wc keskustelun innoittaman...kysymys teille joilla käynyt "virka-ihmisiä" kotikäynneillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiutale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hiutale

Jäsen
15.10.2007
226
0
16
Eli jos teillä esim erityislapsi ja teillä ollut kotona joku palaveri
Tai jos terapeutti tullut vierailulle tai sos.työntekijä esim omaishoidontuen takia.
Tai perhetyöntekijä..ym jos vaan nyt ymmärrätte mitä ajan takaa..

oletteko huomanneet käykö nämä vierailijat wcssä?

Meillä on näitä vierailijoita käynyt usein aika ajoin Tykkään ennemmin että pidetään meillä palaverit kuin että pitäisi itse lähteä ajelemaan pitkiä matkoja.
Samoin terapeutit ovat aika ajoin käyneet kotikäynneillä.
Joka ikinen kerta joku käy WC:ssä Olenkin miettinyt että yleensä sanotaan että WC:stä näkee perheen siisteys tasouden. Käyvätkö siellä siksi että tarkkailevat miten siistiä meillä oikeasti on. Kun ainahan sitä roudataan tavaroita ja imuroidaan just ennen "tätien" tuloa ja olevinaan aina n näin siistiä :D
Mutta muistaako sitä kiireessä siivota wc:n? Käyvätkö sitä varten aina siellä?

Ehkä vähän eri juttu, kun lähinnä vanhusten ja mielenterveyspotilaiden parissa työskentelen, mutta mä en käy IKINÄ asiakkaan kotona vessassa. :x Siis omalla asialla. :) On niin monennäköstä siisteyskäsitystä, että turvallisempaa pidätellä toimistolle asti.

Alkuperäinen kirjoittaja hiutale:
Kotikäynneistä en osaa sanoa, mutta mä siivoan aina vessan, jos tiedän meille olevan vieraita tulossa. Jonkun makkarin kanssa voi fuskata ja kiskaista vain oven kiinni, jos on kiire, mutta vessa siivotaan aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Kotikäynneistä en osaa sanoa, mutta mä siivoan aina vessan, jos tiedän meille olevan vieraita tulossa. Jonkun makkarin kanssa voi fuskata ja kiskaista vain oven kiinni, jos on kiire, mutta vessa siivotaan aina.

Samoin, yleensäkin yritän sanoa lapsille (isommille) että kun käyvät tortulla ja jää vauhti viiruja niin voisi samantien ottaa pesuainetta ja harjan käteen ja pestä.
Mutta aina jos vieras ilmoittaa tulostaan niin pesen alakerran wc:n. Muistan ottaa myös näkymättömät kohdat kun yksi kurssikaveri aikoinaan sanoi että aina kun käy kylässä wc:ssä tarkistaa onko pöntön alareuna puhdas :D

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:

Samoin, yleensäkin yritän sanoa lapsille (isommille) että kun käyvät tortulla ja jää vauhti viiruja niin voisi samantien ottaa pesuainetta ja harjan käteen ja pestä.
Mutta aina jos vieras ilmoittaa tulostaan niin pesen alakerran wc:n. Muistan ottaa myös näkymättömät kohdat kun yksi kurssikaveri aikoinaan sanoi että aina kun käy kylässä wc:ssä tarkistaa onko pöntön alareuna puhdas :D

Herranjestas, miksi ihmeessä?? MIKSI tonkia toisten wc-pöntöt??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä nykyään on fiksu tapa käydä ensimmäisenä pesemässä kädet kun tulee toisen kotiin jos siellä on pieniä lapsia.Itse ainakin arvostan tätä !

Vaan kun eivät käy wc:ssä heti tultuaan vaan vasta myöhemmin, yleensä lopuksi tai kahvituksen keskellä. ei mitään jos oikeasti hätä, mutta mietin vaan että onko se joku "sovittu" kontrollikäynti :D tarkistaa perheen ku si koppi :laugh:

Ei ole mikään sovittu kontrolli tuo vessassakäynti! JOs on hätä niin voi kysyä josko voisi vessaan mennä. Kyllä se "siisteyskontrolli" onnistuu ilman vessan näkemistä

Kun terveydenhoitaja tuli kotiin, niin kävi peseen kädet vessassa aluksi. Saattaa olla, että jos vaikkapa jumppari alottaa lapsen kans terapian, hän pesasee kädet. Mutta kyllähän vessan siisteys jotain kertoo perheestä. :/

Kai sen voi ottaa kehuna, että vaikutatte niin siisteiltä muuten, että vessaankin uskaltaa mennä :D Meillä on käynyt moneen otteeseen kunnantyön tekijöitä, mutta eivät he sen enempää ole vessoihin yleensä kurkkineet, vaikka sen kyllä aina vieraita varten siivoankin.

Yhteistyössä