WAB +21

  • Viestiketjun aloittaja -Meirami-
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm

Odottajat:

23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
11.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
20.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
10.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)

No niin, olihan mua kaipailtu =) ja ihan oikein arvasitte, synnärille jäin maanantain kontrollista suoraan =)
Tässä vähän kertomusta:
eli aamulla oli kontrolliaika TYKS:ssa lääkärille. Menin yksin, en ottanut edes kassia mukaan, kun perjantain kontrollissa kerta sanottiin, ettei käynnistetä vielä edes ma.
No, lääkäri tutki joku minuutin (!!) ja sanoi vaan, että joo, kyllä me sulle tippa nyt laitetaan, ja varataan sulle huone synnytyspuolelta....minä siinä pöydällä makaan hölmistyneenä että TÄH!!!?!??! Ja lääkäri siihen vain, että tuliko yllätyksenä? No tuli!!!
No, soitin sitten miehelle että paas tulemaan tänne, nyt aletaan käynnistämään synnytystä.
Sitten siirryttiin synnytyshuoneeseen, vaihdoin vaatteet -tosi kauniit sellaiset =) -ja odottelin, että laitetaan tippa käteen. Mieskin siihen sitten pölähti.
Tippa laitettiin klo 10, ensimmäiset kivuliaat supistukset tulivat klo 14.30 josta sitten laskettiin synnytyksen alkaneen. Tähän asti mulla siis kaikki ok, mitään tuntemuksia missään ei ollut, makoilin vaan sängyllä =)
Klo 15.30 aloin hengittelemään ilokaasua, kivut oli sen verta kohonneet...tässä vaiheessa taisin olla 3 cm auki.
No, klo 18.30 laitettiin epiduraali -tässä vaiheessa olin jo niin kipeä, etten muuta pystynyt kuin hengittämään ilokaasua henkihieverissä 8). Epiduraali vei suurimman osan kivuista -mulla supistukset tuntuoi järkyttävinä lähinnä alaselässä, alavatsassa ei niinkään kovana. 4 cm auki.... *huoh*
Yhtäkkiä olinkin sitten jo 7 cm auki, sain luvan alkaa työnnellä kun "työnnätyttää"..ja mähän työnsin!!!
Ponnistusvaihe kesti ruhtinaalliset 30 min -kätilö sanoi jälkikäteen, että harvoin näkee näin lyhyttä ponnistusvaihetta ensisynnyttäjällä!!! -ja sen tuloksena syntyi ihana ja kaunis poika!!!! =)
Jälkeiset tuli noin 15 min tästä, istukka oli kuulemma normaali, 600 g eikä ollut suurempaa näkyvää merkkiä yliaikaisuudesta.
Siinä sitten toisiimme tutustuttiin ja otettiin vähän maitoa...mulla on matalat nännipäät, joten "joudun" imettämään rintakumin kanssa, edelleen siis.
Isä leikkasi napanuoran ja pesi tulokkaan =) voi niitä ylpeitä isän ilmeitä!!!
Kävin suihkussa ja saatiin vähän syötävää, jonka jälkeen siirryttiin sitten osastolle. Ja sieltä sitten eilen kotiuduttiin. Tänään olisin vasta "virallisesti päässyt" kotiin, mutta ilmoitin halukkuudesta päästä jo eilen..ja näin sitä tultiin kotiin!!!

Poika on terve ja ihana, nukkuu ja syö pääasiassa vaan. Nyt makaa tässä sylissä -kirjoitan yhdellä kädellä ja on vähän hidasta!!!

Mutta mutta, nyt pitää lopetella, alkaa käsi puutumaan.

Ihania kesäpäiviä toivottelee
Syysmarja ja prinssi 5 pv =)
 
Tyrni, joka ei jaksa kirjautua
Oikein paljon onnea syysmarja pojasta! Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja nyt sinulla on kauan odotettu nyytti sylissäsi tuhisemassa. Nauttikaa koko perhe. Myös kaikille muille synnyttäneille oikein paljon onnea.

Ihanaa kesää!
 
