Minne muuttaa Tampereella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TulevaManselainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksista! Teen tässä päätelmiä noista vuokra-asunnoista ja tuntuu et kaikki kolmiot missä vuokra alle 700 voipi olla niitä vähän huonoimmissa taloissa olevia. Eli taidetaan ottaa sitte joku kallis vaan sen turvallisuuden takia. Mä voisin sinkkuna asua missä vaan (olen asustellut Hkin Kalliossa kamalissa osoitteissa vaikka olenkin ns. "kiltti kansalainen" ) mutta kahden pienen lapsen kanssa en muuta kyllä sellaisiin paikkoihin ja on tässä vähän ikääkin tullut että nauttii rauhallisuudesta ja siisteydestä.

Tässä muutama mitä olisi nyt vapaana:
Takahuhti, Takahuhdinkatu
Epilä, Vallerinkatu 44 (uusi talo)
Hervanta, Kotkansiivenkatu 3, Tamppikuja

Onko tuttuja paikkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Hei kuuklaas nyt, missä päin Hallilaa te ihmiset asutte?
Mua kiinnostais että onko teillä tapana ulkoilla ipanoidenne kanssa kun meidän sosialisti kaipais aina kamalasti seuraa pihalle mutta täällä meidän nurkilla ei koskaan oo ketään muita ulkona kun me.

Me asutaan melkein perällä, siellä rauhallisella puolella kanssa, VTS:n rivarissa. Ja me ulkoillaan tuolla Karikepuistossa (se iso aukea puisto Pehkusuonkadun varressa), kun ei muissa puistoissa oikein aamupäivisin oo väkee. Tuo Pikkupehkusuonpuisto olis lähipuisto, mutta eihän siellä just koskaan oo ketään. Tai ainakaan sillon, kun me ollaan siinä oltu/ohi kävelty.

Alkuperäinen kirjoittaja TulevaManselainen:
Kiitos vastauksista! Teen tässä päätelmiä noista vuokra-asunnoista ja tuntuu et kaikki kolmiot missä vuokra alle 700 voipi olla niitä vähän huonoimmissa taloissa olevia. Eli taidetaan ottaa sitte joku kallis vaan sen turvallisuuden takia. Mä voisin sinkkuna asua missä vaan (olen asustellut Hkin Kalliossa kamalissa osoitteissa vaikka olenkin ns. "kiltti kansalainen" ) mutta kahden pienen lapsen kanssa en muuta kyllä sellaisiin paikkoihin ja on tässä vähän ikääkin tullut että nauttii rauhallisuudesta ja siisteydestä.

Onko tuttuja paikkoja?

Epilä on siistiä paikkaa!!!!Hyvinkin siistiä!Samoin Takahuhti,molemmat lähinnä omistusasumusta...Hervannan osoitteesta en tiedä.
Takahuhti taitaa olla lähinnä keskustaa.

Onko tuttuja paikkoja?

Joo hervannassa asuneena ja mies kaukajärveltä...älä vaan muuta!
;) Epilässä olen asunut Wintterinmutkassa ja aivan ihanaa aluetta!Epilästä myös lyhyt matka keskustaan jne.Hervanta on pikkukaupunki kaupungissa kaikkine ongelmineen ja jos olet asunut Kalliossa varmasti näkisit ne ongelmat siellä erilaisin silmin! ;) (kaikki ei vaan niitä NÄE! valitettavasti)
Suosittelen Epilää! =)

Nyrkkisääntönä Hervannassa reunoilla on rauhallisempaa. Kotkansiivekatu on hyvinkin reunalla ja uutta aluetta. Ainakin vaikuttaa hyvin viihtyisältä,paljon rivareita yms.

Tamppikuja on ihan keskustassa. Hyvät palvelut, mutta saattaa olla rauhattomampi. Toisaalta Tamppikujalla tai vieressä on muistaakseni paljon senioriasuntoja. Tuskin vanhukset hirveästi riehuvat.

Onko tuttuja paikkoja?

ei pidä paikkaansa..olen asunut halvoissa kämpissä hervannassa on ollut rauhalisia taloja riippuu enemänkin kadusta.
kotkansiivenkatu on rauhallista aluetta ok-taloja,rivareita uusi alue hervannassa, toinen on näyttelijänkadun alue paljon lapsiperheitä.
tamppikuja ihan keskustaa ei kannata hakea ellei halua asua keskellä hälinää.

Kiitos kaikille paljon vaivannäöstä. Hienoa saada asiantuntevaa kommentointia. Tuo Kotkansiivenkatu ja Takahuhdinkatu vaikuttais aika kivoilta. Mulle riittää jos asuinalue on siistiä ja piha lapsille turvallinen. Toki ymmärrän, että esim. Hervannassa tuolla Kotkansiivenkadulla on kallista (uusia taloja) ja siitä ei mene kuin vähän matkaa niin talot muuttuu isommiksi ja vanhemmiksi eli ehkä voi olla jo vähän rauhattomampaa. Mutta mulla on lasten kanssa auto käytössä eli neuvolaan ja perhekahviloihin päästäisiin kyllä kulkemaan, koska mies menisi pyörällä töihin.

