VVO:n asunnot Hervannassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anoppini asuu Teräskatu 7:ssa, ja aikamoinen slummi se talo (naapurusto) mielestäni on. Huokaisen helpotuksesta aina kun istun autoon ja pääsen lähtemään pois sieltä.

Ruovedenkadulla kävelen usein yhden VVO:n talon ohi. Siinä ainakin näyttää olevan viihtyisä piha ja usein paljon lapsia pihalla. Enempää en tiedä, kun en siellä asu.

Jep..Tuo kortteli hervannassa ei ole mitään kauheen parasta seutua. Hervanta kyllä yleisesti ihan ok paikka asustaa. Itte siellä 10 vuotta asuin. Samanlaisia ne kaikki paikat on, jossa paljon vuokra-asuntoja.

juu en muuttaisi sähkökadulle vvo kämppiin..
katsele muualta asuntoa,mikropolku on kiva talo asuu lapsiperheitä on pulmusen lähellä sitten on kemiankatu sekin on lähellä

Oi ihanan paljon vastauksia, kiitos :)

Eli ei Teräskadulle eikä Sähkökadulle. Ruovedenkatu taitaa olla aika kaukana päiväkodista. Mutta Mikropolku ja Kemiankatu on siis ok?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Anoppini asuu Teräskatu 7:ssa, ja aikamoinen slummi se talo (naapurusto) mielestäni on. Huokaisen helpotuksesta aina kun istun autoon ja pääsen lähtemään pois sieltä.

Ai no äitini asuu kans Teräskatu 7:ssä, ja mä en kyllä pidä aluetta/naapurustoa slummina. Ohan siä viinaan menevää sakkia, mut paljon myös vanhempaa ja mukavaa porukkaa. Riippuu ihan mimmosessa porukassa liikkuu, siinä on pari isoo taloo, joten mukaan mahtuu monenmoista kulkijaa. Mut mun mielestä kaikenkaikkiaan ainakin ihan rauhallinen paikka, sellainen kuin Hervanta nyt ylipäätään on. Siellä on paljon porukkaa tiiviisti asumassa, joten tokihan joukkoon mahtuu kaikenlaista, enemmän kuin harvempaan asutuilla alueilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ai no äitini asuu kans Teräskatu 7:ssä, ja mä en kyllä pidä aluetta/naapurustoa slummina. Ohan siä viinaan menevää sakkia, mut paljon myös vanhempaa ja mukavaa porukkaa. Riippuu ihan mimmosessa porukassa liikkuu, siinä on pari isoo taloo, joten mukaan mahtuu monenmoista kulkijaa. Mut mun mielestä kaikenkaikkiaan ainakin ihan rauhallinen paikka, sellainen kuin Hervanta nyt ylipäätään on. Siellä on paljon porukkaa tiiviisti asumassa, joten tokihan joukkoon mahtuu kaikenlaista, enemmän kuin harvempaan asutuilla alueilla.

Okei, kiitos. Toiveissa tietysti olisi että naapurustossa asuis lapsiperheitä ja olis kohtalaisen rauhallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Okei, kiitos. Toiveissa tietysti olisi että naapurustossa asuis lapsiperheitä ja olis kohtalaisen rauhallista.

Lapsiperheitä ei kyl mun käsittääkseni tossa teräskadulla kyllä juuri asu. Itse en näe Hervannassa juuri huonoja alueita muuta kuin tuon sähkökadun. Siellä juopot sytytti yks talvi rappukäytävän tulee, kun lämmittelivät siellä, mustalaiset roudas hevosen parvekkeellensa, ja joku ulkomaanelävä piti olohuoneensa lattialla perunapeltoo... :D

Meidän perhe asui Teräskatu 7:ssa talonrakentamisen ajan. Tai esikoinen syntyi siellä asuessa. Ihanhan siinä asui. Palvelut lähellä, kivoja kärryttelymaastoja lähellä. Parvekkeelle kuului kamala meteli alhaalla olevan päiväkodin pihalta, mutta eipä se meitä haitannut. Tyttökin nukkui sikeästi partsilla vaunuissa metelistä huolimatta. Tappelun ääniä kuului talossa silloin tällöin ja lähiökapakkien mennessä kiinni ohi kulkevat humalaiset pitivät meteliä ja muutaman kerran oli tappelu ikkunan alla.