Piparminttu-Pipsa.
Voi että, hurjasti onnea Syysmarjalle! :) Aivan ihana kuulla, että sinäkin sait sitten lopulta sen oman nyytin syliin! Kuulostaa siltä, että synnytys meni hyvin ja siitä jäi sulle hyvä mieli. Ja hyvässä kunnossa taidat olla, kun noin pian pääsit jo kotiin. Onnea vielä hurjasti ja silityksiä vauvalle! Kovin on poikavoittoinen tämä meidän ketjumme. ;)

Ompulle kiitokset tsemppauksesta sf-mitan suhteen! Kiva kuulla, että "pienilläkin mitoilla" syntyy ihan normaalikokoisia lapsosia. Mulla oli eilen aivan tippa linssissä sen sf-mitan ja vähäisen painonnousun takia ja soitinkin tänään omalle terkkarilleni. Se sanoi, että oli juuri aikonut soittaa mulle ja pyytää jo kahden viikon päästä uusintamittaukseen, kun sen mielestä on hyvä seurata tarkemmin, kun alakäyrille tiputtiin. Sain sitten manguttua itselleni ajan jo maanantaiksi, kun meillä on tosiaan tarkoitus olla pohjoisessa kesäkuun loppuun saakka eikä sieltä saakka viitsi lähteä tänne etuajassa "pelkän" neuvolan takia. Elikä meen siis maanantaina omalle terkkarille mittauttamaan sen sf-mitan uudelleen. Toivottavasti lukema on nyt isompi. :) Jännittää kyllä tosi paljon mennä sinne...

Huomenna on mun kaverin häät. Vähän hirvittää, kun on luvattu taas jotain 27 astetta lämmintä... Toivottavasti hääpaikalla olis hyvä ilmastointi! Mulla on ollu aika tukala olo, tuntuu että paikallaan makaaminen on ainoa, mitä jaksaa tehdä. Tänä aamuna tosin kävin vähän pitemmän ja reippaamman lenkin koiran kans ja loppupäivän onkin koskenut tavallista enemmän häpyluuhun ja alavatsaan. :/ Mites te muut mahakkaat olette jakselleet näillä kesäisillä ilmoilla?

Keittiö kutsuu jälleen, nälkä on taas. Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua kaikille! :)

PP ja Poju rv 26+3
 
riikkaa.
haaveilijoiden puolelta kurkkimassa... =)

Paljon paljon onnea Syysmarjalle poikavauvan johdosta!

Onnittelut myös kaikille muille uusille äideille. Ja odottajille myös kaikkea hyvää. Erikoisterkut Meiramille, kiva kun kävit meitä moikkaamassa! =)

Riikka
 
*Meirami*
ONNEA SYYSMARJA JA SYYSMARJAN PERHE!!!!!!!

PP:lle jaksamisia viikonlopun yli, jospa se maanantaina helpottais kun pääset käymään terkkarilla mittauttaan sen sf'n. Mutta ymmärrän kyllä stressin.

Mä oon vielä ihan hyvin jaksanut näitä helteitä, kun oon ollu vaan töissä, ja täällä on hyvä ilmastointi. Mutta kyllä se pistää melkein läähättämään jos joutuu olemaan pitkään ulkona auringossa :)

Öh ja pöh, ei yhtään huvita olla töissä :(
vetäydyn mököttämään jonnekkin :D

Ihanaa viikonloppua kaikille :)
 
Pikkutiikeri80
Mielettömästi onnea Syysmarjalle ja koko perheelle poikavauvasta!!! Pitkä odotus palkittiin vihdoin maailman parhaimmalla palkinnolla. =) Ja kiva kun pääsitte nopeasti kotiin, siellä TYKSissä tuntui ainakin mulla käyvän aika niiiiiin pitkäksi... Ja kunhan ehditte hiukan ensin tutustumaan pienokaiseenne kodin rauhassa, niin tule kertomaan miten arki sujuu. Mukava kuulla muiden tuntemuksia näistä ekoista viikoista, kun itsellä jokainen päivä tuo jotain uutta ja ihmeellistä opittavaa...

Täällä suunnassa päivä mennyt taas oikein mukavasti, koko perheen voimin käytiin ostamassa trikoinen kantoliina tulevia koiranulkoilutuksia (ja muutakin!) varten sekä biltemasta haettiin aurinkosuojat auton ikkunoihin. Käytiinpä samalla reissulla myös moikkaamassa anoppia töissä. :) Huomenna olis ohjelmassa ystävän lapsen 5-vuotis synttärit, pitäis vielä keksiä joku lahja mukaan... Prinsessajutut on kuulemma nyt POP. =)

Tsemppiä PP:lle sen sf-mitan kanssa! Mähän kävin myös välillä tiuhempaan mitauttamassa samaista mittaa, kun ei ollut muka kasvanut pariin viikkoon laisinkaan, mutta mittauksia tekikin kolme eri ihmistä, joten "mittavirhehän" se vaan oli... Tai paremminkin kolmen ihmisen erilainen "käsiala" mittaamisessa. Joten ei paniikkia, uskoisin että teidänkin pojulla kaikki hyvin. Ja maanantainahan se jo selviääkin. :)

Taidan vääntäytyä hetkeksi sohvalle kunnes meidän perheen uusi pomo herää... Mukavaista viikonloppua kaikille, yritetään nauttia helteistä niin kauan kuin niitä kestää!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 2vkoa 2pv
 
Viivi-
Iltaa ketjuun!

