WAB+ 29

  • Viestiketjun aloittaja WAB
  • Ensimmäinen viesti
WAB
Odottajat:

29.3.08 Riikka, -78, ensimmäinen
21.4.08 senora, -65, ensimmäinen
10.5.08 Kk, -84, kolmas (poika 04 ja tyttö 07)
5.6.08 Thelma82, ensimmäinen
6.6.2008 MinttuO, -78, Kolmas (12/04, 10/06)
17.7.2008 Aurea76, ensimmäinen
12.9.2008 Sonia, -71, toinen (tyttö -98)

Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
1.10.07 Lumi81, toinen, TYTTÖ 3420g 49cm
25.10 Sunni, -79, ensimmäinen (la15.10.07) POIKA 3480g 52cm
15.12.07 Omppu75, toinen, poika 03/04 , (LA 12.12.07) POIKA 3355 g ja 50 cm
28.12.07 Tuutikki -71, neljäs (poika -96, tyttö -99 ja poika -06) (LA 8.1.07)
12.1.08 Piitu 1, toinen, poika 12/04, (LA 8.1.08) POIKA 3975 g ja 51,5cm
10.2.08 Safiiri, 35v,neljäs (lapset -00,-03 ja -05) (LA 22.2.2008) TYTTÖ 4600 g ja 52 cm.
 
senora
Pistin meille uuden ketjun pystyyn... Tulkaas jutteleen!
Uskaltautuisko Oonakin jo sieltä haavepuolelta tulla kertoilemaan tännekkin uutiset!!??

Nää mun nivelkivut on jotai aivan järkyttävää... Viime yönä en varmaan montaa tuntia nukkunu, kädet piti hereillä... Sit lopulta kaivoin panadolia esiin ja orudis-geelillä oon voidellu... Nyt ovat jo silleen sulaneet, että taipuvat noi ulokkeet.

 
oona76*
Kuuluuko lukihäiriökin alkuraskauden oireisiin - luin nivelkivut=menkkakivut. Ja vähänKÖ ihmettelin Senoran tekstiä:-DDD Ääneen täällä hohottelen;-) "...taipuvat no ulokkeet." Voi jysses mun kanssa. Eikös raskaus tuhonnukin niitä aivosoluja;-)

Täällä siis ollaan, vaikka kyllä jänskättää niin pirhanasti. Toivoo vaan, että asukki pysyy matkassa. Mutta eipä tässä oikein voi muuta tehdä kuin odottaa.

Neuvolan ja varhaisultrankin jo varasin, outoa!

Tänään on kyllä mieli herkistynyt selvästi. Kävin aamulla labrassa ja labratäti oli niin herttainen mua kohtaan, kun puhui raskaudesta, että mua alko itkettämään kun ajoin kotiin:-D Ja väsyttää ajoittain jotenkin eri tavalla kuin normaalista.

oona ja se yksiön asukki 4+6
 
oona76*
Minuu kyl pelottaa. Kävin äsken lääkärissä, kun epäilen virtsarakon tulehdusta. Niin oudolta alamaha tuntuu ja pissahätä. Eka näyte oli puhdas, ollut tosin rakossa vasta 2 tuntia (en voinut olla kauempaa käymättä vessassa). Näyte laitettiin viljelyyn, mutta sain kuitenkin varuiksi penisiliini kuurin. Pelottaa, että syönkö tota kuuria turhaan, vaikka hoitamaton tulehdus on isompi riski. Lääke on kyllä raskaana oleville turvallinen - varmistin jotain viis kertaa;-)

Ja toinen huoli. Sain aamuiset kilpirauhastestin tulokset (kontrollikäynti), niin nepä olikin pomsahtanu vajaan puolelle. Täällä nyt pähkäilen, että nostanko aavistuksen annosta, sillä lääkärin saan luurin päähän vasta ma! Raskaushan muuttaa noita arvoja.

Blääh, pitäisköhän hakea joku hömppä leffa, jotta sais ajatukset pois ikävistä asioista.

