white leatherette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
valkoisiin nahkaosiin on ilmestynyt pieniä ruskeita pilkkuja?Vaunuja on aina säilytetty sisällä ja sadekelillä käytetty sadesuojaa, vaikea uskoa että olisi hometta?

Löysin pari vanhaa keskustelua netistä että muille oli myös ilmestynyt pilkkuja, mutta missään ei ollut vastausta mistä mahtaa johtua?Oisko täällä ketään joka tietää/on ollut yhteydessä myyjään?

Meillä sama ongelma ja olin yhteydessä myyjään ja vein rattaat näytille, muutaman päivän kuluttua sain puhelun, että olivat keskustelleet edustajan kanssa, että tämä on ennenkuulumatonta ja olen itse roiskinut niihin jotakin eikä mitään siis korvata. Sanoin kyllä että netistä löytyy muitakin mutta eivät ottaneet kantaa siihen. Soitin kuluttaja-asiamiehelle, ja sain kuulla että pitäisi käydä muissakin liikkeissä esittelemässä näitä pilkkuja ja saada tukea väitteelle jostakin. En ole jaksanut lähtee kiertämään Suomea näillä bensan hinnoilla :(

Aloitin tän keskustelun pari viikkoa sitten..

Ai tollanen vastaus kyseisen tuotteen jälleenmyyjältä, täytyy sanoa että ei yllätä yhtään..
Kuka hemmetti nytt itse roiskii jotain ton hintasiin vaunuihin =O..Meillä on ainakin pidetty vaunuja kun kukkaa kämmenellä, ja kaikki pikku-liat on putsattu heti, niin ei kyllä tulis mieleenkään alkaa roiskia jotain..Ja kuomussa meillä pahimmat pilkut,eli ei oo lapsikaan paljon päässyt roiskimaan..

Taitaa olla turha ottaa yhteyttä jälleenmyyjään sitt, jos tollanen vastaus tuli..
Voisikohan kuluttaja-asiamies tehdä jotain jos tarpeeksi moni valittais samasta ongelmasta??

Niimpä, sanoin myyjällekin samaa, että aika epätodennäköistä että juuri molempiin kuomuihin roiskinut jotakin ja niin tarkasti ettei niissä kangasreunuksissa ole mitään :D Meillä myös kuomujen päällä pahimmat pilkut, joitakin yksittäisiä muualla. Kyllä harmittaa älyttömästi, en osannut kuvitella että jos vaunuja säilyttää sisällä ja sadesuojaa pitää tihkusateellakin, niin menisivät pilalle ja mikään myrkky ei niihin ole tehonnut. Mietin ihan samaa että jos tekisi "joukkovalituksen", mutta riittäisköhän että meitä on kaksi, vai pitäiskö yrittää metsästää lisää "uhreja"? Mä voisin vaikka huomenna soittaa sinne kuluttajansuojaan uudestaan että mitä ovat mieltä, laitan tähän sitten tietoa ja vaikka sähköpostiosoitteeni :)

Kyllähän siinä "nahassa" taitaa olla jotain vikaa, kun tällaista ilmenee! Ja netistä kun löytyy muitakin kenellä on ollut sama ongelma..
Mistäs sitä lisää "uhreja" löytyis =D,tiedän muutaman täällä kylillä kenellä samat vaunut, pitäpää kysästä heiltä onko pilkkuja!
Juu, soittele ihmeessä!jään odottaa vastausta =)

Mulla ei ole vaunuja mutta saman valmistajan turvakaukalo white leatherettenä. Ei ole tullut mitään pilkkuja meille *koputtaa puuta*, kuulostaa siltä että teidän vaunuissa on jotain vikaa.

Ei kannata ottaa sitä asennetta, että enpä turhaan ota yhteyttä myyjään kun ei niitä kiinnosta. Mitä useampi ottaa yhteyttä tämän asian vuoksi, sitä nopeammin heidän täytyy puuttua ongelmaan jotenkin. Joten tehkää ihmeessä valituksia! Jos niitä ei tee kuin yksi ja loput kärsii hiljaa, niin eipä ihme, että myyjät ottavat tuollaisen linjan ja väittävät yksittäistapaukseksi.