Heti alkuun suuren suuri onnitteluhali Syysmarjalle ja perheen miehille! :) Ihanaa kuulla, että teilläkin kaikki sujui hyvin ja nyt jo olette kotona! :) :) :)

Pp: tsemppiä maanantain odotteluun! Hyvä että sait ajan heti, niin asia ei vaivaa sun mieltä koko loman ajan! :) -Mä olen siis varma, että mitta on maanantaina ihan ok! bd

Helle vie kyllä mehut, pakko olla keskipäivän kuumimmat tunnit sisällä. Ärsyttävää tässä on se, että jatkuvasti on nälkä mutta kuumimpaan aikaan päivästä ei oikein mikään houkuttele. Mutta kai tässä pärjää kun yrittää vaan muistaa juoda riittävästi ja syö sitten illemmalla enemmän.

Taas tänään kipitin postilaatikolle, mutta ei ollut vieläkään tullut ä-pakkauksen noutoilmoitusta! Mur. Mä en jaksa enää odottaa! *tepastelee levottomana ympäri kämppää* ;)

Nyt tää menee (taas) katsomaan leffaa! Hyvää ja hikistä viikonloppua kaikille! :)

Viivi ja Napero, rv 32+4 (ja iik, minua ennen listalla on enää Lime!!)

 
*Meirami*
Huomenta *haukoitus*
Täällä taas.
Töitä töitä ja töitä :( plaaaaaaah

Eipä oikeestaan mitään uutta, kunhan ajattelin jonkun rivin taas kirjoitella.

Viiville myös jaksuja helteeseen, ja pakkauksen odotteluun :)
Mä en vielä sitä pakkausta edes odottele, kun laitoin paperit kelalle vasta alkuviikosta... tais olla tiistaina.
Sitten kun en onnistunut löytämään siihen sitä verokorttia, niin käskin niiden ottaa nykyisten tulojen mukaan ne maksut, varmaan tulee bumerangina takaisin sekin hakemus, mutta mutta.... eipävoi mitään.

Oi kamala kun ei ole ollenkaan vielä herännyt tähän päivään!!
Onneksi kuitenkin pääsee ajoissa pois tänään, ja voi olla että lähen vielä aikasemminkin. Ajattelin ottaa tämän viimeisen viikon aika rennolla meiningillä töissä, enkä jaksa ees alkaa ressaamaan palkasta.

Jepulis, eikait tässä taas kummempia :)

Ainiin, kiva kun Riikka oli käynyt täällä moikkaamassa :))

Meirami 29+6
 
Piparminttu-Pipsa.
Iltaa!

Pakko tulla taas tänne tilittämään ongelmia. Elikä olimme tänään häissä, jossa tarjottiin SAVUKALAA. No, minä sitten menin ja söin sitä, vaikka vähäsen mietin, että oliko se nyt kielletyllä listalla vai ei. Ja nyt kotiin tultua tarkistin listan ja niinhän siinä lukee, että kylmäsavustettua kalaa ei suositella! Hölmö minä, miksi ihmeessä menin syömään sitä kalaa?! Itseasiassa en oo varma, oliko se kylmä- vai lämminsavukalaa. Se oli tarjoiltaessa kylmää mutta näytti kypsältä (eli siltä, että se olisi ollut jossain vaiheessa kuumaa). Onko se kylmäsavulohi sellasta samannäköistä kuin graavilohi?

Te varmaan pidätte mua ihan sekopäisenä ja hysteerisenä ja sellanen taidan ollakin. Mut kertokaa, jos tiedätte noista kaloista tarkemmin!

Palaan huomenna astialle, toivottavasti rauhoittuneemmalla mielellä...

Hölmö PP ja Poju rv 26+4
 
Pikkutiikeri80
Huomenta!

