan pitäisi olla h-hetket (vaikka mistäpä sitä tietää, kun kierrot on mitä on --> 27 - 37 pv ja poikkeuksellisesti viimeksi 54 ).

c¨,)~ kp 14 muistaakseni
 
Illusia-77
Voi Kukkis, kyllä teitä nyt koetellaan...pahoitteluni.

Täällä ollaan aloitettu uudessa työpaikassa, vain kesän kestävässä valitettavasti. On tietysti aiheuttanut ylimääräistä stressiä, ja kun en osaa ollenkaan nyt sanoa kuinka pitkä kierto on, ja missä vaiheessa ovis tulee vastaan, otan tietysti siitäkin stressiä. Miehen työmatkakin sotkee kuvioita joten ei taida onnistua vauvatehtailu tälläkään kierrolla. Potuttaa.

Vielä enemmän potuttaa Suomen olematon terveydenhuollon järjestely. Soitin maanantaina terveyskeskukseen kun sille tarkastukselle piti varata aika. Arvatkaapa oliko heillä aikoja? Elokuussa! Ja niitä ei saanut vielä varata, kun "ohjelmat ei riitä niin pitkälle". No voi nyt huh-huh. Varasin ajan yksityiselle siitä istumalta, ja olisin saanut ajan vaikka seuraavalle päivälle. Aiheuttaa tietysti lommon lompakkoon, mutta minkäs teet.

Ääh, tulipa taas valituksia. Positiivisia ajatuksia kehiin!
 
c¨,)~
Onnittelut Illusialle uudesta työpaikasta!

Tuo se turhauttaa, kun kierrot menee "hukkaan"... Turhaan joutuu oottelemaan kuukauden, että pääsee taas edes yrittämään. :/

Meillä nyt on puputeltu ihan mukavasti viime päivinä joka- tai jokatoinen päivä (joinain päivinä jopa useamman kerran) ;) Vaikka luulenpa, että mulla se o sattuu vasta n. viikon päähän, jos nyt tälläkään kierrolla ovuloin ollenkaan. No, en jaksa ressata siitä, kun ei se sillä mihinkään muutu.

Tuo kunnallinen terveydenhuolto on kyllä melko hanurista. Meilläkin täällä on lääkäri ehkä 3 pv viikosta paikalla ja heinäkuun tuntuu olevan lomalla kokonaan.. Kaiken lisäksi on tosi kovakourainen nuori naislääkäri. Viimeksi kun papan otti, niin rapsutteli sen verran hyvin, että alko veri tippasemaan. Kyseli, että onko vasta ollu menkat, vaan meinasin että ei pariin viikkoon. No, se sitten sanoi, että varmaan kohdunkaulalla joku solukko tulee tietynlaisena pidemmälle kuin pitäisi. Se on kuulemma melko yleistä.. Jännä vaan, ettei muut lääkärit ole saanu verille revittyä. Yksityistä minäkin käyttäisin, jos vaan lähellä olis, vaan kun lähin on n. 70 km päässä. Nyt sitte "pelottaa" koko lääkärille meno, kun viimeksi tuntu niin tympeältä. Kaikkea sitä kammoaa.. :)
 

Yhteistyössä