Tuleeko teille mieleen jotain vuokra-asuntosäätiöitä mitä ei välttämättä tiedä? Siis Tampereen kaupungin, Vts:n, vvo:n ja nämä normaalit oon löytäny googlettamalla.

Tuolla Hallilassa olis yksi vuokra-asunto PEHKUSUONKADULLA nro 20. Sattuuko kenelläkään olemaan käsitystä että millainen on? Soittelen päiväseltään vuokravälityspaikkoihin, mut nyt aattelin kysellä teiltä kun on tullut niin hyvin vastauksia.
Kiitos!

hervanta on hyvä paikka asua lapsille, siellähän asuu hirveesti lapsiperheitä, hallila on myös tosi hyvä paikka ja tuo pehkusuonkatu on myös hyvä! suosittelen..
Olen asunut elämäni aikana joka puolella suomea, pohjosessa ja etelässä ja hervanta-hallila on hyvää aluetta!

Kiitos kaikille paljon vaivannäöstä. Hienoa saada asiantuntevaa kommentointia. Tuo Kotkansiivenkatu ja Takahuhdinkatu vaikuttais aika kivoilta. Mulle riittää jos asuinalue on siistiä ja piha lapsille turvallinen. Toki ymmärrän, että esim. Hervannassa tuolla Kotkansiivenkadulla on kallista (uusia taloja) ja siitä ei mene kuin vähän matkaa niin talot muuttuu isommiksi ja vanhemmiksi eli ehkä voi olla jo vähän rauhattomampaa. Mutta mulla on lasten kanssa auto käytössä eli neuvolaan ja perhekahviloihin päästäisiin kyllä kulkemaan, koska mies menisi pyörällä töihin.

Tuleeko teille mieleen jotain vuokra-asuntosäätiöitä mitä ei välttämättä tiedä? Siis Tampereen kaupungin, Vts:n, vvo:n ja nämä normaalit oon löytäny googlettamalla.

SATO..siällä on paljon vapaita kämppiä mutta vuokrat on aika korkeat samoi YH-rakenuttajat
en usko että kotkansiivenkatu muuttu ikinä levotomaksi siällä on kuiteskin suurin osa osaketaloja

Kiitos "nti hulina", kävin kattomassa myös Saton ja Yh-rakennuttajien vuokra-asunnot. Tällä hetkellä tuo Kotkansiivenkatu ja Takahuhti tuntuvat parhailta vaihtoehdoilta. Saas nähdä minne tässä sitten muutetaan!!! Varmasti tehdään visiitti Treelle vaihtoehtoja katsomaan. Seuraan tilannetta vuokramarkkinoilla koko ajan, että mitä muuta sinne tulee kun vielä ei oo täällä vanhassa kaupungissa oman asunnon luovutusasiat ihan vielä hoidettuja eli tässä ollaan vielä lähtökuopissa, mutta tulossa ollaan :-))

Alkuperäinen kirjoittaja döödsie:
Kotkansiivenalueella ei ole bussiyhteyksiä kaupunkiin, pitää kävellä melkein kilsa lähimmälle pysäkille.

Eikä... Vanhat tai väsyneet jalat, vai? Oikeesti lähimälle 30 pysäkille on ehkä pari-kolmesataa metriä, ei kilometriä.

Etelä-Hervanta on hyvää aluetta ainakin arkkitehdinkadulla ja siitä etelään (=näyttelijänkatu, tohtorinkadun alue, kotkansiiven alue). Teekkarinkadun ja Arkkitehdinkadun väliin jäävällä alueella on joitakin vähemmän houkuttelevia taloa, mutta siis vain joitakin, ja Etelä-Hervanan koulun tontille rajautuvat talot ovat OK, vaikkeivat kaikki ehkä niin kauniita.

Oikeastaan välttäisin Etelä-Hervannassa vain Atomikatua ja alueen keskelle jäävän iso parkkipaikka-alueen ympärillä rakennettuihin taloihin en myöskään muuttais; ovat aikas vanhojakin... Mutta siis jos talossa on ongelmia, ne on talon SISÄLLÄ, eikä sellainen talo naapurina paljon haitanne. Esim. ihan Arkkitehdinkadun alussa on yksi kriminaalitalo (johon ei perusvuokralainen edes päässe); ulospäin (kuulemma) hurja meno ei näy mitenkään.

Insinöörinkadun uudet talot (51 ->, parittomat numerot) vaikuttavat myös ihan rauhallisilta, ja ovat ilmeisesti tosi siistejäkin. Nyrkkisääntöjä vois sanoa, että jos asunnoissa on saunat, talo on varmasti uudemmasta päästä ja tod. näk. asukkailtaankin ihan OK. ASO-kämpät ja omistusasunnot ovat naapurissa kivemmat kuin esim. VVO:n talot.

Pohjois-Hervannassa on yleisesti ottaen vanhemmat ja ruppaisemmat talot; sielläkin on keskellä iso parkkipaikka-alue jonka ympärillä on vanhimmat, halvimmat ja siksi myös levottomimmat talot...

Tesomassa on kunnon uimaranta, jäähalli, ja uimahalli! Sieltä löytyy hyvä palvelu ja siellä on RAUHALLISTA! Varmasti asuntoja vapaana ja Ala- ja yläastekkin löytyy. :)

Yhteistyössä