Piti tulla vain kommentoimaan PP:n pähkäilyjä kaloista... Siis, mä olen ymmärtänyt (ja joku viisaampi, korjatkaa jos olen väärässä!) että ainoastaan raaka kala (kylmäsavu, graavi) kala joka on pakattu vakuumiin (siis sellaiseen ilmatiiviseen pakkaukseen) on kiellettyjen listalla. Ja ei kai tuoretta raakaa kalaakaan ole suositeltavaa syödä, vaikka itse olen esim. jouluna nauttinut tuoreesta graavilohesta, joka siis on ostettu suoraan kalatiskiltä. Joten jos PP se sun syömä kala näytti kypsältä, oli kyseessä varmaankin lämminsavulohi (joka siis kylmänä tarjoillaan) eikä vaaraa ole. :) Ja muutenkin noita listeria-tapauksia/vuosi on NIIn vähän ettei tosikaan... Joten stressi pois, eikös vain?

Täällä ollaan oltu reilu tunti ylhäällä (ja puoli viidestä asti nukuttu vartin pätkissä...) ja nyt kerätään voimia cafe latten avulla. Hiukan väsyttää kun nukkumaankin päästiin vasta puolen yön jälkeen, mutta väsymyksen kyllä kestää kun saa ihmetellä tuota maailman ihmeellisintä Pikkumiestä... Eilen kokeiltiin ensimmäisen kerran trikoista kantoliinaa koiranulkoilutuksen apuna ja hyvin toimi! Pikkumies nukkui kuin tukki ja oltiin n. kolmen vartin kävelyllä sentään. Herra ei oikein viihdy kehtoasennossa joten kokeilin sitten sitä kietaisuX2:sta, johon laitoin herran istumaan sammakkoasennossa. Ketkäs muut liinailee??? Kokemuksia, vinkkejä vasta-alkajalle?! Itsellä tarkoituksena tehdä seuraava valloitus kestovaippailun saralla. Nää ekat viikot olin suunnitellutkin käyttäväni kertakäyttöisiä vaippoja, mut kunhan herra saisi sen 4kg painoa, niin voin hankkia S-kokoisia kestovaippoja jotka menee hiukan pidempään kuin ne newborn-kokoiset.

Oih ja voih, oon yhä edelleen kade teille jotka saatte sen uuden ä-pakkauksen, se on kuvissa ainakin tosi ihku!!! Meidän pitäis mennä ostamaan pikkumiehelle jotain "siistimpää" vaatetta tuttavan lapsen rippijuhliin ensi lauantaiksi. Saa nähdä onko herra hiljaa kirkossa vai meinaako pitää oman liturgian...

Tosiaan, aika rientää ja pian Viivikin pääsee kokemaan synnyttämisen & syntymän ihmeen! Mahtaa jo hiukan jännittää? Mulla meni noi viimeiset viikot jotenkin hurjan nopeasti, ymmärrettävää sinänsä kun Pikkumies tuli päivää ennen luvattua toimitusaikaa eikä tarvinnut yliajalla kärvistellä. Mut missäs Limee luuraa? Tulepas pian kertomaan kuulumisia!!!

Meillä miehet makoilee lattialla peittojen päällä (viritelmä jonka olemme kokeneet toimivaksi näillä helteillä, pikkumies kun hermostuu täydellisesti sitterissä jossa tulee liian kuuma) ja taidan itsekin siirtyä heidän seuraansa köllimään... Mukavaa ja helteistä sunnuntaita kaikille!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 2vkoa 4pvää

P.S. msn:ään lisätty taas yksi kuva pikkumiehestä...
 
*Meirami*
Heipparallaa :)

Täällä taasen.
Etköhän PP voi olla huoletta, kyllä sen raa'n kalan erottaa, eli tuskin tarvitsee huolestua :) Kyllä sitä kypsää kalaa saa syödä, ei tietty mitään ihan tolkuttomia määriä, mutta ihan normaalisti kait kuitenkin.

Koitahan pikkutiikeri jaksaa heräilyistä huolimatta. Lattialla makoilu kyllä kuulostaa kivalle :)

Hihii, tänään alkoi taas uus viikko....
elikkäs 30+0
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa hei! :)

Kiitos rohkaisuista kalajutussa. :) Piti ihan googlettaa kuva kylmäsavulohesta ja se häissä tarjottu kala ei kyllä ollut sellaista. Eli lämminsavulohta se oli enkä syönyt sitä edes paljoa. :) Ei siis pitäisi olla huolta sen suhteen.