Summa summarum. Pienen lapsen kanssa siellä asui, mutta esimerkiksi ei houkuttelisi ajatus, että lapseni kävisi koulunsa Hervannassa. Niinkuin joku sanoi, että lieveilmiöitä on niinkuin lähiöissä yleensäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Meidän perhe asui Teräskatu 7:ssa talonrakentamisen ajan. Tai esikoinen syntyi siellä asuessa. Ihanhan siinä asui. Palvelut lähellä, kivoja kärryttelymaastoja lähellä. Parvekkeelle kuului kamala meteli alhaalla olevan päiväkodin pihalta, mutta eipä se meitä haitannut. Tyttökin nukkui sikeästi partsilla vaunuissa metelistä huolimatta. Tappelun ääniä kuului talossa silloin tällöin ja lähiökapakkien mennessä kiinni ohi kulkevat humalaiset pitivät meteliä ja muutaman kerran oli tappelu ikkunan alla.

Summa summarum. Pienen lapsen kanssa siellä asui, mutta esimerkiksi ei houkuttelisi ajatus, että lapseni kävisi koulunsa Hervannassa. Niinkuin joku sanoi, että lieveilmiöitä on niinkuin lähiöissä yleensäkin.

Niin... Valitettavasti Hervanta on tällä hetkellä meille ainoa vaihtoehto, siellä ja Kalevassa ainoat ympärivuorokautista hoitoa tarjoavat päiväkodit. Mutta Teräskatu ei kyllä näiden kommenttejen jälkeen houkuttele. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Lapsiperheitä ei kyl mun käsittääkseni tossa teräskadulla kyllä juuri asu. Itse en näe Hervannassa juuri huonoja alueita muuta kuin tuon sähkökadun. Siellä juopot sytytti yks talvi rappukäytävän tulee, kun lämmittelivät siellä, mustalaiset roudas hevosen parvekkeellensa, ja joku ulkomaanelävä piti olohuoneensa lattialla perunapeltoo... :D

koskas tälläistä on sähkökadulla tapahtunut?

Onko vuoropäiväkoti siis kisapuistossa?En ole siitä ollut tietoinenkaan.. Teekkarinkatu 3 on ainakin kiva talo, anoppi asuu siinä..Rykelmässä on seitsemän samanlaista taloa, seitsämäksi veljeksiksi kutsutaan..Palvelut ainakin on lähellä, myös toi kisapuiston päiväkoti :) Turvallisuuden tunnetta tuo ehkä myös ovipuhelin..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Onko vuoropäiväkoti siis kisapuistossa?En ole siitä ollut tietoinenkaan.. Teekkarinkatu 3 on ainakin kiva talo, anoppi asuu siinä..Rykelmässä on seitsemän samanlaista taloa, seitsämäksi veljeksiksi kutsutaan..Palvelut ainakin on lähellä, myös toi kisapuiston päiväkoti :) Turvallisuuden tunnetta tuo ehkä myös ovipuhelin..

pulmunen on vuoropäiväkoti

Voi reps ja apua! Nyt mä tajuan mistä tän alueen maine tulee:D Ollaan asuttu täällä kolme vuotta ja on ollut ihan rauhallista ja ollaan viihdytty, niin olen ihmetellyt tämän alueen mainetta. (Ja mekin siis asutaan näissä 70-luvun ei niin hyvämaineisissa taloissa, mutta silti ei valittamista.)

Mutta näemmä jossakin sitten on noitakin taloja ja asukkaita:D Ei ihme, että jutut leviää, jos "tuolla jossain" on tuollainen talo tai pari.

Alkuperäinen kirjoittaja hervantalainen:

Voi reps ja apua! Nyt mä tajuan mistä tän alueen maine tulee:D Ollaan asuttu täällä kolme vuotta ja on ollut ihan rauhallista ja ollaan viihdytty, niin olen ihmetellyt tämän alueen mainetta. (Ja mekin siis asutaan näissä 70-luvun ei niin hyvämaineisissa taloissa, mutta silti ei valittamista.)

