Vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiMaKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MiMaKu

Vieras
Olen kohta 30-vuotias nainen. Kuukautiset alkoivat 12-vuotiaana ja seksielämän olen aloittanut 16-vuotiaana. Olen sairastanut klamydian ja tukun emätin- ja hiivatulehduksia. Synnytyksiä on takana kaksi. Viimeiset kaksi vuotta kuukautiset ovat olleet hyvin säännölliset kierto 31 päivää, ja ihan älyttömän runsaat.

Papassa kävin helmikuussa ja se oli ok. Nyt olen aloittanut laihduttamisen ja lenkkeilyn, siis juoksun 8 viikkoa sitten. Laihtunut olen kuutisen kiloa.

Ensin iski hirveä alaselkäkipu ja sitten vuoto. Kirkasta verta tulee lähinnä vain pyyhkiessä, ei siteeseen. Ensin tuli kyllä aika iso hyytymän tyyppinen verinen klöntti... Kuukautiset ovat olleet 17.8 (kestivät viikon niinkuin normaalistikkin) joten seuraavat kuukautiset pitäisi olla n. 18.9, nyt tätä vuotoa on jatkunut viikon verran, ei sinällään tunnu liittyvän juoksemiseen, eli lenkillä tai sen jälkeen ei välttämättä vuoda. Pitäisikö tästä nyt sitten mennä lääkäriin? EN ole koskaan ennemmin kärsinyt mistään välivuodoita, mutta käsittääkseni ovat yleisiä. Sukupuolitauti ei voi olla, koska olen ollut vain yhden ja ainoan miehen kanssa viimeiset 6 vuotta, ja viimeisen synnytyksen jälkeen käytetty kondomiehkäisyä. Tulehduksen oireet tunnistaisin. Selkä juilii jonkin verran ja alavatsassa on "tuntemuksia" ei varsinaista kipua. Ei kirvelyä eikä kutinaa, ei virtstessa eikä muutenkaan.

Yhteistyössä