Pikkutiikerin vauva-arki kuulostaa mukavalta! :) Tuo liinailu on varmasti mahtava juttu, kun siihen vaan pääsee kiinni ja vauva tottuu olemaan liinassa. Pitkän lenkin olette jo käyneet, onnea siitä! :) Toivottavasti kestovaippailu lähtee sujumaan yhtä hyvin. Meillähän on kans tarkoitus kestoilla ja olen jo hankkinut aikamoisen kasan kaiken näköisiä vaippoja... Harsoja siis lähinnä ja muutaman sisävaipan, pari pul-kuorta ja villahousuja. Yksi kaveri, joka sai pari viikkoa sitten vauvan, harmitteli sitä, että vastasyntyneelle on tosi vaikea löytää tarpeeksi pieniä kestovaippoja. Että harsoistakin tulee jo yksinään valtava paketti ja siihen päälle vielä kuoret jne. Että varmasti onkin ihan fiksua odottaa, että vauva kasvaa ensin ja pystyy pitämään sopivampia vaippoja. :)

Hui, Meiramilla on tosiaan jo hurjasti viikkoja kasassa! Tuntuu, että ihan vastahan se oli, kun pitkitit sen r-testin tekemistä ja me jännättiin sua urakalla tuolla haaveilijoissa. :) Onnea "pyöreistä viikoista", loppusuora alkaa häämöttää sielläkin!

Viivi, onpa kurjaa että sua noin piinataan sen pakkauksen tulon kanssa. Toivottavasti postipoika toisi sen huomenna, niin saisit mielenrauhan ja pääsisit hypistelemään&pesemään&silittämään niitä ihkuja pikkukuteita! :)

Me lähdetään tosiaan huomenna kolmeksi viikoksi reissuun ja pitäis alkaa pakkailemaan kamoja. Tuntuu, että saan ottaa suunnilleen kaikki olemassa olevat mamma-vaatteeni mukaan, et riittää sitten vaatteita monenlaisiin säihin ja tilanteisiin. Tarkoituksena on siis viettää mm. juhannus Pyhällä ja siellä saattaa olla hyvinkin koleat ilmat, jos huonosti käy. Jotenkin se viileys ei tunnu edes huonolta ajatukselta tän tropiikin jälkeen. ;)

Niin ja huomenna mulla oli se sf-mitan tarkitus. Tulen sitten ilmoittamaan, millaisia lukemia oman terkan mittanauha näytti. Pitäkää peukkuja, että päästäisiin pois sieltä alakäyrältä! :)

Leppoisaa sunnuntai-iltaa!

PP ja Poju rv 26+5
 
*Meirami*
PP lle peukutukset :)

Siiten tämmönen ku oli jotenkin niin nätti mun mielestä :)

Olen kuusivuotias ihminen jo,
niin että äiti kertoisitko,
mistä meidät lapset on tehty?

Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,
hän on vain minulle hymyillyt,
ja talkkarikin on hämmästynyt.

He sanovat: odotahan nyt!

Naapurin pihalla kerrottiin,
että pienet lapset on tehty niin,
että vettä ja jauhoja sotkettiin
ja taikina lapseksi muovailtiin,
sen jälkeen uunissa paistettiin.
Äiti, tehdäänkö lapsia niin?

Äiti, voiko tällaistä pientä lasta
tehdä lehmän pienestä vasikasta,
jos karvat vain ottaisi pois?
Ei antaisi lupaa ammumaan,
pyytäisi pottaan pissaamaan
ja kahdella jalalla kulkemaan?

Äiti, voiko pelto tai kasvimaa
ihmisen taimia kasvattaa,
kuten porkkanaa, heinää tai muuta?
Miten taimet vauvaakin pienemmät,
pellon mullassa pärjäävät,
kun siellä on madot ja jyrsijät
sekä sateet ja tuulet myrskyisät?

Jos minut on tehty sairaalassa
tai tehtaassa lapsia valmistavassa,
niin mistä rakennusaineen saivat?
Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen,
miten jalkani saivat liikkeeseen,
mistä huono olo kun tuhmasti teen,
mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni,

Pieni olet vielä ymmärtämään
mutta väärin teen jos ääneti jään,
joten rakennusaineesta kerron.

Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,
sitä ei rahalla ostaa saa,
ei kasvata meret, ei metsät, ei maa
silti jokainen voi sitä omistaa.

Taivaan isämme kultaisin,
meille kaikille lahjoitti paketin,
joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen:

Käytä ainetta reilusti tuhlaillen,
sitä säilytä lämmöllä sydämen,
koska se on vihalle allerginen.

Se on rakennustarvikepakkaus,
jonka päällä on teksti: Rakkaus

Tästä sinutkin, lapseni, tehtiin.
Siitä miljoonat lapset on valmistettu,
siitä kaikki kaunis on rakennettu,
siitä onni on koteihin asennettu,
sen avulla paha on karkoitettu.