Mutta näemmä jossakin sitten on noitakin taloja ja asukkaita:D Ei ihme, että jutut leviää, jos "tuolla jossain" on tuollainen talo tai pari.
peesi..mulla on kaveri asunut yli 10v sähkökadulla eikä ole koskaan puhunut siällä on hevosia parvekeella tai jotain perunapeltoa tai juoppoja sytyttämässä tulipaloja :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

pulmunen on vuoropäiväkoti

Haa, keksimpäs että missä se on! Kiitos tiedosta..Mut eipä sinnekään mikään pitkä matka teekkarinkadulta ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hervantalainen:

peesi..mulla on kaveri asunut yli 10v sähkökadulla eikä ole koskaan puhunut siällä on hevosia parvekeella tai jotain perunapeltoa tai juoppoja sytyttämässä tulipaloja :D

sähkökadulla tapahtui tuo tulipalo sillon kun mä opiskelin, siitä on jo aikaa, olikohan vuonna 98. Mut tuosta perunapellosta ja hevosesta kirjoitettiin ihan Hervannan sanomissakin, perunapeltojuttu oli muutama vuosi sitten, ja hevoshomma vähän ennen sitä. Siinä on ilmeisesti yks talo semmonen (olikohan numero 3, voi olla et muistan väärinkin), johon on sijoitettu kaikenmaailman kansaa, ja siinä talossa tapahtuneet nämä jutut.

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:

Niin... Valitettavasti Hervanta on tällä hetkellä meille ainoa vaihtoehto, siellä ja Kalevassa ainoat ympärivuorokautista hoitoa tarjoavat päiväkodit. Mutta Teräskatu ei kyllä näiden kommenttejen jälkeen houkuttele. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

VTS:llä on kanssa hervannassa asuntoja.
Eikös Tammelassa ole yöhoitoa eikä Kalevassa?

Kokemusta löytyy Teräskatu 7:sta ja en todella voi suositella. Ihan kamalaa aluetta. Juoppoja talo täys ja koskaan ei voinut tietää, millaista porukkaa rappukäytävässä oli norkoilemassa. Kerran tuli palomiehetkin keskellä yötä ovesta sisään kun alakerran juoppo oli vähän kokkaillut kännipäissään... Ainakin ennen siinä talon vieressä oli yksi pubi, joka keräsi myös "kivaa" porukkaa siihen lähistölle. Ainoa hyvä puoli tuossa talossa oli ilmainen pesutuvan käyttö, mutta en tiedä mahtaako sitä etuutta enää olla.

Kiitos kaikille vastauksista! Lisää kokemuksia otetaan vastaan.

Tilanne on siis todella se että Hervanta on arjen sujumisen kannalta järkevin vaihtoehto. Onko kenelläkään Mikropolusta tai Kemiankadusta kokemuksia?

Asun teräskatu 2 asunut kohta 5 v,vvon asunto. Talossa asuu jonkin verran vanhuksia,sinnkuja ja lapsiperheitä,siis ihan kaikenlaista kansaa, Harvoin kuuluu meteliä. Asumme ihan keskellä taloa,sillleen et ihmsiä jokapuolella. Poliisin oon pari kertaa ytainnut nahdä. Teräskadun vieressä on päoööi (ei vuoro) mut vajaa puolen kilsan päässä vuoropäikky,kaverini lapsi siekkö hoidossa ja pitävät kovasti,
Jos ajattet niin asut lähes missä vaan niin aina sinne sekaan jokun härikön/juopon saa mahtumaan. Hervanassa paljon puistoa,hyvöt ulkoilumaastot
Teräskadulta kävelee kauppakeksukselle 5 minuutta. Missä hyvät palvelut
Minä en lähde täältä. Asunnot on isoja verraten nykyisiin meillö 77.5 ja vuokra autopaikan ja saunan kanssa vähän yli 600e. Meidän tytöt 2 ja 4 viihtyvät täällä aplkon kavereita ja lyhyet välimatkat.

Yhteistyössä