Vyöruususta

Miksi vyöruusun aikana ei saa mennä töihin? Vaikka sen pitäisi tarttua vain ihokosketuksella?

Mulla oli alkuvuodesta vyöruusu ja sillon kova kuume niin olin pois töistä. Nyt se ruusu uusi, mutta ei kuumetta. Vointi ihan normaali.

Miksi kuitenkin 3 päivää saikkua? Ja ennemmänkin kai olisi pitänyt, mutta tulee loma just väliin.
 
dix
Ei mun tytöltä ainakaan kielletty kouluun menemistä, kun sairastui vyöruusuun. Hän on sairastanut sen kaksi kertaa, 7- ja 16-vuotiaana. Viimeksi hän oli kyllä kauhean väsynyt, joten oli pois koulusta. Vesirokonhan siitä voi tartuttaa, mutta ei se tosiaan yhtä herkästi vyöruususta tartu kuin vesirokosta.
 
No kun kysyi, että missä olen töissä. Olen koulunkäyntiavustaja. Ja sitten sanoi, että töihin ei saa mennä.

Rupes vaan tää asia mietityttään, kun olen itse sairastanut paljon + tyttö, eli poissaoloja mulla on nyt paljon. Että jos tämä ruusu taas uusii, niin mä taidan vaatia töihin menoa. Nytkin halusin mennä, mutta en saanut.
 
dix
No on kyllä ihme juttu, ettei voisi muka töihin mennä, varsinkin, jos vesirokkoa on muutenkin siellä päin liikkeella. Luulisi, että lapsesta tarttuisi helpommin kuin aikuisesta, kun lapset nyt eivät välttämättä osaa niin huolehtia, ettei toiset pääse rakkuloita koskettelemaan, ja siltikin mun tytölle sanottiin jo silloin alakoululaisena, että kyllä voi kouluun mennä.
 

Yhteistyössä