- Tekijä tuntematon[i/]
 
kira
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille :)

Kestovaipoista täytyy sen verran naputella, että suosittelen ainakin kokeilemaan. Esimerkiksi näillä helteillä meidän tytön pylly menee kertiksistä nopeasti ihan punaiseksi, kun muovi hiostaa. Meillä pääasiassa kestoillaan, mutta reissuissa ollut kertikset tähän asti mukana. Tällä viikolla oltiin mökillä ja siellä pärjättiin harsoilla ja kuorilla. Varsinaisesti aloitettiin kestoilu kun tyttö oli kaksi kuukautta, kun jotenkin en jaksanut sitä ennen perehtyä riittävästi aiheeseen. Kukas se oli joka kirjoitti, ettei ole uskaltanut kokeilla kestoja? Saako kysyä, mitä syitä tähän oli? Olisi mielenkiintoista kuulla. Kun muista riskeistä en ole itse kuullut kuin että paketista ei saa pienellä vauvalla tulla liian suurta, ettei haittaa selän asentoa.

Meillä menee mukavasti, tyttö on 67 cm ja 6 820 g, eli aika hoikkanen pakkaus. Kiinteitä menee kolme kertaa päivässä, aamupäivällä hedelmäsosetta, iltapäivällä kasvislihasosetta ja illalla puuroa. Nukkuu edelleen yöt hyvin. Tyytyväinen ja rauhallinen on luonteeltaan, mutta kun jokin on vialla, ilmoittaa sen kyllä tosi kovalla äänellä :D

Kira ja tyttö 5,5 kk
 
Kk ja vaavi
Heippa!

Onnittelut Pikkutiikerille, Pepille ja omasta puolestani oikein extraonnittelut Syysmarjalle...Tuntuu niin omituiselta kun sillon 2005 loppuvuodesta ilmottauduttiin tuolla Vauvahaaveilijoissa ja alettiin ruotia näitä vauvahaaveita, siinä välissä vielä sulla Syysmarja se km-kokemus ja nyt meillä on nämä ihanat nyytit syleissämme. Nopeaan on aika kulunut, vaikka ei se sillon yrityksen alkamista odotellessa siltä tuntunut, mutta koko tuo odotus tuntuu nyt jälkeenpäin niin lyhyeltä ja nyt kun nämä vauvat vaan kasvaa koko ajan ja suunta on joka päivä pois äidistä (nyyh...).

Tasainen vauva-arki rullaa meidänkin perheessä, neiti nukkuu (ikäisekseen) normaalisti, eli pari-kolme tuntia kerrallaan ja sitten tankataan, seurustellaan, kakataan ja nukutaan. Välillä osoittaa tietty mieltään, kun jokin asia ei mene mieleen, mutta muuten tosi rauhallinen vauva on. Isoveljeensä verrattuna tosi neiti, esim. märkää vaippaa ei siedä ollenkaan, kun veljensä ei ollut moksiskaan vaikka koko päivän olis märissään ollut! Omakin asenne on nyt erilainen kuin esikoisen aikaan, silloin olin esim. tosi tarkka siitä että vauva ei nukahda syliin, jottein opi nukkumaan vaan siinä, mutta tätä toista tulee keinuteltua sylissä kun nukahtaminen joskus vastustaa, mutta en kyllä ole huomannu että nukkuis vaan sylissä, nukahtaa kyllä sänkyyn, vaunuun, turvakaukaloon ja ihan sekalaisesti mihin vaan. Esikoinen on joutunu kokemaan "kovemman" koulun opettaessaan meitä vanhempia, ja tämä toinen saa jo vähän kokeneempien vanhempien hoivaa.

Lapsi saa nimen perjantaina. Kirkollista juhlaa ei pidetä, vaan esikoisen tavoin nimi vaan "annetaan" eli siis aletaan kutsua lasta nimeltä. Nimikirjaa selatessa huomasin että vastaavaa nimeä on kymmenessä vuodessa annettu huimat 14 kpl, mutta mistään tosi oudosta nimestä ei mielestäni ole kyse, oikeestaan aika suomalainen nimi.

Jepjep, nyt pitää taas jatkaa matkaa, äitiä kaivataan taas!

Kevätterveisin Kk ja Vaavi 4vk
 
Piparminttu-Pipsa.
Täällä taas...

