WAB + 28

  • Viestiketjun aloittaja WAB+
  • Ensimmäinen viesti
Aurea76
Moikka!

Täällä ollaan :) Yli puolet antibiootista on nyt käytetty ja oireet on hävinneet! Ekana päivänä tuli vähän punaista limaa, mutta lääkäri rauhoitteli. Huomenna on np-ultra! Saapahan sitten nähdä missä kunnossa asukki on!

Piitulla alkaa olla jo jännittäviä päiviä... Onnea synnytykseen jos en "näe" sinua täällä ennen sitä!

Ja hienoa senora, että ensimmäinen "avaus" on tehty :) Täälläpäin lähes kaikki jo tietää kun vatsakaan ei oikein halua pysyä piilossa enää. Etenkin ruokailun jälkeen pömpöttää kivasti ja housunnappi poksahtaa auki. Ei vaan viitsis vielä ostaa uusia housuja.

Mies toi yksi päivä sitterin kotiin! Oli saanut ostettua halvalla työkaveriltaan ja oli niin innoissaan kun saa ostaa vauvatavaraa. Itse en ole ostanut yhtään mitään. Jotenkin on itse vielä niin epävarma olo kaikesta!

Onko muut muuten huomannet, että leposyke olisi noussut? Mulla yksi ilta lähes 70!

Voi kun tekis mieli tuoreita sämpylöitä!!

Aurea 12+6
 
Piitu 1
Ai vitsi minä unohdin kokonaan tuon Aurean homman. Kerrothan meillekkin np-ultra uutiset, hirmusti tsemiä ja peukkuja sinne! Toivottavasti muksu on siellä vilkuttelemassa! Jännittää!

Minulla on tuo leposyke aina korkea, normisti on jo n.80. Nyt on monta kertaa verenpainetta mitatessa sellainen 95... Eikös sekin aina riipu ihmisestä vai mitä?
 
senora
Tsempitykset Aurealle np-ultraan... Toivotaan että kaikki on ok. Ihanasti teillä mies touhuaa jo vauvakamaa... meillä kans mies sais työkavereilta vaikka mitä ilmatteeks tai maksua vastaan... Sillä on oikeesti paljo enemmän sellaisia tuttuja, työsuhteen kautta kavereita joilla olis vauvakamaa, jota vois lainata... kuten esim. pinnasänky, sitteri, turvakaukalo...
Tänään pitäis sitte hoidella noita paperiasioita. Kelalle ja työnantajalle hakemukset ... ääk.. Mä kyl tykkään tsekata että muut on täyttäny paprut oikein, mutta ite en tykkää täyttää...
 
MinttuO ilmoittautuu
Mä olen kamalassa flunssassa...alkoi eilen aamulla kuumetta yli 38 ja olo oli ihan järkyttävä. Äitini on nyt tulossa apuun että saan levätä...ruoka ei maistu vaikkei enää lämpöä olekkaan...toivottavasti toivun pikaisesti. =/

Aurealle tsemit ultraan!!

MinttuO ja ryyni 18+4
 
Aurea76
Terkkuja ultrasta!

Kovasti siellä jalkaprässiä harjoiteltiin :) Ja np ihan normaali. Ollaan miehen kanssa ihan varmoja, että nähtiin pieni pippeli... Ja sellainen poikaolo mulla muutenkin. Kai niissä vanhan kansan uskomisissa on jotain ainakin omalta kohdalta - kun ne sanoo, että jos poika tulossa niin ei pahoinvointia...

Mintulle pikaista paranemista!! Onneksi saat apua niin voit levätä rauhassa!

Työt kutsuu...

Aurea rv 12+5 viimeisten laskujen mukaan
 
tuutikin kuulumiset
vauva tuli=)
Tervehdyd kaikille pömppömasuille ja masuasukeille!!!

Meillä on nyt sitten perheessä toinen tyttö kahden pojan vesselin lisäksi. Sektio oli 28.12.07 ja tyttö parkaisi klo 11.18 syntymäitkunsa.Hän oli 3365g ja 48cm, mustat hiukset ja suppusuu. Kova imu ja hienosti kasvaa. Ikää reilu viikko. Samalla mulla tehtiin nyt se sterilisaatio. Olen kummiskin jo tänä vuonna 37v ja neljän terveen lapsen äiti, että eiköhän se ala riittää=) Hirveet kivut siitä toimenpiteestä kyllä tuli, aivan pahemmat kuin itse sektiosta.

Teilläkin alkaa monilla olla tosi hyvin viikkoja... Pian on nyytti kainalossa.

sf-mitasta muuten sen verran että mulla se oli lopussa 37cm ja kyllä oli tukala olla!!!

Tsemppiä kaikille odotukseen!!! Nauttikaa talvisäästä, kun minä en vielä oikein kykene lenkkiä tekemään.
 
senora
Olipa kiva kuulla Tuutikistakin.. Kiva että neito syö ja kasvaa... Jotenkin tuo sterilisaatio kuulostaa niin kauhean lopulliselta.. Mutta onhan se sit varmaa (ainakin melkein...) Toivottavasti kivut hellittävät ja pääset nauttimaan vauva-arjesta ihan täysillä.

