vyöruusu - vesirokko apuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
miten vyöruusu tarttuu? tai siis kun mummolla on vyöruusu, nii uskallanko laittaa vesirokkoa sairastamattoman lapsen hänelle yökyläilemään? tarttuuko se vaan kosketuksessa niihin rakkuloihin vai miten?

entäs miten nopeasti vesirokkorokotteesta saadaan tehoja?

Mun nuorin lapsi sairastui vesirokkoon, kun toiseksi nuorimmalla oli vyöruusu. En usko lapsen edes kosketelleen siskonsa rakkuloita. Itse en kyllä laittaisi lasta yökylään mummolle, jolla on vyöruusu, koska vesirokkotartunta on hyvin mahdollinen.

Kun mä sairastin vyoruusun, niin kumpikaan muksuistani ei koskettanut niihin rakkuloihin. Silti molemmat saivat vesirokon. Eli kyllä se tarttuu eikä tarvitse olla kosketusta rakkuloihin. Rokotteesta en osaa sanoa.

voihan nenä. toivottavasti se ei sitten meihin jo iskenyt kun käytiin kahvilla. yökylään en kyllä sitten laita. toivottavasti rokote nyt suojaa edes minut ja vanhemman lapsen mokomalta.

saakohan sitä rokotetta edes nyt laittaa jos on pienikin epäilys altistuksesta vai pitääköhän odottaa hetki? nimittäin resepti odottaa apteekissa ja tarkoitus oli se tällä viikolla pistää, mutta nyt tulikin tuo pahuksen ruusu mummolle.

[QUOTE="a p";23988996]mitenkähän pian ne oireet tulevat jos on tullakseen?[/QUOTE]

tarkoitat vesirokko oireitako ? sen itämisaika voi olla jopa 20 päivää,jos on tartunnan saanut.

Yhteistyössä