Mirena-kierukka, ei kuukautisia (raskauspelko! )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Miten te Mirenan käyttäjät olette toimineet, kun kuukautiset ovat jääneet pois.. Oletteko vain uskaltaneet luottaa kierukkaan, vai oletteko jossain vaiheessa tehneet raskaustestiä?

Minulla on tilanne nyt se, että kierukka mulla on ollut 1,5vuotta. Kuukautiset ovat olleet hyvin, hyvin niukat kierukan aikana, mutta nyt ei ole viime helmikuun jälkeen vuotanut tippaakaan missään vaiheessa.
Nyt viimeiset kolme viikkoa minulla on juilinut munasarjojen seudulla ihan jatkuvasti. Menkkajomoa, mutta vuotoa ei vaan tule. Ja mulla siis ei menkkajomoa ole koskaan ennen menkkoja ollut, vain raskauksien aikana.
Pissalla saan juosta jatkuvasti ja vatsa on pinkeän turvonnut.

En tiedä kumpaa pelkään enemmän, sitä, että kierukka on pettänyt ja olen raskaana, vaiko sitä että kierukka on liikahtanut pois paikaltaan ja kipu olisi siitä sitten.

Onko kellään ollut vastaavaa? Onkohan tämä ihan normaalia? Testi on varmaan pakko käydä ostamassa, vaikka todella toivon että on turhaa.

Mulla oli kierukka 1,5v ja menkat tuli joka kk, mutta vuoto onneksi oli niukempaa kuin ilman kierukkaa.Sitten kävi niin, että menkat jäi pois ja ajattelin, että jospa nyt sitten siltäkin osin kierukka toimisi kohdallani odotusten mukaisesti, mutta samalla ilmeni myös muita oireita ja lopulta ostin raskaustestin.....plussaahan se sitten näytti.

Mulla just sama tilanne Mirenan kanssa.Siis menkat ollu viimeksi helmikuussa (sitä ennenki niukat).Huhtikuussa testasin ja oli -.Sitte vajaa kk sitten alkoi rinnoissa arkuus ja turpoaminen joka vaan jatkui ja jatkui viikosta toiseen.Koskaan ei ole rinnat tuntuneet siltä kuin raskauksien aikana,siispä lopulta testasin,oli -. No,viime viikolla sitten tuli parilla vessakerralla paperiin tuhrua ja rinnat palautui normaaliksi.Eli mulla enteili vaan nuita "menkkoja".Itse varmaan sinuna testaisin,hermoheikko kun olen =)

Pakko kai se testi vaan on hakea. Hermoheikko olen itsekin, ainakin tässä asiassa en halua olla tietämätön jos olisinkin raskaana.
Jotenkin uskon kyllä, että testi näyttää negaa, ja tavallaan toivonkin sitä. Ei se plussakaan meidän maailmaa kaataisi, vaikka aika lailla se pakkaa sekoittaisi.

Jospa mulla on vaan sama juttu kun "ei oo tosi"llakin *pitää peukkuja*.

Maine Coon, mitä sä teit? Poistitko kierukan? Piditkö lapsen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakko kai se testi vaan on hakea. Hermoheikko olen itsekin, ainakin tässä asiassa en halua olla tietämätön jos olisinkin raskaana.
Jotenkin uskon kyllä, että testi näyttää negaa, ja tavallaan toivonkin sitä. Ei se plussakaan meidän maailmaa kaataisi, vaikka aika lailla se pakkaa sekoittaisi.

Jospa mulla on vaan sama juttu kun "ei oo tosi"llakin *pitää peukkuja*.

Maine Coon, mitä sä teit? Poistitko kierukan? Piditkö lapsen?

Pakkohan se kierukka oli poistaa.Se oli siirtynyt kohdunkaulakanavaan ilman mitään tuntemuksia ja siksi sitten raskauskin sai alkunsa.Siirtyessään oli aiheuttanut kohtuun hematooman, mikä myöhemmin vuosi pois.Alkushokin jälkeen raskaus saa jatkua eli jos kaikki hyvin menee, niin vauva olkoon tervetullut.Sitten meitä olisikin jo 8 :D