Aurealla hienot ultrakuulumiset.. Hyvä hyvä!! Vai oltiin siellä pojan vehkeet näkevinään... Ahaa.. sulla muuttui päivät vähän vähemmiksi... Muuttivatko la:ta???

Mistäs Minttu lentsun kehitti?? Koitahan parannella ittes. Kiva kun saat kotiin apuvoimia, niin saat sairastaa rauhassa... tai ainakin voit vähän potea...

Ny muuten hokasin, ettei terkka mitannu pulssia viimeksi. Taisi järkyttyä niistä verenpainelukemista, että unohti. Oon miettiny, ettei oo merkinny nlakorttiin, mutta nyt muuten muistin, ettei sitä mitattukkaa.
 
riikkaa.
Tuutikille onnittelut pikku tytöstä! Ja Aurealle ihanista ultranäkymistä. =)

Piitulle onnittelut THE daysta. Mintulle tsemppiä ja pikaista paranemista.

Mun leposyke on normaalistikin aika korkea, varmaan 70. Neuvolassa verenpainetta mitattaessa syke on ollut kaikkea 80 ja 100 väliltä...

Terkkuja kaikille!

Riikka 28+3
 
tuutikki2
Joku kyseli perheellisten perään, joilla jo ennestään lapsia..No, meillä siis neljäs ja kaksi vikaa 1,1v ikäerolla. Lepääminen on ollut nyt isyyslomalla helppoa, kun mies on kotona, mut tiedän että siihen se jää.Ainoastaan jos sattuvat vauvat nukkumaan samaan aikaan, saa itsekin levätä, paitsi jos on jotain muuta "pakottavaa" kuten esim.netissä surffailu;)

Odotusaikana oli kyllä alussa varsinkin raskasta, kun poika oli alle vuoden ja piti kantaa ja viihdyttää ja ulkoiluttaa.Mut oli siinä hyvätkin puolensa, kun oli selkeä päivärytmi. Ei ehtinyt voivottelemaan huonoa oloaan(jota kesti piiitkään) eikä paljon muutakaan. Myös selkä pysyi paremmassa kunnossa, koska vahvistui luonnostaan poikaa nostellessa. No, se lepo oli kyllä usein kortilla.Oli pakko levätä, kun poiak nukkui päikkäreitä ja ummistaa silmänsä nurkissa pyöriviltä villakoirilta.

Onhan se sterilisaatio lopullinen, mutta mä olen erittäin kiitollinen neljästä terveestä lapsesta. Ikä kun lisääntyy ja lapsiluku kasvaa, iskee enemmän ja enemmän pelko siitä milloin voisi tulla se "tilastosairas" vauva. Sitä paitsi tässä on kädet täys hommia lapsissa vuosiksi-ja sitten onkin jo sopiva aika heittäytyä laakereilleen, jumpata, maalata tauluja, matkustaa ukon kanssa jne. En tässä ehdi taas yhtään kirjaakaan lukea lähivuosiin, sen tiedän jo kokemuksesta.

Piitulla jännät paikat-iiks.

Minttu, koita parantua, ilkeää olla raskaana ja sairaana..
 
Piitu 1
Täällä "kärsittiin" viime yönä suppareista, kiitos Senoralle supparilähetyksestä :) Kahdesta sängystä nousuun saakka supisteli ihan kiitettävästi, ekana tietenkin vähemmän kipeästi mutta lopulta oli jo aikas tujuja. loppuivat kyllä kuin seinään kun noustiin sängystä... Mutta alku on lupaava! Vieläkin juilii menkkamaisesti koko ajan, katsotaan mitä tästä tulloo...

Neuvolassa oli kaikki taas ok, paino oli pudonnut 0,5 kg viime viikosta. Verenpaineet, lapsiveden määrä, istukka oli ok (ultrasivat ihan...) yms yms..

Markkinoillakin käytiin, eipä ollu oikke mittä tarpeellista... Crocs halpiskopiot ostettiin koko perheelle, 5e maksoi pari, ei paha...

Nyt syömään...

Piitu rv 40+1
 
senora
Lisää suppareita Piitulle *puuhhh...*
Eikös tuo painonlasku ole kans yks lähestyvä oire... Kyllä me vielä saadaan poika pihalle tällä viikolla... Halvalla sait kyllä kopiot... Me tilattiin työporukan kans ja makso 20e.. tais olla original.
 
Thelma82 ejk
Huomenia!

Pikkusen kiirusta töissä, mutta piipahdan nopsaa!

Onnea Tuutikille tyttösestä:)

Samoin onnittelut Aurealle ultrakuulumisista:)

Piitulle lähettelen kanssa suppreita;) Kyllä se h-hetki nyt väistämättä lähenee, sullahan on jo vaikka mitä synnytysoireita!

Mukavaa torstaita!
 