Auttakkee:) Ukkokin on matkoilla vielä vajaan viikon, niin en tiedä kelle höpöttäisin:-(
 
Piitu 1
Oonalle onnea plussasta! Ja tervetuloa tälle puolen, olikin hyvä saada jo uutta verta kun aletaan jo olla jakautuneita :) Ja monet on jo kohta jakautumassa! Ja anna tulla vaan tekstiä niin paljon kuin sielu sietää!

Paljonko oli muuten Safiirin Nelkku kasvanut? Mitkä on mitat nyt?

Kiitos Senoralle uudesta pinosta! Ja toivottavasti nuo nivelkivut loppuu kun vauva syntyy!

Ollaan väsätty leipomuksia sunnuntaisiin ristiäisiin. Teen mustikka-mansikkarahkatäytekakun, porkkanakakun tuorejuustopäällysteellä, pieniä karjalapiirakoita munavoilla ja savulohella, voileipäkakun ja niitä suklaacookieseja. Lisäksi on ostokeksejä, vaahtokarkkeja, pommacia ja omppulimppaa ja tietenkin kaffeeta/teetä... Lapsille mehua ja karekseja :)

Mökkikin tuli puunattua ihan kunnolla pitkästä aikaa, viimeksi varmaan jouluksi näin hyvin siistittiin. Paitsi että se on jo nyt samannäköinen, kiitos esikoisen...

Olisipa jo sunnuntai.. Niin ois sekin jo ohi..

T:piitu ja mees kohta 8vk
 
senora
Huomenta!!

Piitun pikkumieskin saa huomenna nimen... TOivottavasti osaa päivän juhlakalu olla kiltisti... Herkullisilta noi teijän tarjottavat vaikuttaa... Edelleen oon kade tuosta voileipäkakusta... Se on kyl mun lemppparia... Meillä ei varmaan sit oo ku pipareita ja täykkäri ja ehkäpä myös voileipäkakku... jos mun kaveri alkaa mulle kaveriksi tekemään... mehua ja kahvia ja teetä ois juomapuoli... Kerrattain puhuttiin miehen kans, että jos isä antais talon ristiäispaikaksi.. Siellä on vähä isommat puitteet .. aitasta löytyy lisäjääkaappia jne... Kerkiääpä tuon vielä kysellä..

Oonalla huolia kilppariarvoista... sori en kyl osaa tuohon mitään sanoo... ja virtsiskin viljelyssä... hmph... No ylihuomennahan on jo maanantai.. Mä ehkä oottelisin arkipäivää ja heti aamusta yrittäisin saada lekurin langanpäähän... Tai sit selaisin jonku puhelinlääkärin ja sieltä kysyisin.

Viime yö oli helpompi... Illalla tankkasin litran vettä sisuksiin ja vasta aamuyöllä heräsin sormisärkyyn... Koko käsi ei ollu tuskainen, kuten toissayönä... Tänä aamunakin kerenny jo litran verran vettä juoda... Ja sen huomaa ku veskissä pitää sit sitä myöten useammin ravata. Tänään näyttäis taas tulevan komia päivä... Pakkasmittarikin näyttää jo pienempiä lukemia kuin aamulla kun nousin...silloin oli... hrrr,,,, -25C. n Eikä tietenkää ollu uunipuita haettuna, joten toppikset niskaan ja pihalle. siinä karisi unet silmistä.

Jospas lukis päivän lehden...
 
Piitu 1
Tämän likan lemppari on myös voileipäkakku, toivottavasti sitä jää minullekkin kun se tuppaa aina ekaksi loppumaan :)

Ihana kun Senorakin on jo ristiäisiä suunnitellut! Ei ne tarvitse olla mitkään superjuhlat, minä vaan olen joku ihme suuruuden hullu... Kaikki pitäisi olla täytellistä, vaan kun ei oo... Meitä siis on vain n. 15 hlöä mutta kun minun mielestä pitää olla sen seitentä sorttia tarjottavaa... Kuulostan kyllä tyhymältä...

Täälläkin aivan uskomattoman ihana sää, kymmenisen astetta (aamulla oli 20 astetta) pakkasta enää ja arska paistaa. Mutta kun ei kerkeä lähteä mihinkään kun pitää valmistella niitä seitentä sorttia ;) Kakku onkin jo hyytymässä, porkkanakakku odottaa koristelua, illalla olisi koristelut ja munien keitto yms yms..