No niin, viimeinkin sain sieltä jonkun kiinni kun koko päivän ollut varattuan :) Eli sieltä sanottiin, että uusia kuomuja ei voi vaatia kun rattaat olleet jo käytössä jonkin aikaa ja niistä on käyttöhyöty saatu. Ainoa vaihtoehto on vaatia hinnanalennusta. Sen voi tehdä täyttämällä kuluttajansuojaviraston nettisivuilla lomakkeen, tulostamalla ja lähettämällä sen myyjälle. Mietin vaan, maksaako tuo vaivan kun jos sieltä riitelyn tuloksena sattuisi saamaan muutaman kympin hyvitystä. Ei kyllä puhunut mitään millaista summaa voisi vaatia. Tämä ei kuulemma ole kuin kosmeettinen haitta kun ei tee rattaita käyttökelvottomiksi ja siksi siitä ei voi hirveitä vaatia :/

Kummallista että tollanen vastaus, koska nahassahan täytyy olla joku valmistusvirhe kun käyttäytyy noin..
Tutkin vaunut tarkemmin tänään, ja meillä on ihan kaikissa nahka osissa pilkkkuja, jopa niissä turvavaljaitten suojissa =(, vauvakoppaan oli myös imestynyt pilkkuja, vaikka se ei oo ollut käytössä puoleen vuoteen =(, meillä siis Mondial duot..

Ai että kosmeettinen haitta, aika iso sellanen minulle ainakin, kun oon aika tarkka, ja luultavasti on moni muukin jotka on valkoset vaunut hankkinut =D..No eihän rattaat oo käyttökelvottomat, mutta ei ne pilkut kauniita ole..Olisihan se ihan kiva että ton hintaset vaunut kestäis edes yhden lapsen käyttö iän ilman että tämmösiä kangas ongelmia ilmenee =(..ainakin kun niitä on hoidettu just niin kuin käyttöohjekirjassa sanotaan..

Kiitti hei että kirjotit vastauksen tänne!=)

:O onneksi jätin valkoiset kauppaan ja ostin ruskeat.... tosi törkeää, on sen hintaluokan vaunut että mua ainakin vituttaisi kuin pientä oravaa... "pieni kosmeettinen haitta". Mun silmissä ne vaunut on käytännössä piloilla jos niihin kasvaa pilkkuja. Ajattelin ostaa sen duoliftin tuolla white leatherette kankaalla, hyvä kun luin tämän, en taidakkaan ostaa.

Joo se asiakaspalvelija ei pitänyt tätä minään ongelmana, kyseli vaan töykeästi, että mikä tässä nyt on ongelmana, ei teillä varmaan ole vaunuille enää edes tarvetta kun olette joulukuussa 2012 ostaneet ne. Sanoin, että kyllä yksivuotias rattaita tarvii ja kukapa niitä haluaa edes ostaa tuommoisina, niin vastaus oli "niin" :D Ihan kuin että kyllähän ne voi jo roskikseen heittää kun vauvasi on jo kasvanut :D Kyllä on ensimmäiset ja viimeiset Emmaljungat mitkä minä ostan ihan vaan periaatteesta, vaikka edellisten kanssa ei mitään ongelmia ollutkaan. Oliskohan niin, että sadesuojan alla tiivistyvä kosteus aiheuttaa noita pilkkuja, kun musta tuntuu että niitä tulee sadesäällä lisää vaikka suojan ottaa pois heti kotiin päästyä. Meillä niitä on myös sivuissa jonkin verran, mutta rattaissa sisällä ei ollenkaan kun pidän hyttysverkon päällä sateellakin niin sinne ei pääse kosteutta. Ja nahan saumoissa niitä on myös reippaasti. Pilalla ne minustakin ovat vaikkei kankaissa mitään jälkiä olekaan. Kiva jos pystyin olemaan avuksi :) Ja jospa mahdollisimman moni kyseisiä vaunuja harkitseva löytäisi tämän keskustelun :D Naapurilla on muuten Hartanin valkoiset keinonahkayhdistelmät, säilyttää niitä ulkona pelkästään eikä näy käyttävän sadesuojaakaan pikkusateilla ja ovat kuin uudet, "pikkasen" pistää sapettaan :D