Piitu 1
Kiitos lähetyksistä, jospa ne toimisi ;)

Viime yönä heräilin muutaman kerran tosi kipeisiin supistuksiin, ei siis tule ollenkaan säännöllisesti tai muutenkaan hälyttävästi. Mutta jospa ne kypsyttäisi edes paikkoja... Muuten kyllä nukuin kuin tukki, olipas ihanaa nukkua hyvin, vaikka vessassakin juoksin varmaan viisi kertaa niin heti tuli onneksi uni..

Käytiin kuluttamassa päivää kaupungilla mönkijöitä katsellen, löytyihän sieltä yksi mikä varattiinkin :) Saa nähdä keretäänkö ajella kahdella mönkijällä kun se vasta tulee maanantaina.. he hee..

Senoralle paljon jaksuja huomiselle päivälle. Oliko niin että isäsi synttärit on lauantaina ja silloin meinasitte hänelle kertoa?

Missäs kaikki luuraa?

Piitu rv 40+2
 
senora
joo hautajaiset huomenna ja synttärit lauantaina... Voi kyl olla että ootetaan että vieraat lähtee ja jäädään oman porukan kesken.

Mintulta terkut sohvan pohjalta. Hänellä on keuhkoputkentulehdus ja korkea kuume. Tänään ollu parempi päivä. Aamulla oli rakenneultra ja sielä kaikki hyvin ;) Kaveri oli liikutellut käsiä ja jalkoja mutta Minttu epäili että kaveri nukkui. Eivät olleet kysyneet sukupuolta. Mintun mies oli ollu mukana. Mintun äiti hoitoapuna kun hän sairastaa. Antibioottikuuri meneillä.

Ny täytyy lähtä yrittään unta... Huominen päivä on tosi rankka...Kiitos Piitu jaksujen toivottamista, sitä tarvitaan.'
Vai Piitun porukat käyny mönkkäriostoksilla. Jospas et nyt viikonlopun aikana synnärille säntäisi vaan pääsisitte ajeleen kahdella vekottimella... Mutta laitanpa silti supparilähetyksen täältä...
 
Thelma82 ejk
Huomenia siskot, onneks on perjantai:)

Senoralle paljon jaksamista raskaaseen päivään!Ja tuuhan kertoon sitten isäsi reaktiot kun ootte kertoneet!

Nyt töitä! Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Piitu 1
Riikalla ihania hypisteltäviä tullut :D Oih... Jokos pengoit läpi? Mitä tykkäsit vaatteista, oliko joku suosikki tai inhokki? Minä tykkäsin kamalasti niistä tummemmista vihreistä vaatteista, jotenkin ne iski heti. Ja haalarikin oli ihana. Itse en oikein välittänyt niistä keltaisista collegevaatteista vaikka se ankkajuttu olikin ihana kieltämättä, mutta se väri..

Viime yönä EI mitään tuntemuksia, ei niin mitään... Nekin vähäiset loppui... Mietinkin mitä sitä tuli tehtyä silloin tiistaina kun ne oli niin säännölliset ne supistukset, mutta kun en tehnyt m i t ä ä n ... Ois luullut että eilinen kävely ois saanut jotain aikaiseksi, mutta ei... Eli mitä tästä opimme, istu, löhöile ja ole vaan niin saat paremmat supparit.

Tänään ollaan siivottu ja opeteltu hiihtämään pojan kanssa joulupukin tuomilla suksilla. Että oli naurussa pitämistä kun jätkä tupsahti lumihankeen, mutta sitkeästi vaan halusi uudelleen ja uudelleen, ei luovuttanut millään. Osasi muuten ihmeen hyvin hiihtää 3 vee ensikertalaiseksi, siis enhän minäkään pysyisi noin hyvin pystyssä.... Ei ois lopettanut millään, mutta kun alkoi tulla jo niin kylmä kun tuo tuuli on älyttömän kova...

Voin jättää sen mönkkäriajelun mielelläni jos se nappula vaikka syntyisikin vkl, ei siis ole niiiiiiin tärkeää.. Mutta ei siis haittaa vaikkei alkaisi vielä näkyäkään pikku-ukkoa :) Yritän nauttia viimeisistä rauhallisista öistä, kun ei se voi olla niin rauhallinen kuin esikko oli, en millään voi uskoa. Minä uskon että nyt tulee kunnolla valvottava hirmu ;)

Huomenna olisi sitten miehellä auton näyttö ja su tai ma meinasi käydä hakemassa mönkijän 300 km päästä. Meinasi ottaa esikoisen mukaan, minä saan levätä kuulemma... Oletuksena siis ettei nassikka ole syntynyt, mutta niinhän se on että kannattaa suunnitella tällaisia niin eiköhän se sieltä synny...

Piitu rv 40+3
 
MinttuO ejk
Heipä hei!

Hoitoapu lähti kotiinpäin 30 min sitten ja täällä taas yritetään alkaa arkea rakentamaan.
Hikoiluttaa ihan sikana...jo tämä ylhäällä oleminen. Eilen ei ollut kuin aamusta kuumetta ja tänään en ole edes mitannut. Antibiootti on lähtenyt puremaan ja olo tosi paljon parempi. Jospa tämä tästä. =)

Senoralle isot jaksamiset tähän päivään ja viikonloppuun!!

MinttuO ja ryyni rv 19+0
 

Yhteistyössä