Kiralta piti kysyä, että mitä kuoria suosittelet harsojen kanssa? Teko- vai luonnonkuituisia? Kummat teillä on käytössä? :) Entäs mitkä taitokset toimii harsoissa parhaiten? Käytätkö lisäimuja? Entä kuivaliinaa? Anteeksi tällainen kysymystulva, mutta olen vain niin innoissani, kun on kerrankin joku jolta voi kysellä vinkkejä! :)

Kk kuulostaa ihanan rennolta ja kokeneelta äidiltä. :) Sun vinkit ja niksit on varmasti myös tarpeeseen sitten syksyllä, kun meikäläinen pitelee omaa nyyttiä huterissa käsissä ja miettii, että mitäs tälle pitäisi tehdä. ;) Meinaatkos paljastaa meille minkä nimen teidän neiti saa? :) Kuulostaa kivalta, että se nimi on tavallaan ihan tavallinen, mutta kuitenkin harvinainen. Sellaisen mekin aiomme antaa pojalle... :)

Meiramille kiitos ihanasta runosta! Piti ottaa se heti talteen. :)



 
kira
Piparminttu-Pipsa, mielelläni vastaan :) Kestovaipoista on vähän hankala sanoa, mikä on se paras juttu, riippuu vaipattajasta ja vaipatettavasta. Meillä on ollut kuorina vain pul-kuoria, villiksiä ei ole kokeiltu enkä edes livenä nähnyt. Monet niitä kyllä kehuvat ja ovatkin varmaan hengittävämpiä ja kevyempiä yllä. Ehkä jossain vaiheessa tulee hankittua tännekin yhdet testiin.

Harsojen kanssa on käytetty fashybaby-kuoria (niitä saa ihan prismoista, leppis- ja nallekuosilla, tarranauhan pehmeä osa vaan pesussa huonontunut aika nopeasti) ja tots wrap-merkkistä ötökkäkuosillista kuorta. Harsoina äitiyspakkauksen harsoja ja disanan luomuharsoja, jotka on mun mielestä pehmosempia ja imukykyisempiä. Harsot oon taitellut vaan sopiviksi pötköiksi ja vähän levittänyt pötköä pyllyn puolelta ettei jää liian tönköksi. Harson seurana on yleensä 2 kerrosta froteeta (sellanen itse ommeltu pötkylä noin 12x35 cm). Lisäksi on käytössä muutamia ostettuja imuja.

All in one-vaippoja on ostettuja kaksi kappaletta, joista toinen erityisesti öitä varten. Itse olen ommellut kuusi aio-vaippaa, eli pinta pul-kangasta ja sisäpuoli mikrofleeceä, sisällä kolme kerrosta bambufroteeta kiinteänä imuna (noin 12x35cm). Tuo määrä riittää lyhyelle parin tunnin vaihtovälille, pidemmälle välille olen sujauttanut sisälle lisäksi esim froteeimun.

Seuraavaksi meinaan ommella kolme tai neljä taskuvaippaa eli samanlaisia kuin nuo aio-vaipat mutta ilman imuosaa. Kuivuvat nopsaan ja imuksi voi laittaa esim harson. Tyttö kun alkaa olla vauhdikkaampi liikkumaan, niin harsojen ja kuorien kanssa ei meinaa ehtiä olla tarpeeksi nopea.

Kuivaliinana olen käyttänyt noita kertakäyttöisiä, mutta olen heittänyt nekin käytön jälkeen pesukoneeseen ja veikkaanpa että hyvinkin kymmenen kertaa ne kerkiää pestä ennenkuin joutaa roskikseen heittää. Mikrofleece toimii aio-vaipoissa ja taskuvaipoissa kuivaliinana, joten niissä ei tarvitse erillistä liinaa (ellei halua helpottamaan kakkavaipan siivousta). Mikrofleece ei muuten sovi kaikkien iholle, eli sellaisella pinnalla ei kannata heti isoa arsenaalia hankkia vaippavarastoa.

Kira
 
Minttu&Milana
Syysmarjalle ja koko perheelle onnea prinssistä! Hienostihan kaikki meni viivästyksestä huolimatta!

Meirami, kiitos runosta oli aivan ihana!

Pitää mennä, ens kerralla enemmän...
 
*Meirami*
Voihan pylly!

miksi tuonne alareunaan on pitäny laittaa tuommonen pyörivä mainos!!!
Mulla ainakin hidastaa koneen toimintaa ja muutenkin ärsyttäää kun kokoajan joku vilisee silmissä!

kiitos plaza!

t. kiukkuinen meirami rv 30+1
 
Helmiina
Oikein paljon onnea Syysmarja! Halauksia koko perheelle!