Kattelin tuossa eilen valokuvatiedostoja tuossa koneelle, esikoisesta on sellaiset 6000 kuvaa. Että on se poika oppinut olemaan kuvattavana... Saa nähdä mikä on tämän uusimman saldo kolmen vuoden päästä. Kaiken kaikkiaan kuvia on aikaslailla tasan 20 000 kpl.

Sormet syyhyäisi jo koristelemaan kakkuja, nyt pitää keksiä jotain tekemistä...
 
Piitu 1
Pitihän se porkkanakakku koristella jo :D

Piti tulla muuten hehkuttaa, mahduin entisiin housuihini :)))) Rupesin kokeilemaan mitä päälleni laitan ristiäisiin, en ole ennen tätä kokeillut ns. siistimpiä työhousujani. Paino on kyllä ollut tässä samassa melkein koko ajan raskauden jälkeen, vielä ois 1,5 kg alkupainoon.. Tähän se jumitti ihan kokonaan...
 
Piitu 1
Ristiäiset meni hyvin, vauva oli kiltti kuin enkeli :) ainut missä vähän suututtiin oli se pään kastelu, muuten ei itkenyt yhtään. Simahti kyllä hyvin päiväunille ja yöunille, taisi olla aikas rankka päivä. Kaakut teki hyvin kaupaksi, ilmeisesti onnistuivat ihan hyvin.

Viime yö meni hienosti vauvan kanssa, heräsi kaksi kertaa syömään ja nukkuin kasiin saakka. Ainiin ja tänään nauroi ekan kerran ääneen, voi että miten se oli ihanan kuuloista!

Missäs meidän odottajat oikein on?
 
MinttuO ejk
Minäkin palailen linjoille. Reissussa käyty ja siellä meni hyvin.
Olin siis siskoni esikoisen synttäreillä lasten kanssa. Kovasti ollut kotona puuhaa kotiutumisen jälkeen. Mies ei oo paljoa muuta tehnyt kuin nukkunut ja sotkenut täällä sillä aikaa =)

Olotila suht normaali. Kaveri liikkuu ja potkii paljon enemmän kuin edelliset lapsukaiset. Lienekkö istukka ylempänä kuin aikaisemmin. Lääkäri nla olisi to aamuna joten sieltä saa sitten uusimmat lukemat. Viime viikolla jätin vakuutushakemuksen tapiolaan...saapa nähdä miten käy. Ja kelan papereista ei ole kuulunut vieläkään mitään...ovat olleet sisällä jo ainakin sen 3viikkoa. Ovat kuitenkin tallessa sen jo tarkistin viime viikolla.

Mäkin olen jo miettinyt ristiäisiä. Edelliset lapset on kastettu kotona mutta nyt haluaisin kirkkoon. Ollaan muutettu uudelle alueelle vuosi sitten ja täällä aivan ihan kirkko. Mentiin siellä naimisiinkin. Joten haluaisin sinne. Se vain tosi suosittu hääkirkko ja lapsihan syntyy kesäkuussa joten risitiäisille hankala löytää aikaa lauantailta. Pitääpi miettiä toista päivää varmaankin. Noh, pitääpi kysellä aikoja kunhan lapsi syntyy.

Senoralle pahoittelut kivuista. Täälläkin ajoittain liitoskivut ja issias vaivaa. Yöt ovat tosi hankalia noiden liitoskipujen kanssa. Välillä pitää kömpiä itkun kanssa ylös ja koettaa selvitä vessaan...niin kipiä tuo häpyliitos. Mitä useammin kylkeä tulee käännettyä sitä helpompaa kipujen kanssa on.

Mutta nyt mentävä iltapuuhiin. =)

MinttuO ja ryyni rv 27+4
 
Aurea76
Moi!! Täällä ollaan, ei mitään ihmeempää uutta kuulu, mutta kohtu tai joku siellä on ollut pari päivää ihan sika kipeä, taitaa poika halua enemmän tilaa itselleen... Ollut vaikea kävellä mutta nyt alkaa helpottamaan. Vyötärönympärys kasvaa ja kasvaa.

