Wilmoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Avaudunpahan tässä ihan huvikseni tänne, kun en muutakaan paikkaa ärtymyksenpurkamiseen keksi.

Kouluissa (4 lasta joista 2 peruskoulussa ja yksi ammattikoulussa ja 1 lukiossa )
ja ainoastaan ammattikoulussa osataan käytttä wilmaa.

peruskoulussa toitotetaan että kaikki sinne , soittaa ei saa, ja sitten kun sinne laittaa ajoissa ja oikein että laps on kipee, tulee puhelu ettei lasta näy koulussa- luvaton poissaolo.. Ja kun sanoo että lukeepi sitä wilmaa, niin sitten " minä en tykkää käyttää sitä" sanoo Opettaja , yläkoulun opettaja.

Lukion viesejä ei näköjään lue kukaan, jos koittaa jotain kysyä tai laittaa niin ei mitään vastausta...

Ainoastaan ammattikoulun opettajilla on kapasiteettia avata wilma..

Räyh , sanon minä.

Jos nyt tulee oppilaalle muistutus tekmättömistä läksyistä, saa kyllä ope istua sen jälki-istunnon. Nimenomaan kirjoitin että lapsi sairaana, poissa koulusta, ja voiko opettaja toimittaa läksyasiat wilmalla, niin ei voi. kun ei lue sitä. Hemmetti.

Ehkä tuo on paikkakuntakohtaista, koska meillä (lapset ylä- ja ala-asteella) Wilma on toiminut ihan hyvin. Opet muistavat lukea viestit, ja tieto kulkee kiitettävästi.
Kyllä opettajien luulisi olevan nykyään sen verran valveutuneita, että sentään Wilmaa osaavat käyttää. Ei kai voi olettaa, että vanhempi soittaa kännykällä jos lapsi on kipeänä? On opettajankin etu, että vanhemmat eivät hoida asioita soittamalla (esim. open vapaa-aikana), vaan Wilman kautta.

No, meilläpäin ei toimi. Opettaja on moneen kertaan sanonut että hänellä on vain henk. koht puhelin, jolla ei soita eikä vastaa tekstareihin , ja en mä oikeasti halua 6.55 ennen töihinlähtöäni edes tekstailla moisia, kun ehtii kyllä lukea wilmasta esim. sen että lapsi on sairas. Mutta , ei, kun ei lue.. (niistähän näkee kun on luettu) Ihan pienesti ihmettelen myös sitä että ei edes ilmoita että lapsi on poissa (toki voi olla että kaverit on kertoneet, kun ihan varmasti lapsi itse on kavereille kertonut sairastavansa )
Mutta, onni teille kenellä toimivat wilmankäyttäjät, meilläpäin ei ole.

Meillä onneksi toimii. Aivan paras ja nopein yhteydenpito muoto!!
Ja kukaan vanhempikaan opettaja ei ole luistanut Wilman käytöstä, vaan jokainen käyttää. Meillä yhdellä lapsella on pian eläkkeelle jäävä opettaja ja hän on sukkela vastaamaan viesteihin ;)
Pitäisi siellä teidänkin kouluissa VAATIA, että jokainen opettaja sitä käyttää!! Viestit on luettava JOKA PÄIVÄ, vaikka sitten koulupäivän päätyttyä jos ei aiemmin ehdi!

Aitä on aika paha vaatia opettajaa vastaamaan Wilman viesteihin, jos hän ei sitä kerta kaikkiaan tee. Rehtorin heikkoutta ettei ole saanut asiaa järjestykseen.

Minulla on toisenlaisia kokemuksia, eli vaikka kuinka laitan viestiä vanhemmille, niin niitä ei vain lueta. Ja vanhemmilla on vain parin lapsen viestit luettavana, opettajalla on yläasteella ja lukiossa kymmenittäin viestejä, jos oikein hyvin sattuu. Ei niihin kovin nopeasti ennätä vastatakaan.

Aitä on aika paha vaatia opettajaa vastaamaan Wilman viesteihin, jos hän ei sitä kerta kaikkiaan tee. Rehtorin heikkoutta ettei ole saanut asiaa järjestykseen.

Minulla on toisenlaisia kokemuksia, eli vaikka kuinka laitan viestiä vanhemmille, niin niitä ei vain lueta. Ja vanhemmilla on vain parin lapsen viestit luettavana, opettajalla on yläasteella ja lukiossa kymmenittäin viestejä, jos oikein hyvin sattuu. Ei niihin kovin nopeasti ennätä vastatakaan.

Opettajan työtehtäviin kuuluu pitää yhteyttä huoltajiin ja olla tavoitettavissa Wilman kautta. Eli vaatia voi ja pitääkin.

Yhteistyössä