Täällä on Pikkutiikeri toinen liinailija! *vilkuttaa kovasti* Tälläkin hetkellä Nelli nukkuu liinassa, niin äiti saa kirjoitella tärkeitä juttuja... ;) Meillä on trikoinen Tricot Slen –liina. Nelliä pidän kietaisuristi2:ssa. Kehtoasentoa kokeiltiin silloin alussa, mutta eihän neiti siinä ollenkaan viihtynyt. Viime viikolla tilasin myös tämän http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.storefront/?ObjectPath=/Shops/raparperi/Products/KA_3000/SubProducts/KA_3000-0009 juuri tuolla kuvassa olevalla Surf-kuosilla. Mieskin varmaan mieluummin siinä Nelliä kanniskelee. Kohtahan tuota jo pystyy testailemaan. Kudottua liinaa myös himoitsen. Trikoinen liina kun on pikkasen kuuma näin kesähelteellä. Girasol houkuttaisi aika paljon, mutta hintaa sillä on riittävästi...

Kestovaippoja alettiin käyttämään Nellin ollessa parin viikon ikäinen. Öisin käytetään vielä ainakin toistaiseksi kertistä. Ja nyt ollaan jouduttu tuon rotavirusrokotteen jälkeen myös käyttämään. Harsoista en missään vaiheessa oikein kiinnostunut. Me aloitettiin kaverin tekemillä newborn sisätaskuvaipoilla, joissa imuina on kaikenlaisia tsi (tee-se-itse) –imuja. Samalta kaverilta ollaan saatu myös nyt lisää lainaa S-koon sisätaskuja. Olen myös tilannut muutaman Cuddlebuns ja Cuddlebuns Quickdry vaipan, joiden pitäisi mennä koko vaippaiän eli ne ovat nk. yhden koon vaippoja. Niitä pystyin käyttämään Nellillä jo nelikiloisesta asti. Näiden päällä käytän yleensä villiksiä. Meiltä löytyy Ruskovillan ja Babyidean wool shorties villikset ja parit tsi-hahtuvat. Tykkään noista enemmän kuin pul-kuorista, joita tosin meiltä löytyy parit. Villiksien päälle kun ei tarvitse toisia housuja ainakaan näin kuumalla laittaa ja ne hengittävät hyvin. Lisäksi olen hankkinut muutaman Fuzzi bunz –taskuvaipan mikrokuituimulla. Ne ovat käteviä varsinkin ”tien päällä” ja myös mies osaa laittaa sen päälle... :) Kestoilu on ollut tosi mukavaa ja näihin juttuihin jää helposti koukkuun... Kestovaippainfon keskustelusivuilta saa paljon vinkkejä ja siellä on myös paljon käytettyjä vaippoja myynnissä. Taloustieteilijä miehelle on hieno asia, että maksan uudesta vaipasta 18 euroa ja saan sen myytyä eteenpäin 15 eurolla... :D Myös tämä kahden viikon kertistely on saanut miehen vielä enemmän myönteiseksi, kun on huomannut, että kertikset haisevat todella pahalle roskiksessa, mutta kestot eivät ainakaan kuivasäilytyksessä paljon haise!

Jaahas pitäisiköhän Nellistäkin jotakin kertoa eikä vain vaipoista. Eilen oli ristiäiset ja neiti suoriutui niistä oikein hyvin ja rauhallisesti. Viikon aikana Nelli on alkanut juttelemaan kunnolla. Ihania ääniä toinen päästelee. Yöt on alkaneet mennä erinomaisesti. Nyt Nelli on parhaimmillaan nukkunut seitsemän tunnin pätkän kerralla, yleensä tuo ensimmäinen pätkä on sellaiset viisi tuntia. Nelli on nyt vakituisesti siirtynyt meidän sänkyyn nukkumaan ja pinnasänky toimii lähinnä kestovaippojen säilytyspaikkana... :) En tiedä johtuuko nuo hyvät yöunet perhepedista, mutta vanhemmat ainakin nukkuvat paremmin. Onhan meillä sitten aikaa totutella pois... Monet kaverit ovat sanoneet, että kivuttomasti se sitten käy. Monet varsinkin vanhemmat ihmiset ovat kritisoineet tätä valintaamme ja aina joutuu puolustelemaan sitä. Mutta sitten yksi tuttava lääkärimme sanoi hyvin: ottavathan ihmiset koirat ja kissatkin omaan sänkyyn nukkumaan, miksi siis oma lapsi joutuu nukkumaan yksin. No, tämä tyyli käy meille, mutta ei varmasti kaikille. Ja eihän meidänkään pitänyt... ;)

Minäkin laitoin muutaman uuden kuvan msn:ään...

Helmiina ja Nelli 8 vkoa ja 3 vrk
 

Yhteistyössä