Oona: tulehduksista. Mulle iski ihan alussa emätintulehdus mutta se saatiin heti kuriin antibioottipuikoilla. Pydä että tekevät neuvolassa testit jos olet epävarma jostain tulehduksesta. Oletteko jo kertoneet uutisista eteenpäin?

Senora: inhottavat noi kivut. Saako orudista käyttää? Olis itsekin tarve sille välillä...

Ihana pikkumees Piitulla :) Haluu samanlaisen... :)

Täälläkin jo mietitty ristiäisiä, meillä se ongelma kun ne hyvät ystävät, jotka halutaan kummeiksi niin ei kuuluu kirkkoon ja 2 kuuluvaa pitäisi olla. Pöh. Itse haluaisin pitää jossain ulkosalla ristiäiset jos säät sallii...

Terkkuja kaikille

Aurea 21+6
 
oona76*
Aurea: tänään onneksi loppu se lääkekuuri. En ois voinu enää yhtään tablettia niellä. Oireetkin loppu. Viljelystä ei saatu kunnon tulosta. Oli kuulemma sekaflooraa – huonosti pesty, siis alapesu kuulemma?!?! En ymmärrä, en mä sitä enää paremmin olis voinu tehdä:-D Kenellekkään ei ole vielä kerrottu, mutta tulevava viikonloppuna joutunen kertomaan parille hyvälle ystävälle, kun olemme lähdössä reissuun.

Niin, siis tää pahoinvointi on ihan hirveetä. Kestäny nyt vasta neljä päivää ja oon jo kyllästyny;-) Mitään ei oikein tee mieli ja väkisin pitää syödä. Tänään jäin töistä kotiin, koska ällötys alko jo 5 aikaan aamulla ja olo oli muikea. Onneks en ole ainakaan vielä oksentanu. Toivon, että osittain olis johtunut siitä lääkekuurista...

Viikonlopun reissu vaan jänskättää, että mitenhän tän olon kanssa jaksaa matkustaa ja nauttia olosta paikanpäällä?!? Täytyy vaan ottaa kassillinen hapankorppuja matkaan ja jyrsiä niitä; ne jotenkin helpottaa hetkellisesti.

Onneksi mies tulee kotiin huomenna, ihanaa!

oona ja 5+4
 
senora
Aurea.. Orudista ei suositella... Mobilatia voi käyttää... Ja särkylääkkeistä paracetamol...
Viime yö meni tosi hyvin...vain kerran heräsin...

Saas nähdä millon tuolta haavepuolelta uskaltautuvat plussanneet tulla mukaan... ??
 
MinttuO ejk
Heipä hei! (kopioin kirjoitukseni kesäkuisista kun siinä kaikki oleellinen)

Neuvolassa käyty ja siellä kaikki hyvin. Lääkäri tutki kohdunsuun ja se oli ok. Painoa tullut alusta 5.5kg joten se pysynyt suht hyvina aisoissa. Tarkoitus koettaa pitää se noin niin en ole valas loppuraskaudessa. Karkin syönnin olen nyt jättänyt kokonaan ja tarkoitus olla ilman synnytykseen asti. Saapa nähdä miten muijan käy!! =)

Issias ollut tänään TOSI kipeä. Kävely on vähän hankalaa...silti aion mennä äitiysjoogaan joka tänään alkaa...olen odottanut sitä kovasti ja lapsenvahdinkin hommannut sitä varten...joten sinne menen!! =)

Nyt haisee kakka...eli vaipanvaihtoon!

MinttuO ja ryyni rv 27+6
 
senora
jee - perjantai... Eka äippisloma päivä alka vaipua illan puolelle... Aamulla nukuin herroiksi... jopa tunnin pitempään kuin normaalisti... Sit oli ohjelmassa aamukahvi ja uuunin lämmitys... Oon makoillu tuolla olkkarin sohvalla ja lukenu Varesta.. Pitäis kai lähtee käymään kaupassa. Jotai iltaruokaa pitäis kehitellä... Vai ottaisko vaan hirvenjauhelihaa pakkasesta ja paistais sen ... ja kastikkeen sekaan kuivattuja suppilovahveroita.. Sit vois tehdä kaveriksi perunamuusia.