Tuli muuten mieleen vielä, että talven räntäsateilla lenkkeilyn jälkeen poika nukkui välillä 4 tunnin unia pihassa, niin siinä sitä kosteutta pääsi reippaasti sadesuojan alle. Kuomu tuntui usein kostealta kun sadesuojan otti pois ja silloin aloin tosissaan kiinnittämään pilkkuihin huomiota. Taikasienellä sain niitä haalennettua, mutta lisää tullut ja varmaan tulee jatkossakin.

Joo syy voisi olla siinä, toihan on tosiaan ihan paperia, päästin hanasta vähän vettä suojalle niin läpimäräksi kastui, noi parin euron sateenvarjotkin kestää vettä paremmin :(

Meidän rattaat on kanssa ostettu joulukuussa 2010..maaliskuussa 2011 otettu käyttöön..Meillä ei oo ikinä nukuttu päiväunia vaunuissa, eli vaunut on ollu maks. 20 minuuttia ulkona sateella, sadesuojan kanssa siis (pikkukylässä kun asutaan niin ehtii nopeasti kotiin)..Ja sitten heti otettu vaunut sisään ja pyyhitty, niin ei sinä aikana kyllä hirveesti kosteutta pitäisi ehtiä kertyä..Harmittaa niin samperisti noi pilkut, on kyllä viimeset Ej mitkä tähän taloon tulee kans!
Mutta mielestäni toi materiaali ei ehkä sitten ole oikeen sopiva lastenvaunuihin jos tällä tavalla reagoi, ja siitä pitäisi ehkä mainita ennen kuin tolla hinnalla myydään vaunut =/,suututtaa!

Näin jälkeenpäin hyvä sanoa, että olisi kannattanut laittaa joku suoja-aine rattaisiin uutena. Viime viikolla huitasin pikkukärpäsen pois kuomulta ja eikös siitä jäänyt punainen viiru kuomuun ja vaikka samantien hinkkasin fairylla, ei lähtenyt. Minäkään en ole löytänyt tuota keskustelua, ja kiinnostaa kovasti :) Meillä otettiin rattaat käyttöön myös maaliskuussa 2012.

Niin ja rattaidenhan pitäisi kyllä kuivua normaalisti sisällä vaikka sattuisivat kastumaankin eli jotain hämärää tuossa on. Tutuillani joilla on ne kermanväriset vaunut, ei ole tullut pilkkuja. Voiskohan olla niin, että ne on suojattu jo tehtaalla jollakin suoja-aineella :)

Voisikohan näissä meidän 12/10 vaunuissa sitten olla että on jäännyt pois joku suoja juttu tai jotain?"Harmi" ettei oo löytyny useampaa kenellä sama ongelma,niin vois vähän verrata..

Olen jälleenmyyjältä aikasemmin kysynnyt ihan muuten vaan että pitääkö näihin laittaa joku suoja spray, ja sain vastaukseks vaan että ei laiteta..Meijän vaunuissa ei kyllä ole muuta kun ne hemmetin pilkut =(

..Oon hullunlailla etsiny sitä keskusteluu missä ois ratkaisu näihin pilkkuihin, mutt ei löydy..

Tuossa yhdessä keskustelussa on jollain 2009 ostetuissa rattaissa pilkkuja, mutta kaikki muut näkyi olevan samoihin aikoihin ostettuja kuin meidän rattaat. Mä oon kans yrittänyt hakea vaikka millä hakusanoilla mutta ei vaan löydy tuota ratkaisevaa keskustelua :)

Yhteistyössä