White trash???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellipsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no itse valkoihoisena en rupeaisi tollaia huutelemaan...

Joo, onhan se vissiin alkujaan mustien orjien alulle laittama ilmaisu valkoisten alaluokasta, valkoinen roskaväki vai miten se oli Tuulen viemässäkin käännetty. Termi otti tulta alleen kuitenkin nopeasti ja sitä saattoi sitten valkoinen ylempi väki käyttää alemmasta kastista.

mutta täällä ymmärretään se toisin. Wt-termiä osa käyttää jo siihen että on esim jotain bling-blingiä. Siis ihan merkkituotteita. Eipä taida olla mitään alaluokkaa.

Mä ymmärtäisin sen sellaisena amerikkalaisena "asuntovaunualue ihmislajina. "
Eli suomessa sellaisia ei kertakaikkisesti ole. Lähiömutsi lienee lähinnä kuvaavaa meillä :D
Mut onhan se hienoa kun ollaan opittu uusi kansainvälinen termi, jota voi käyttää kuin ylä-asteikäiset käyttää homo sanaa :D
Kaikki mitä ei ymmärrä tai mistä ei tykkää on white trashia.

Kertoo hivenen käyttäjän tasosta :)

[QUOTE="vieras";24043808]Mä ymmärtäisin sen sellaisena amerikkalaisena "asuntovaunualue ihmislajina. "
Eli suomessa sellaisia ei kertakaikkisesti ole. Lähiömutsi lienee lähinnä kuvaavaa meillä :D
Mut onhan se hienoa kun ollaan opittu uusi kansainvälinen termi, jota voi käyttää kuin ylä-asteikäiset käyttää homo sanaa :D
Kaikki mitä ei ymmärrä tai mistä ei tykkää on white trashia.

Kertoo hivenen käyttäjän tasosta :)[/QUOTE]

ei ku wt- on sellaista, muka tyylikästä mutta oikeasti mautonta...

Tämän palstan myötä ainakin minä koen oppineeni, että nykymerkityksessään (palstamerkityksesä) White Trash -leima on jotain tavoiteltavaa, ihmistyyppi; joka viihtyy nahoissaan, osaa iloita elämästään ja on tyytyväinen elämäntapaansa.
Olen vähän pahoillani siitä etten itse ole palstalla vielä tuota leimaa ansainnut, mutta ehkä aika korjaa asian...

Halventavaksi tarkoitettua nimitystä käyttävät sitten tiukkapipoiset, kateelliset puurtajat, jotka suorittavat elämäänsä hampaat irvessä ja koko ajan miettien että mitähän "muut" tästä ajattelevat, tehden siinä sivussa asenteellaan pahaa niin itselleen kuin läheisilleenkin.

:D

White trashit ovat matalalla sosiaaliluokalla, heikolla taloudellisella tilanteella ja matalalla koulutuksella varustettuja heppuja. White trashia ei myöskään kiinnosta yhteiskunta- ja kulttuurikysymykset.

Sitten taas Briteissä on vielä chav. Musta tuntuu, että jos Suomessa sanotaan white trash, se on jotakin amerikkalaisen white trashin ja brittiläisen chav'n välimaastosta. Siis kun white trash on perinteisesti ollut näitä trailer parkien asukkaita yms, eikä Suomessa taas oo ihan sellasta. Ainakaan niin paljon.

[QUOTE="vieras";24043911]Sitten taas Briteissä on vielä chav. Musta tuntuu, että jos Suomessa sanotaan white trash, se on jotakin amerikkalaisen white trashin ja brittiläisen chav'n välimaastosta. Siis kun white trash on perinteisesti ollut näitä trailer parkien asukkaita yms, eikä Suomessa taas oo ihan sellasta. Ainakaan niin paljon.[/QUOTE]

Mutta chav viittaa enemmänkin nuoriin työväenluokkaisiin, tai en ole ainakaan koskaan kuullut puhuttavan keski-ikäisestä joka olisi chav.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24043885:
White trashit ovat matalalla sosiaaliluokalla, heikolla taloudellisella tilanteella ja matalalla koulutuksella varustettuja heppuja. White trashia ei myöskään kiinnosta yhteiskunta- ja kulttuurikysymykset.

Hyvin kiteytetty. Tyyliin kuuluu usein itse voimakkaasti vaalennetut/permanentatut hiukset, voimakas ehostus, hyvin vartalonmyötäiset vaatteet riippumatta siitä sopivatko ne kantajalleen ja tupakointi/alkoholinkäyttö.

Yhteistyössä