Voi kökkö Mintun iskiasta...

Oonalle pitkää pinnaa kestää pahoinvointia... Täällä terkka lohdutteli, kun valitin oksuja, että se pahoinvointi on hyvä... se on merkki siittä että istukka toimii... joo... vieläkää ei voi edes aatella kaurapuuroa... Mukavaa reisua...

 
MinttuO ejk
Hei vaan!

Jooga meni hyvin eikä issias vaivannut. Huomasin siellä olevani melko jumissa joka puolelta vartaloa!! pitäisi vissiin joskus vähän venytellä...=)
Mutta mahtava juttu tuo jooga. Menen ilolla ensi kerralla!

Aamulla olin kestovaippa esittelyssä ja pää meni aika sekaisin. Yritän silti jonku kultaisen keskitien siitä hommasta löytää ja aloittaa kestoilun tämän uusimman kanssa. Katotaan nyt sitten kauanko se jatkuu.

Täällä ihan keli. Aurinko paistelee...ja kohta heitän pitsan uuniin...ei ihan yhtä hyvän kuulosta kuin senoran ruoka mutta perjantai meillä yleensä pitsapäivä. =) Ja herkkupv muutenkin.

Tänään sitten niillä kutsuilla söin pari karkkia ja suklaata. En oikein tiedä mille ryhtyisin tuon karkin syönnin vähentämiseksi. Kun toisaalta paino pysynyt kurissa ehkä se karkkipäivä pitäisi kuitenkin itselleen suoda?

Nyt ei kummempaa...senoralle leppoisia äippälomapäiviä!

MinttuO ja ryyni rv 28+0
 
Piitu 1
Senoralle onnea äippäloman alkamisesta, vihdoinkin se koitti :) Sulla ne taitaa vaan paheta nuo käsikivut??

Eihän tuo Mintun paino paljoa ole noussut, eikä se nousu haittaa raskausaikana :) Kun vain se mukelo voi hyvin!

Ollaan oltu viimeinen viikko menossa koko ajan, jos sitä nyt rupeis huilimaan kotosalla..

Piitu ja mees 9vk


 
Thelma82 ejk
Tervehdys pitkästä aikaa!

Ensiksi Oonalle onnea plussasta:) ja tsemppiä jaksaa pahoinvointia. Tosiaan, onhan se hyvä merkki niin tietää et istukka toimii:)

Senoralle lepposia äippälomapäiviä ennen pikkusen syntymistä. Ja miksei tietty sen jälkeenkin;) Pian se on sullakin h-hetki käsillä, aika menee niin nopeesti:)

Piitun pikkumies jo 9vko, uskomatonta, justiinhan se syntyi! Meneeköhän se omankin lapsen kasvu sitten noin nopeesti. Miten Piitu koet ajankulun? Onko mennyt nopsaa?

Tänne ei mitään uutta. Reissussa ollaan oltu koko viikkon kun nyt on talviloma ja vaunut tilattu, uusi auto ostettu ja laitettu paljon valmiiksi pikkusta varten. Äippäpakkauskin tuli:)

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!
 
Aurea76
Maanantaita...

Miten Senoran äippäloma on alkanut?
Mitkä vaunut Thelma tilasit? Ja saitko 2007 äitiyspakkauksen vai onko 2008 tullut?

Kävin juuri neuvolassa, vähän proteiinia virtsassa mutta muuten ok. Kohtumitta 19, ei sano mulle mitään... Hg ja verenpaine aika alhaisia, huippaakin aina välillä. Sydänäänet kuului tällä kertaa tosi hyvin :) Ja potkuja tuntuu jo runsaasti. Hassua jotenkin.

Voi kun tulisi kevät jo!!

Aurea 22+4
 
senora
Aureallahan oli hyvät neuvolauutiset... Piti käydä tarkistamas... Mulla oli muuten kans ekalla mittauskerralla sf-mitta 19, se oli rv 19+3.. tuo mitta otetaan joka kerta ja sit sen pitäis niitten käyrien välissä pysyä... Mitalla seurataan vauvelin kasvamista...

Meillä on tänään eka perhevalmennus... Kiva! Ihana, ku viime yön sai nukuttua. Noi sormet on kyl valvottanu... Ny on vaan sormenpäät turrana... Ei kai se niin vaarallista. ??

Missään ei oo ollu uudesta äippäpakkkauksesta mainintaa... Eli kai vielä jakavat viime vuoden pakettia.

Oisko gallupin paikka?? Millaisia vaunuja porukoilla on käytössä, entäs turvaistuimet??
Meillä on Brio Kombi (Vaaleenruskee vm 2006) ja Maxi Cosi Citi (kai 6v vanha, ku eka käyttäjä on eskarissa)
 
riikkaa.
Tervehdys!

Mulla otettiin ekan kerran sf-mitta rv 20 ja se oli 19 cm. Mulla mitta oli pitkään yläkäyrän yläpuolella, sitten käväisi melkein keskikäyrällä, nousi taas yläkäyrälle ja nyt ollaan taas siinä keskikäyrällä. Eli aikamoista sahaamista edes takaisin, mutta eipä siitä neuvolassa ole mitään sanottu. Pääasia kai että kasvua tapahtuu, oli mitta sitten käyrillä tai niiden ulkopuolella. =)

Gallupiin: Vaunut on Emmaljunga City Cross (musta-vihreä, vm 2007) duolift-kopalla ja kaukalo Graco logico s (vyökiinnitteisellä jalustalla, väri sellainen vihertävän harmaa).

Omaan napaan ei kummoisia. Kohtahan tuo la alkaa jo olla käsillä, vaikkei sitä mistään muusta voikaan päätellä kuin kalenterista. Vauva ei ole laskeutunut, ei supistele, ei anna mitään merkkiä siitä että se aikoisi joskus syntyäkin. Menee takuulla huhtikuun puolelle. Mutta oma vointi on edelleen tosi hyvä, joten ei tässä sen puolesta mitään kiirettä ole. En vaan malta odottaa että pääsee näkemään millainen tyyppi sieltä putkahtaa. =)

Senoralle sympatiat sormikivuista. Mulla puutuu/kipeytyy joka yö vasemman käden keskisormi ja nimetön. En tiedä miksi juuri ne, ehkä ovat jotenkin saman hermon "takana".

Jaaha, jospa sitä tänään käväisisi ihmisten ilmoilla. Rintapumppu odottaa postissa ja rairuohon siemeniä pitää ostaa. Vieläköhän se ruoho muuten ehtii pääsiäiseksi?

Vointeja kaikille!

Riikka 38+2
 
Sonia..
Heipä hei, pitkästä aikaa..

Oon tuonne ex-kermiteihin kirjotellut, välillä enenmmän välillä vähemmän :)
Tuntuu, että on niin kovin kiireinen :O

Riikalla viikot hupenee, lähtö voi tulla nyt siis milloin vaan. Ite näytit epäilevän, että vielä kestää....

Kauhistus kun Aureallakin on viikkoja kasassa!!
Piti ihan vanhasta äitiyskortista tarkistaa tuo mun sf-mitta... näyttää olleen 23 viikoilla 21+1... reippaasti yli käyrien mentiin aluksi, loppuaikakin meni ylärimaa hipoen.

Olikin pitkä tyttö, 52 cm. Vieläkin pitkähkö ikäisekseen, vaikkakin kasvu on tasoittunut vuosien varrella.
On muuten tytön luokalla hyvin pitkiä tyttöjä, kohta mua pidempiä ;)

Senoralle tuosta turvaistuimesta... muistelen, että niissä on joku suositus kuin monta vuotta on turvallista käyttää. Olikohan se 5 v., sen jälkeen alkaa joku jännitys tms. häipyyn. En sitte halua arvostella sun ostoksia tms., enkä muutenkaan pahoittaa sun mieltä :)
Muistanko ihan oikein? Tietääkö kukaan muu tästä? Onko nää jotain mun harhakuvitelmia :D

Oonalle vielä tervetuloa tälle puolen! Miten on raskaus sujunut?

Sonia 14+3
 

Yhteistyössä